کد خبر : 1822797 | 15 اردیبهشت 1401 ساعت 12:58 | 26.2K بازدید | 1 دیدگاه

شوتی که مقاومت 11 بازیکن را شکست

شوت یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به گل است به این خاطر که برتری عددی تیم مدافع را می‌شکند و حتی می‌توان به تیمی که هر یازده بازیکنش پشت توپ هستند با شوت از راه دور گل زد.

شوتی که مقاومت 11 بازیکن را شکست

به گزارش "ورزش سه"، گل زدن به تیمی که هر یازده بازیکنش پشت توپ و در دفاع هستند با کار ترکیبی بسیار سخت است اما همان طور که اشاره شد شوت مقاومت تیم حریف با وجود برتری عددی را می شکند. این اتفاق را به وضوح در بازی فولاد – گل گهر شاهد بودیم. فولاد با رهبری جواد نکونام طبیعی بود در دقایق پایانی بازی در اندیشه دفاع و حفظ نتیجه باشد به این خاطر که با گل پاتوسی هم می توانست به سه امتیاز بازی دست یابد اما با این حال با وجود اینکه علاوه بر دروازه بان 10 بازیکن دیگر فولاد هم در محوطه جریمه تجمع کرده بودند و همه بازیکنان پشت توپ بودند؛ گل خوردند. پاس رو به عقب نوید عاشوری و ضربه سهمگین علیرضا آرتا موجب شکستن خط دفاعی تیم فولاد شد و به واقع این شوت، شوتی بود که مقاومت 11 بازیکن را شکست. البته در این صحنه می شود به راحتی به فولادی ها نقد کرد. اینکه نوید عاشوری را تحت فشار قرار ندادند به‌طوری‌که او به‌راحتی تصمیم گرفت. در ادامه علیرضا آرتا هم به‌راحتی اقدام به شوتزنی کرد اما اگر یکی از بازیکنان به خصوص هافبک های دفاعی او را تحت فشار قرار می داد شاید شوت می زد اما شوت او به هدف نمی نشست. بر این اساس یک بار دیگر می توان تکرار کرد برتری عددی در دفاع، به معنی خوب دفاع کردن نیست و در خیلی از صحنه ها می بینید برتری عددی تمام و کمال با تیم مدافع است اما تیم مهاجم به گل می رسد.

انسداد فضا و تحت فشار گذاشتن بازیکن صاحب توپ یکی از اصول های مهم در دفاع کردن است که اگر رعایت نشود برتری عددی تیم مدافع به کار نخواهد آمد. مصاف فولاد – گل گهر با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید.

1711013

دیدگاه‌ها