کد خبر : 1823526 | 19 اردیبهشت 1401 ساعت 21:57 | 8.8K بازدید | 0 دیدگاه

تعویض‌های نجات‌بخش قلعه‌نویی؛

گل‌گهر 2 - آلومینیوم 0؛ ژنرال پا پس نمی‌کشد

تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان با درخشش و گلزنی رضا شکاری و شایان مصلح موفق شد به 3 امتیاز دیدار خانگی امشب دست پیدا کند.

گل‌گهر 2 - آلومینیوم 0؛ ژنرال پا پس نمی‌کشد

به گزارش "ورزش سه" در یکی از مهم‌ترین نبردهای هفته بیست و ششم لیگ برتر، تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان در ورزشگاه خانگی خود پذیرای آلومینیوم اراک بود؛ سیرجانی‌ها 4 بازی اخیر خود در لیگ را با تساوی پشت سر گذاشته‌ و برای حضور در رتبه چهارم جدول امشب نیازمند کسب 3 امتیاز بودند.

تیم فوتبال آلومینیوم اراک هم هنوز با مهدی رحمتی در لیگ برتر شکست نخورده و شاگردان رحمتی به دنبال حفظ این رکورد و البته رسیدن به رتبه‌ای تک رقمی در جدول هستند و با هدف کسب 3 امتیاز به سیرجان سفر کرده‌اند.

نیمه اول مسابقه جذاب و پرموقعیت دنبال شد؛ به‌ویژه بازیکنان آلومینیوم موقعیت‌های بیشتری را توانستند روی دروازه گل‌گهر خلق کنند که درخشش محسن فروزان اجازه فروپاشی دروازه تیم سیرجانی را نداد. البته که سعید صادقی هم صاحب یک موقعیت ایده‌آل گلزنی برای گل‌گهر شد که ضربه او را حسین پورحمیدی مهار کرد تا نیمه اول با درخشش دروازه‌بان‌ها بدون گل مساوی به پایان برسد.

با شروع نیمه دوم و با 3 تعویض انجام شده در بین دو نیمه، گل‌گهری‌ها آرایش تهاجمی به خود گرفتند و توانستند موقعیت‌های متعددی را روی دروازه آلومینیوم ایجاد کنند که سرانجام این موقعیت‌ها، رضا شکاری تعویض طلایی سیرجانی‌ها شد و توانست قفل دروازه آلومینیوم را بشکند. بعد از گلزنی شکاری، حملات شاگردان قلعه‌نویی ادامه داشت تا این‌که شایان مصلح گل دوم را هم به سود گل‌گهر رساند تا سرمه‌ای‌پوشان بعد از 5 هفته طعم پیروزی را بچشند.

3 امتیاز خانگی امشب باعث شد تا موقعیت گل‌گهر با 39 امتیاز در رتبه ششم جدول تثبیت شود و آلومینیوم اراک هم با 31 امتیاز به رتبه یازدهم جدول سقوط کرد.

هفته بیست و ششم لیگ برتر؛ دوشنبه: 1401/02/19 ساعت 20:00
استادیوم: شهید سلیمانی سیرجان / بدون تماشاگر

داور: روح الله شریفی / کمک‌ها: محمد راهی و محمدعلی پورمتقی؛ داور چهارم: مسعود حقیقی / ناظر: حیدر شکور

گل‌گهر سیرجان

محسن فروزان
علیرضا آرتا (از دقیقه 46: مسیح زاهدی)
آرمین سهرابیان
مهدی تیکدری (از دقیقه 46: رضا شکاری)
شایان مصلح
علیرضا علیزاده
فرشید باقری (از دقیقه 80: مهران گلزاری)
امین پورعلی (از دقیقه 60: نوید عاشوری)
سعید صادقی (از دقیقه 46: بهنام برزای)
امین قاسمی‌نژاد
مرتضی تبریزی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

آلومینیوم اراک

حسین پورحمیدی
وحید محمدزاده
امیرمحمد هوشمند
میلاد فخرالدینی
پوریا آریاکیا
محمد علی‌نژاد (از دقیقه 83: علی آل‌کثیر)
امیر نوری (از دقیقه 63: علیرضا نقی‌زاده)
مصطفی احمدی (از دقیقه 79: امیرحسین کریمی)
محمود قائدرحمتی (از دقیقه 79: امید سینگ)
محمدرضا آزادی
مهرداد بایرامی (از دقیقه 63: اسماعیل شریفات)

سرمربی: مهدی رحمتی

کارت زرد:

مهدی تیکدری‌نژاد در دقیقه 43 آرمین سهرابیان در دقیقه 72 از گل‌گهر سیرجان

وحید محمدزاده در دقیقه 53 علیرضا نقی‌زاده در دقیقه 89 از آلومینیوم اراک

شرح گل:

گل‌گهر سیرجان 1-0 آلومینیوم اراک (رضا شکاری در دقیقه 68): روی اشتباه خط دفاعی آلومینیوم اراک و پرس سنگین بازیکنان گل‌گهر، نوید عاشوری صاحب توپ شد و عاشوری با پاسی دقیق رضا شکاری را صاحب موقعیت گلزنی کرد و شکاری با ضربه‌ای دقیق دروازه حسین پورحمیدی را فرو ریخت تا گل اول بازی به سود گل‌گهر به ثمر برسد.

گل‌گهر سیرجان 2-0 آلومینیوم اراک (شایان مصلح در دقیقه 85): سانتر نوید عاشوری با تاثیرگذاری آرمین سهرابیان همراه شد و شایان مصلح در مقابل دروازه آلومینیوم، با ضربه‌ای دقیق دروازه حسین پورحمیدی را هدف قرار داد و گل دوم را وارد دروازه آلومینیوم اراک کرد.

اتفاق ویژه:

بعد از 5 هفته ناکامی در رسیدن به پیروزی، تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان امشب توانست طلسم‌شکنی کند و شاگردان قلعه‌نویی در حضور پرشور هواداران خود توانستند 3 امتیاز شیرین خانگی را به دست بیاورند تا موقعیت خود در رتبه ششم جدول را تثبیت کنند. هم‌چنین اولین شکست آلومینیوم اراک با هدایت مهدی رحمتی در لیگ برتر، امشب به ثبت رسید.

بهترین بازیکن:

نوید عاشوری که از دقیقه 60 به ترکیب تیمش اضافه شد، نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و یک پاس‌گل داد و تاثیرگذار روی گل دوم گل‌گهر هم بود تا با عملکرد درخشان خود بهترین بازیکن امشب شود؛ در کنار عاشوری، شایان مصلح و رضا شکاری دو گلزن امشب سیرجانی‌ها هم نمایش خوبی داشتند. محسن فروزان دروازه‌بان گل‌گهر هم در نیمه نخست چند واکنش زیبا داشت و نقش مهمی در پیروزی شاگردان قلعه‌نویی ایفا کرد.

دقایق حساس

دقیقه 10: حرکت انفرادی زیبای پوریا آریاکیا با ضربه تماشایی این بازیکن همراه شد که شوت آریاکیا در میانه راه به دفاع برخورد کرد و به کرنر رفت.

دقیقه 13: فرصت طلایی گلزنی درون محوطه جریمه برای آلومینیوم توسط مهرداد بایرامی خلق شد که محسن فروزان با واکنشی دیدنی توانست شوت مهاجم اراکی‌ها را مهار کند.

دقیقه 24: موقعیت گلزنی دیگری نصیب تیم آلومینیوم اراک شد که ضربه مهرداد بایرامی را محسن فروزان دفع کرد.

دقیقه 34: روی اشتباه خط دفاعی گل‌گهر، محمد علی‌نژاد صاحب موقعیت شد که ضربه خطرناک او به دیواره کنار دروازه گل‌گهر برخورد کرد.

دقیقه 37: کار تیمی زیبا سرمه‌ای‌پوشان گل‌گهر با ضربه نهایی زیبای سعید صادقی همراه شد که حسین پورحمیدی با واکنشی دیدنی دفع کرد.

دقیقه 62: ضربه سر امیرمحمد هوشمند روی ارسال خطرناک میلاد فخرالدینی از بالای دروازه گل‌گهر به بیرون رفت.

دقیقه 77: کار تیمی بازیکنان گل‌گهر به خلق موقعیت ایده‌آل گلزنی برای این تیم خلق شد که ضربه سر بهنام برزای را حسین پورحمیدی با واکنشی عالی مهار کرد.

در حاشیه

* در فهرست امشب گل‌گهر، کی‌روش استنلی مهاجم برزیلی این تیم به دلیل محرومیت و میلاد زکی‌پور و حسین نخودکار به دلیل مصدومیت حضور ندارند.
* امیر قلعه‌نویی سرمربی باتجربه گل‌گهر به دلیل 4 اخطاره شدن امشب از روی سکوها شاگردان خود را هدایت خواهد کرد.
* رامتین سلیمان زاده کاپیتان آلومینیوم اراک به دلیل اخراج در مسابقه قبلی تیمش برابر نساجی، غایب بزرگ اراکی‌ها در دیدار امشب است.
* امیر قلعه‌نویی با 3 تغییر ترکیب تیمش را برای مسابقه حساس مقابل آلومینیوم اراک چینش کرده و شایان مصلح، امین پورعلی و امین قاسمی‌نژاد در ترکیب اصلی حضور یافته‌اند.
* مهدی رحمتی در غیاب کاپیتان باتجربه تیمش، سه تغییر در ترکیب اراکی‌ها اعمال کرده و وحید محمدزاده، امیر نوری و مهرداد بایرامی از ابتدا امشب برای آلومینیوم به میدان می‌روند.
* ایمان سلیمی مدافع مصدوم تیم فوتبال گل‌گهر علی‌رغم عدم حضور در فهرست تیمش، امشب در ورزشگاه شهید سلیمانی حضور یافته است.

* در دقیقه 27 مهرداد بایرامی درون محوطه جریمه گل‌گهر سرنگون شد اما داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت.

* ورود جیمی‌جامپ در دقیقه 42 از اتفاقات حاشیه‌ای عجیب مسابقه امشب بود.

* پیش از شروع مسابقه امیر قلعه‌نویی و مهدی رحمتی برخورد گرمی در راهروهای ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان داشتند.

دیدگاه‌ها