کد خبر : 1822736 | 14 اردیبهشت 1401 ساعت 23:57 | 19.2K بازدید | 1 دیدگاه

نباید با ارتباط و آپشن قرارداد بازیکن دعوت کنیم؛

نکونام: خیلی‌ها لیاقتش را ندارند ولی در تیم ملی هستند

سرمربی تیم فولاد معتقد است که تیمش حداقل باید سه نماینده در تیم ملی داشته باشد.

نکونام: خیلی‌ها لیاقتش را ندارند ولی در تیم ملی هستند

به گزارش "ورزش سه"، دیدار تیم‌های فولاد و گل گهر با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید تا شاگردان نکونام با تک امتیازی که گرفتند، به رتبه چهارم جدول رده بندی برگردند. این مربی در نشست خبری پس از بازی گفت: همان طور که می‌دانید تیم ما از یک تورنمنت خیلی سنگین می‌آید. تیم قبل از رفتن به عربستان یک هفته در اردو بود، بازی لیگ انجام داد و سپس 6 بازی پرفشار را در دور گروهی لیگ قهرمانان پشت سر گذاشت. با توجه به شرایط و هزینه‌هایی که تیم‌های دیگر انجام می‌دهند آنجا برای صعود خیلی انرژی گذاشتیم. 
می‌دانستیم که امروز هر چه از بازی بگذرد شرایط سخت‌تر می‌شود. متاسفانه کولیبالی را در عربستان از دست دادیم. دیروز کوشکی را در تمرین از دست دادیم و امروز در جریان بازی آبشک را از دست دادیم. این نشان می‌دهد که در تورنمنت سخت آسیا چه فشاری روی بازیکنان وارد می‌شود. پارسال همین اتفاق رخ داد و به‌خاطر برنامه ریزی غلط AFC سه روز یک بار بازی کردیم. چنین بازی‌های فرسایشی‌ای، بازیکن را از بین می‌برد.

وی با تمجید از تیم حریف در ادامه افزود: گل گهر تیم قابل احترامی است و در این چند سال بابرنامه بوده است. بازی جاندار و سختی برای هر دو تیم بود. می‌دانستیم بازی درگیرانه‌ای خواهد بود. با توجه به بازیکنان خوب و هزینه‌ای که سیرجانی‌ها کردند، پیش بینی بازی سختی را داشتیم. ما روی ریکاوری و آمادگی ذهنی بچه‌ها کار کردیم. تیم گل گهر از لحاظ بازی مستقیم و ضربات ایستگاهی تیم قابل احترامی است ولی ما یک موقعیت هم به آنها ندادیم. فاصله بین خطوط را کم کردیم و اجازه بازی مستقیم و هیچ موقعیتی را به حریف ندادیم.
در نیمه دوم می‌توانستیم زودتر به گل برسیم. بعد از گل اول باید خیلی زود گل دوم را زده و کار را تمام می‌کردیم. در یک صحنه سه بازیکن ما در موقعیت صد در صد گلزنی بودند ولی متاسفانه استفاده نکردیم. این هم به خستگی بازیکنان بر می‌گردد. روی یک توپ کاملا اتفاقی گل خوردیم. وقتی که دو بازیکن تعویضی وارد زمین شدند تمرکز تیم ما یک لحظه به هم ریخت و همین باعث شد که تیم گل بخورد. بعد از آن هم بازی کاملا متعادل و فیزیکی دنبال شد. به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم که جانانه جنگیدند.

سرمربی فولاد با تشکر از هواداران تیمش که امروز در ورزشگاه حضور داشتند تاکید کرد: ممنون هوادارانمان هستم که بعد از دو سال برگشتند و سنگ‌تمام گذاشتند. جایشان در جشن‌ها، قهرمانی‌ها و صعودمان خالی بود. امیدوارم مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا رفت و برگشت باشد تا بتوانیم از وجود هوادارانمان بهره بگیریم. امشب نیروی اضافه‌ای به ما دادند و بابت آن خیلی متشکرم.

نکونام از خستگی به‌عنوان مهم‌ترین مشکل تیمش در ادامه بازی‌ها یاد کرده و گفت: این خستگی تا پایان پنج بازی ادامه دارد. باید فقط ریکاوری کنیم و تیم را سرحال نگه داریم. رقیبان مستقیم ما در لیگ مشخص هستند. گل گهر رقیب مستقیم ما در جدول بود که رفت و برگشت از این تیم چهار امتیاز گرفتیم. اگر خستگی نبود، عملکرد بهتری داشتیم. به بچه‌های گل گهر هم خسته نباشید می‌گویم؛ تیم باکیفیتی هستند و ما را به چالش کشیدند. بچه‌های ما هم واقعا سنگ‌تمام گذاشتند.

او در پاسخ به سوالی در مورد تیم ملی و دعوت نشدن بازیکنان فولاد گفت: یکسری صحبت ها را دیگر الان من می توانم انجام بدهم و هیچ کس هم نمی تواند بگوید انجام نده. به خاطر اینکه من اگر در مورد فوتبال ایران صحبت نکنم، افراد دیگر هم این کار را نمی کنند. نگاه به مطبوعات و جرائد هم نمی کنم که بخواهم برای خوشی کسی صحبت کنم، مرا می شناسید. خیلی ها لیاقت حضور در تیم ملی را دارند ولی نیستند. خیلی ها هم لیاقتش را دارند ولی نیستند. در فوتبال ملی نباید این اتفاق بیافتد. من از سال 1378 در تیم ملی بودم. به هر حال بچه بودیم و بازی می کردیم؛ یک زمانی بود که همیشه 7 نفر از استقلال، 7 نفر از پرسپولیس، بقیه لژیونرها، یک نفر هم جواد نکونام که 18 سالم بود یا مجید بصیرت و یکی دو نفر دیگر به تیم ملی دعوت می شدیم. کلا یکی دو نفر بیشتر از سپاهان، سایپا و پاس دعوت نمی شدند و از بقیه لیگ کسی نبود. من یادم می آید وقتی که تیم ملی برای مسابقات دوستانه به امریکا رفت همین نصف نصف بود و نفر جواد نکونام از کل لیگ آمده بود. به هر حال این سلیقه مربی بود.

سرمربی فولاد با بیان اینکه نباید ارتباطات و مسائل دیگری چون آپشن قراردادها نباید در دعوت بازیکنان به تیم ملی نقش داشته باشد افزود: بعد از آن هم یک مدت بود که روابط نقش داشت و من هم بازی می کردم. امیدوارم به زمان ارتباطات برنگردیم چون فوتبال ایران مال مردم ایران و فوتبالیست هایی است که در این لیگ زحمت می کشند. نباید این گونه باشد که آخر فصل بازیکنانی که در قراردادشان آپشن دارند به  تیم ملی دعوت شوند. نیاز است که صحبت کنم بخاطر اینکه بداند ماها و مردم آگاهیم. خیلی ها می دانند و نباید به خاطر خوشی کسی صحبت کنیم. منافع ملی است و تیم ملی کشورم چون به من اعتبار و شخصیت داده وظیفه ام است که اگر جایی اشتباهی می شود صحبت کنم. تیم ملی کشورمان به جام جهانی صعود کرده است. بهترین تیم تاریخ فوتبال را داریم. به خود آقای اسکوچیچ بعد از صعود تبریک گفتم الان هم می گویم که تیم ملی باید جای شایسته ها باشد.

به عقیده نکونام حداقل باید سه بازیکن از فولاد به تیم ملی دعوت شوند: تیم فولاد سال گذشته بهترین عملکرد را داشت و قهرمان جام حذفی شد، آخر فصل الکی پنج نفر را بردند اردوی تیم ملی که بعد هم بگویند خداحافظ. امسال دوباره الان در آسیا نتایج خوبی گرفتیم و صعود کردیم، سوپرکاپ را بردیم و در لیگ چهارم هستیم، گرچه ما را در جدول پنجم می گذارند چون بخاطر اسم تیم ها جابجایی هایی در این فوتبال انجام می گیرد. این که با فوتبال خوزستان و فولاد مشکل دارند بماند. این جا باید حرف حق بزنیم. الان حداقل سه نفر ما باید در تیم ملی حضور داشته باشند. اسم نمی برم چون همه بازیکنانم تلاش می کنند و خدای نکرده دوست ندارم با اسم آوردن باعث بی انگیزگی بقیه شوم. چون خودم فوتبال بازی کردم می دانم که وقتی مربی اسم می آورد شرایط بد می شود. اگر یک بازیکن باشد که با اختلاف سطحش بالا باشد خیلی راحت می گویم. ولی من این را می گذارم به سلیقه مربی که چه کسی را دوست دارد انتخاب کند. من با وحید هاشیمان که دوست خودم و همبازی سابقم هست هر موقع صحبت کنیم نظراتم را می گویم ولی اینکه چه کسی انتخاب شود کاملا دست مربی است و من احترام می گذارم.
با این رشدی که بچه های ما داشتند الان توقع مان این است که حدقل به تیم ملی بروند. حداقل حق ما این است که دو سه بازیکن در تیم ملی داشته باشیم. چه کسی هست که در فوتبال ایران بهتر از بازیکنان من باشد؟ هر کسی هست ببرید ولی بدانیم که حق به حق دار می رسد. بازیکنانی که در خارج از کشور بازی می کنند واقعا کیفیت شان بالاست، دو سه بازیکن انگشت شمار هم در ایران هستند که کیفیت شان بالاتر است من هم متوجه هستم. بقیه فوتبالیست های ایرانی فرق شان ده درصد و فقط در بازی کردن و نکردنشان است. فوتبال بازی کردم و می دانم اگر به بازیکن اعتماد به نفس بدهی رشد می کند ولی باید بدانیم از فوتبال چه می خواهیم. قرار نیست در جام جهانی صعود کنیم ولی قرار است که برای نتیجه گیری در جام ملت های آسیا برنامه ریزی کنیم.

نکونام موفقیت در آسیا را هدف اصلی فوتبال ایران دانسته و یادآور شد: ما صعود هم کنیم اتفاقی نمی‌افتد. باید برنامه ریزی کنیم ببینیم چه چیزی از آینده فوتبال می‌خواهیم. صعود به دور بعدی جام جهانی افتخار بزرگی است ولی باید برای جام ملت‌های آسیا که مدعی هستیم برنامه ریزی کنیم. جام جهانی میدان سختی است و امیدوارم که با بازی‌های دوستانه و اردوهای خود برای این مسابقات آماده شویم. همه این بازیکنان دوستان من هستند و برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.

او با تمجید از داور بازی با گل گهر گفت: بازی سنگینی بود ولی آقای همرنگ بازی را خوب قضاوت و کنترل کرد. از ایشان تشکر می‌کنم. وظیفه ما این است که اگر کسی خوب کار کرد تشکر کنیم تا فوتبالمان پیشرفت کند.

آخرین سوال از سرمربی فولاد در مورد ابراز علاقه‌اش نسبت به هدایت اوساسونا بود. نکو با اعتماد به‌نفس بالا در این خصوص گفت: قطعا من اگر اینجا خوب کار کنم آن جا نوبتم می‌شود و روزی مربیگری می‌کنم. با آنها در ارتباط هستم و دو تا از کاپیتان‌های هم دوره‌ای‌ام الان در تیم پست دارند و اگر اینجا موفق باشم قطعا شانس دارم.

دیدگاه‌ها