کد خبر : 1824245 | 24 اردیبهشت 1401 ساعت 17:31 | 3.7K بازدید | 0 دیدگاه

اولین مسابقه اتومبیلرانی سرعت در فصل جدید

استارت هیجان‌انگیز و اختتامیه شیک با حضور وزیر

اولین مسابقه اتومبیلرانی سرعت در فصل جدید با حضور تماشاگران و البته وزیر ورزش حال و هوای خاصی به خود گرفت.

استارت هیجان‌انگیز و اختتامیه شیک با حضور وزیر

به گزارش "ورزش سه"، بعد از نزدیک به دوسال دوری، طرفداران و علاقه‌مندان به مسابقات اتومبیلرانی ریس (سرعت) بالاخره فرصت پیدا کردند در نخستین مسابقه فصل جدید، تماشاگر مسابقه‌ای پرهیجان و جذاب باشند. جمعه 23 اردیبهشت و در یک هوای پاک بهاری، مسابقات اتومبیلرانی سرعت با شرکت 80 راننده در 8 کلاس انجام گرفت در حالی‌که برای اولین بار این مسابقه از طریق تلویزیون اینترنتی «آنتن» به‌صورت زنده پخش شد.

1713166
راند اول این مسابقه به‌نوعی آغازگر بقیه مسابقات اتومبیلرانی و موتورسواری هم بود و به همین دلیل از اهمیت خاصی برخوردار شد. تیم جدید برگزاری مسابقه در کمیته ریس با دقت بسیار تلاش کردند که در بحث نظم و ترتیب، اتفاق تازه‌ای رخ دهد و نهایتا نیز این خواسته قدیمی محقق شد و مسابقه تقریبا سر موقع شروع شد و با اینکه در اواخر مسابقه، وزیر ورزش و همراهان نیز در پیست آزادی حاضر شدند، به موقع هم به پایان رسید.
1713162
بعد از انجام تایم‌گیری در روز چهارشنبه، رانندگان در 8 کلاس برای روز مسابقه آرایش گرفتند و کلاس‌ها به این‌ترتیب برگزار شدند: 206 مقدماتی، پراید اختصاصی، پراید BP، 206 اختصاصی، پراید GT، 1600 جی تی، توربو و نهایتا 2000 جی تی.
در مسابقه دور اول ترکیبی از راننده‌های باتجربه، تازه‌وارد و جوان حضور پیدا کردند و نام‌های مشهوری چون نادر جعفری، شروین یگانه، شایان افتخاری، محمد مهری و... نیز پا به رقابت گذاشتند. با حضور رانندگان از استان‌های مختلف و تماشاگرانی که تقریبا سکوها را پر کردند، مسابقات در کلاس‌های مختلف با هیجان زیادی انجام گرفت.
کلاس اول که با حضور راننده‌های تازه‌وارد به مسابقات ریس تشکیل شد در مسیر کوتاه‌تر انجام گرفت و نسیم راشدی به مقام نخست رسید. در کلاس پراید اختصاصی نیز رقابت خوبی با حضور مدعیان شکل گرفت و بعد از چند تعقیب و گریز نهایتا سپهر آجودانی بلندقامت برنده بیرون آمد. کلاس BP با حضور خودروهای قدرتمندتر رفته رفته هیجان را به اوج رساند و بعد از درگیری‌های متعدد و برخورد شدید و ضعیف بین چند خودرو نهایتا با برتری علی شیرزاد به پایان رسید.
1713164
یکی دیگر از اتفاقات مهم در این مسابقه اهدای کاپ و جوایز برندگان در پایان برگزاری هر کلاس بود که با خلوت نگه‌داشتن سکو در این مراسم، شکل تازه و بسیار خوبی به مسابقات داد و رانندگان به سوژه اصلی دوربین‌ها تبدیل شدند و پای سکو هم مصاحبه تلویزیونی با راننده‌ها، آنها را بسیار راضی و خرسند کرده بود. علاوه بر این، استفاده از تابلوهای زیبا برای برندگان هر مسابقه که الگوبرداری جالبی از مسابقات برتر دنیا مثل فرمول یک بود، جلوه خاصی به قاب‌بندی این مسابقات بخشید.
رقابت در پنج کلاس بعدی نیز با شور و هیجان زیادی دنبال شد و در کلاس 206، باز هم این شروین یگانه بود که از همان ابتدا گاز ماشینش را گرفت و تا انتها پیشتازی کرد و برنده شد. در کلاس پراید جی تی اما این مجتبی مهری بود که توانست از پس یک رقابت فشرده و پربرخورد به‌عنوان برنده بیرون بیاید. 

1713167
کلاس 1600 جی تی هم شاهد رقابت سختی میان سه رقیب دیرین یعنی شروین طاهری، پرهام زربافی و شایان افتخاری بود که البته راننده باتجربه این کلاس یعنی شروین یگانه باز هم سکوی اول را از آن خود کرد و رقابت چهار نفر بعد از او برای قرار گرفتن روی سکو هیجان‌انگیز و نفسگیر از آب درآمد.
پرقدرت‌ترین خودروها اما در کلاس توربو به میدان آمدند که کمی پیش از شروع آن، حمید سجادی وزیر ورزش و همراهان او نیز در کنار تماشاگران نشستند و شاهد دو کلاس از این مسابقات بودند. در کلاس توربو نادر جعفری با ب‌ام‌و سرحال و پرقدرت خود مسابقه را از خط یک آغاز کرد و با نمایشی خیره‌کننده تا دور نهم به عنوان یکه‌تاز بلامنازع پیش راند. یک دور مانده به پایان این کلاس نادر جعفری دچار نقص فنی شد و با استفاده از تجربه خود مانع از بروز حادثه شد اما ناچارا از مسابقه بیرون رفت و در حالی که دو سه خودرو دیگر نیز به خاطر نقص فنی نتوانستند به خط پایان برسند، محمد جواد نتاج برنده این کلاس بسیار جذاب شد. نکته آموزنده این مسابقه حضور محمد رضا محرابی به عنوان نفر سوم روی سکو بود که نخستین تجربه خود را در این کلاس پشت سر گذاشت و ثابت کرد که در ورزش باید تا آخرین لحظه به رقابت ادامه داد!

1713163

دیدگاه‌ها