کد خبر : 1824153 | 24 اردیبهشت 1401 ساعت 00:28 | 20.7K بازدید | 13 دیدگاه

امکانات مس در حد تیم‌های قطری است؛

قلعه‌نویی: هرتیمی جای ما بود گزینه سقوط می‌شد

سرمربی گل‌گهر باتوجه به در اختیار قراردادن زمین تیم‌شان به پرسپولیس این باشگاه سیرجانی را مرکز معرفت فوتبال ایران دانست.

قلعه‌نویی: هرتیمی جای ما بود گزینه سقوط می‌شد

به گزارش "ورزش سه"، امیرقلعه‌نویی در صحبت‌های ابتدایی خود در مورد بازی با مس رفسنجان گفت: خیلی خوشحالم در شهر خوب رفسنجان با مردم خوب و مهمان نواز هستم. تشکر می‌کنم از باشگاه مس رفسنجان و خیلی خوشحالم. امکاناتی که من اینجا دیدم در حد تیم‌های قطری بود. جا دارد تبریک بگوییم و انشاالله تکمیل شود.

قلعه نویی در مورد برگزاری بازی پرسپولیس سپاهان در سیرجان بیان کرد: باید از مدیران باشگاه گل‌گهر تشکر کنم. باشگاه گل‌گهر چه در تهران چه سیرجان مرکز معرفت فوتبال ایران شده است. ارتباطاتی که مدیران باشگاه داشته‌اند و بازی‌هایی که ما در کمپ الیاف گذاشتیم و بازی‌هایی که در سیرجان برگزار شد از مسابقات لیگ یک تا بازی‌های همین مس رفسنجان و بازی فردا که قرار است در سیرجان انجام شود‌. این نشان می‌دهد مدیران بالادست گل‌گهر به فکر ورزش مملکت هستند‌. من در این چهل سالی که در فوتبال بودم کمتر این معرفت را در فوتبال دیده‌ام. ما چندین بازی را در کمپ الیاف انجام دادیم که اصلا خودمان حضور نداشتیم. هر تیمی که به ما زنگ زد و زمین تمرین یا مسابقه خواست در اختیارش گذاشتیم. در خود سیرجان هم بازی‌هایی انجام شده از جمله همین پرسپولیس و سپاهان. مدیریت باشگاه گل‌گهر به مسائل انسانی، اخلاقی و پهلوانی بیشتر از نتیجه فکر می‌کند و من به نوبه خودم از مسئولین باشگاه تشکر می‌کنم.

او در خصوص بازی فردا که دربی کرمان است گفت: در رابطه با بازی، به آقای ربیعی و همکاران‌شان تبریک می‌گوییم. بازی سختی داریم. خوشحالم بازی‌های گل‌گهر هست زیباست؛ از جمله بازی رفت با مس که چهار گل داشت. تیمی درست کردیم که در حقش ظلم شد ولی فوتبالی بازی می‌کنیم که دوست و دشمن آن را تحسین می‌کنند. ما راه‌مان را پیدا کردیم؛ هرچند به نوعی سرمان را بریدند اما اشکالی ندارد و ما مامور به تکلیف هستیم و راه‌مان را ادامه دادیم. خدا هم کمک کرد و ما برگشتیم.

سرمربی گل‌گهر اضافه کرد: اگر این ۹ گلی را که به ما تحمیل کردند کم کنیم، خط دفاع‌مان دومین خط دفاع برتر لیگ می‌شود. هیچ جای دنیا برای هیچ تیمی این اتفاق نیفتاد و اگر هم اتفاق می‌افتاد یقینا تیم کاندید سقوط بود. شما ببینید ما چه در گل زده و چه در ساختار دفاعی جزو تیم‌های بالای لیگ هستیم. خوشحالیم که راهی را که باید ده‌ساله می‌رفتیم در سال دوم به آن رسیدیم و این نشان می‌دهد باشگاه گل‌گهر، کادر فنی و بازیکنان ایثار کرده‌اند. امیدوارم مثل بازی رفت زیبا و پر گل شود و نتیجه هم دست خداست. ما با توجه به برد خوبی که هفته پیش مقابل آلومینیوم آوردیم که به نظرم یکی از بهترین تیم‌های لیگ است، از نظر روحی روانی بهتر شدیم چون ما چندین بازی بود نبرده بودیم.

وی در مورد داوری با گلایه و خنده تلخ گفت: واقعا جالب است که پنالتی‌های صد در صد ما را نمی‌گیرند ولی در محوطه جریمه ما هرکس از بغل هرکس رد می‌شود پنالتی می‌گیرند! هنوز برای من جای تعجب است‌. دیگر حرف زدن فایده‌ای ندارد. انشاالله همه آن اشتباهات سهوی بوده. در بازی فردا هر تیمی بتواند وسط میدان را کنترل کند و موقعیت ایجاد کند یقینا برنده است و ما با این انگیزه آمده‌ایم که سه امتیاز بازی را بگیریم.


او درباره فوتبال استان کرمان که با داشتن چند تیم در لیگ یک و لیگ برتر به یکی از قطب‌های فوتبالی کشور تبدیل شد گفت: به این صورت نگویید! سرتان را می‌برند چون من اول فصل این حرف را زدم و ترتیب ما را دادند (با خنده). اولا استان کرمان بزرگ‌ترین استان ایران است. دوما، من قبلا تجربه مربیگری در این استان را داشتم و خاطرات بسیار خوبی دارم. در مس کرمان و گل گهر سیرجان به همین صورت است. مردم استان کرمان کسانی هستند که صداقت دارند. با توجه به منابعی که دارند، مدیرانی که می‌آیند با بزرگی و با صداقت و معرفتی که دارند دوست دارند به ورزش ایران خدمت کنند؛ نه اینکه بخواهند به فوتبال استان کمک کنند بلکه می‌خواهند به ورزش کمک کنند و این موضوع بسیار مسئله مهمی است. چیزهایی که امروز دیدم مثل چندین زمین، خوابگاه، هتل و مراکز درمانی اگر تکمیل شود بنایی است که پنجاه سال می‌ماند؛ یا کاری که در کرمان در حال انجام است تا استادیومش تکمیل شود. با این ابر پروژه‌‌ای که در سیرجان در سیاه کوه در حال درست شدن است، واقعا باید به آقای عتیقی و همکاران‌شان تبریک بگوییم.

قلعه‌نویی ادامه داد: این مسائلی است که افتخارات مملکت است اما قطاری که راه بیفتد سنگ‌هایش زیاد می‌شود. یکی از اشتباهات من این بود که اول فصل گفتم گل گهر در حال تبدیل شدن به قطب ورزش ایران است اما نباید این حرف را می‌زدم که این بلا را بر سر ما آوردند. انشالله همه مسئولین در همه جای ایران فقط به فکر خدمت کردن در حوزه‌ای که دارند مثل ورزش یا هر جای دیگر باشند و خدمت کنند که متاسفانه کم‌تر دیده می‌شود اما در استان کرمان با توجه به تجاربی که در گذشته و الان دیدم، در تمام شهرها‌یش مدیران باصداقت و خدمتگزار هستند. مس کرمان در حال آمدن به لیگ برتر است و کرمان دارای سه تیم لیگ برتری می‌شود که به نظر من لیاقتش را دارند و امکانات خوبی دارند. امکاناتی که امروز دیدم و استادیوم کرمان، پروژه سیاه کوه سیرجان را دیده بودم.


سرمربی گل‌گهر در خصوص کارهای پایه این باشگاه گفت: در حال حاضر گل گهر سیرجان بسیار به ورزش مملکت کمک می‌کند و فقط در زمینه فوتبال نیست. ما در تست آکادمی‌مان که آقای چمنیان بودند ۴۰۰۰ نفر را بدون دریافت هیچ وجهی تست کردیم و سه یا چهار استان را اینجا آوردیم، از آن‌ها و استعداد‌ها تست گرفتیم. این برنامه و پروژه‌ای که باشگاه گل گهر و آقای چمنیان گذاشته‌اند در سه یا چهار سال آینده به ورزش و فوتبال مملکت خدمت خواهد کرد. استان هرمزگان، فارس، کرمان و تا حدودی شمال استان خوزستان را باشگاه گل گهر می‌خواهد تحت پوشش قرار دهد. ۴۰۰۰ تست بدون دریافت وجه بسیار کار بزرگ و انسانی بود. این کارها در استان خوب کرمان در حال انجام است و فقط در گل گهر و سیرجان نیست. این موضوع نشان می‌دهد مردم خوب استان کرمان مردمی با صداقت و با معرفت هستند و انشاالله به چیزی که لیاقتش را دارند برسند.

قلعه‌نویی در خصوص غایبین تیمش بیان کرد: ما تا دل‌تان بخواهد مصدوم و محروم داریم. تیکدری، آرمین سهرابیان، زکیپور، خانزاده، مرادی و نخود‌کار را نداریم و با ۱۷ یا ۱۸ بازیکن آمده‌ایم اما خداراشکر شرایط تیم ما به صورتی است که با هم تفاوتی ندارند. امیدوارم فردا بازی خوبی شود.

وی راجع به ارتباط خوب بین دو باشگاه مس و گل گهر و همچنین بین او و ربیعی اظهار داشت: روح مربی‌گری روح معرفت است و فقط بین این دو باشگاه نیست. ما در کمپ الیاف خیلی از تیم‌ها آمدند و در آن جا با هم بازی کردند و اصلا ما حضور نداشتیم اما آن‌ها با هم بازی کردند، ما نبودیم و بسیاری از تیم‌ها آن جا تمرین کردند و مرام و معرفت ورزش همین است. زمانی که وارد گود زورخانه می‌شوی باید کوچک شوی. این چیزی است که در ورزش ما گم شده و متاسفانه عده‌ای آمدند برای اینکه به هدفی برسند دست به هرکاری می‌زنند. در فضای مجازی اخلاق را زیر پا گذاشتند، معرفت، شرف و هیچ چیز در وجود آن‌ها نیست و این مسائل بدی است که در ورزش ما به وجود آمده اما وظیفه ماست تا لحظه‌ای که هستیم این راه را برویم. آقای ربیعی مربی‌ بسیار جوان، با انرژی و با سوادی هستند و ما اگر کاری کردیم وظیفه مان بوده؛ اگر زمین در اختیار آن‌ها گذاشتیم که مسابقه انجام دادند. حتی به خاطر دارم بازی آنجا انجام دادند که زمین تا ۳ هفته خراب شد و بارندگی شدید بود و شاید اگر کس دیگری بود این ‌کار را نمی کرد اما ما گفتیم اشکالی ندارد و این بازی انجام شود. به تیم آقای وحید رضایی و شهر بابک نیز زمین دادیم.  روح ورزش و اخلاق و مرام مربی گری همین است. معرفت و صداقت است اما یک سری ها تمام این ها را زیر پا گذاشتند اما ما باید کار خودمان را انجام دهیم.

دیدگاه‌ها