کد خبر : 1824332 | 24 اردیبهشت 1401 ساعت 23:07 | 9.2K بازدید | 4 دیدگاه

به خانواده ام قول دادم عصبانی نشوم

منصوریان: بیست و پنج پنالتی ما را نگرفته‌اند

علیرضا منصوریان پس از شکست برابر آلومینیوم اراک نسبت به نحوه قضاوت داورها در دو هفته اخیر گلایه کرد.

منصوریان: بیست و پنج پنالتی ما را نگرفته‌اند

به گزارش ورزش سه، علیرضا منصوریان پس از باخت برابر آلومینیوم اراک در نشست خبری حاضر شد و با لحنی عصبانی نسبت به عملکرد کمک داوران دیدار امروز و همچنین قضاوت بازی هفته گذشته صنعت نفت برابر فولاد گلایه کرد.

* خستگی از تن ما رفت

از دیروز یک انرژی مضاعفی از هواداران اراکی و لیدرهایشان گرفتم. از باشگاه اراک و مدیرعامل آنها تشکر می‌کنم که با یک قاب عکس و یک شاخه گل ما را خوشحال کردند. خستگی پارسال با حضور هوادار و مدیرعامل فهیم‌شان از تن ما رفت.

* اتفاقاتی رخ می‌دهد که ما را دچار شبهه می‌کند

بازی همیشه برد و باخت دارد و قبل از بازی نمی‌شود پیش بینی کرد اما بعضی اتفاقات هم ما را دچار شبهه می‌کند و هم برای ما شرایطی به وجود می‌آورد که ما دچار به هم ریختگی ذهنی شدیم و نمی‌دانیم باید چه کار کنیم. اول روی صحبتم با دوست خوبم آقای خداداد افشاریان است که زمان بازی ما از داوران بسیار خوب بود؛ دربی ما را به آقای تارخ داد. من آدمی هستم که اگر تیمی من را خوب ببرد می‌گویم. برای مثال گل دوم آلومینیوم واقعا گل خوبی بود؛ دفاع های من اشتباه کردند اما من خودم برای بازیکن حریف کف زدم. خلاقیت داشت و فوق‌العاده خوب ضربه زد و بعد از آن هم فوق‌العاده اراک خوب دفاع کرد.

* هفته قبل به داور و کمک داور باختیم

ما از هفته قبل آزرده خاطر هستیم که ادامه دار شده است. آقای تارخ در دربی ما داوری کرد؛ آقای افشاریان خودش بچه خوزستان است و می‌داند دربی خوزستان کم از دربی تهران ندارد و برابر با دربی کرمان و اصفهان است. باید زبده ترین داورش را می‌فرستاد که نفرستاد. آقای تارخ هفته های قبل خوب داوری می‌کرد اما در بازی ما مثل بازیکنی بود که بیست هفته خوب است و هفته بیست و یکم یا بدنی و یا ذهنی ضعیف است. داور سمت نیمکت فولاد مزید بر علت شد. هند صد در صد محمدرضا عباسی را آقای تارخ ادامه بازی داد و ما به قدری در این حوزه مطالعه کردیم می‌دانیم که اگر دست به بدن چسبیده باشد هند نیست اما دیدیم که آقای مظفری زاده هم گفتند اگر به دست خورده باشد که خورده باید پنالتی می‌گرفت. روی علی امیری خطای صد در صد را نگرفت و توپ گل شد. آن هفته را که ما طبق روال به داور وسط و داور کنار سمت نیمکت فولاد بازی را دادیم. پنالتی زن من طالب است و پنالتی را از دست نمی‌دهد اما آسیب خوردیم و بازی را از دست دادیم.

* کمک داور تله پاتی داشت و صحنه را تشخیص داد!

امروز هم کمک داور سمت ما آقای ابوالفضل حجتی... ما امروز از اراک می‌رویم و کسی در ده سال آینده نمی‌پرسد چه اتفاقی افتاد. نوش جان اراک و اول به آنها تبریک می‌گویم. خوش به حال اراک که این هوادار می‌آید و بد به حال ما که در استادیوم خالی بازی می‌کنیم. قابل توجه مسئولان شهر که اجازه بدهند بازی رفسنجان هوادار ما هم بیاید. به مسئولان استان مرکزی تبریک می‌گویم که عزم را جزم کردند هوادار بیاید. شما به صحنه گل نگاه کنید؛ آقای هاشمی کجا ایستاده؟ اصلا فیزیکی دچار ضعف است و نیامده به خط برسد تا تشخیص بدهد توپ گل شده یا نه. ایشان خودش تله پاتی و انرژی خاص دارد و این قابلیت را دارد از دور زوایای کامپیوتری را تشخیص بدهد. به قدری وضعیت ایستادن ایشان بد است که تقریبا ۷-۸ متر از خط فاصله دارد. از آنجا نرسیده و در ضربه گل هم ایستاده و نمی‌داند گل اعلام کند یا نه. من نمی‌دانم از اینجا چه توپی ممکن است به داخل تیر ما بخورد. هر جوری توپ را بزنید اولویت بیرون تیر را می‌خورد.

* کمک داور عزیز؛ باید تا نقطه کرنر بیایی!

فرزین گروسیان توپ را با دست درمی‌آورد اما چون دستکشش به گل می‌رود این آدم نادان گل اعلام می‌کند؛ دقیقه یک. و ما ۴۵ دقیقه تحت فشار می‌مانیم. صحنه را ببینید. ما همین الان ادیت کامپیوتری کردیم. من نمی‌دانم تمام توپ باید رد شود یا نه. ببینید کمک داور چقدر ضعیف عمل می‌کند. کمک داور عزیز باید لب کرنر بیایی تا ببینی توپ رد شده یا نه. سیستم تله پاتی با دروازه ما دارد؟ اینجا توپ خورده و فرزین گروسیان جلوی توپ را می‌گیرد و دستکشش وارد دروازه می‌شود. این توپ گل نشده است. من امروز درباره داور وسط صحبت نمی‌کنم. من با داور چهارم صحبت کنم و چقدر هم مودب بودند. داور وسط هم فقط به کمک نگاه می‌کند. داور وسط اگر اینجا گل اعلام کند که ما باید استادیوم را ترک کنیم. زمان ضربه را ببینید؛ توپ که درآمده کمک هنوز دو متر با خط فاصله دارد.


* کاملا سوار بازی بودیم

 این گل فاجعه است. اگر VAR به فوتبال ما نیاید من به تمام فوتبال شک دارم. کمک داور این سمت را هم ببینید. به من گفت آقای منصوریان من لب خط بودم. ضربه سر زده می‌شود و شما به زانوی آقای محمدزاده نگاه کنید. زانو روی خط است. اگر زانو روی خط است و با کفش دفع کرده، توپ را کجا دفع کرده است؟ فرقی نمی‌کند. این خیانت اگر به اراک هم بشود ما باید بگوییم. من الان هم گفتم ما گل خوب خوردیم. من فکر می‌کردم بازیکن می‌خواهد دوباره دریبل بزند اما یک ضربه استثنایی زد. آن گل را ما خوردیم و حرفی نیست. به بدن وحید محمدزاده نگاه کنید و ببینید توپ کجاست. ما یا باید خط را روی توپ ببریم یا روی زانوی وحید محمدزاده ببریم. به من می‌گوید روی خط بودم. ما اینجا ۲-۱ می‌شدیم. وقتی ۲-۱ می‌شویم روی پلن دو می‌رویم و حسن بیت سعید و ممی زاده لب خط می‌روند. حالا اراک به ما حمله کند. ما امروز ۹۰ دقیقه مالک بازی بودیم. نیمه اول کاملا روی تیم حریف سوار بودیم و چندین موقعیت داشتیم. نیمه دوم طبیعی بود که بعد از گل عقب بروند و روی یک خط بمانند. ما کاملا سوار بازی بودیم. ما در دو هفته گذشته یک بار باید با فولاد بازی می‌کردیم، یک بار با کمک داور سمت نیمکت فولاد، یک بار هم روبروی آقای تارخ. من بعد از اینکه از اراک رفتم ۳-۴ عصبانیت بد داشتم و بعد از آن به خانوده ام قول دادم عصبانی نشوم. الان هم عصبانی نیستم و تبریک می‌گویم. هفته قبل آقای تارخ و کمک داور سمت نیمکت فولاد. این هفته داور وسط اوکی و داور چهارم هم چقدر به داور کمک می‌کرد.


* آقای حجتی، ساق بازیکن ما به شما مربوط نیست

کمک اول و دوم سر ما را امروز از بیخ بریدند؛ ممکن بود این بلا را امروز سر اراک هم می‌آوردند که اگر این اتفاق هم می‌افتد بازهم حق نبود که من بگویم 3 امتیاز نوش‌جان‌مان؛ از جمله آقای هاشمی‌نسب آن‌طرف، قبل از بازی به ساق بازیکنان تیم من گیر داده و تمرکز آن‌ها را بهم ریخته است. ببخشید آقای حجتی، آقای حجتی ساق بازیکنان ما به شما ربطی ندارد، بلکه به داور چهارم و ناظر مسابقه مربوط است. تو تمرکز بازیکن من را به هم زده‌ای.

* آقای کمک داور به تو چه مربوط است که به بازیکن ما می‌گویی خوب بغل پا بزن!

داور داشت وساطتت می‌کرد که آقای حجتی بگذارد بازی شروع شود! مطلب بعدی، آقای حجتی به تو چه مربوط است که به حکیم نصاری می‌گویی شما بغل پای‌تان را خوب بزنید و به من غرغر نکنید. من همینجا از کمیته داوران و فدراسیون فوتبال می‌خواهم، ما به اندازه کافی آلودگی در فوتبال داریم. هنوز هم پای حرف پارسالم در اراک هستم، ما آسیب داریم و شک و شبهه برای‌مان به وجود آمده است. 25 موقعیت پنالتی در این فصل داشتیم که هیچکدام را نگرفته‌اند و تنها تیمی هستیم که پنالتی دشت نکردیم.

1713315

* فخرالدینی مثل کتری زود جوش می‌آورد

به جان امیرم اگر پنالتی ناحق بگیرند، در همین کنفرانس می‌آیم و می‌گویم ناحق بوده است؛ کما این‌که توپ به پای میلاد فخرالدینی نخورد و به سر بازیکن ما خورد که او داشت اعتراض می‌کرد. اگر رفتم داخل زمین و دست او را گرفتم، چون میلاد است دیگر و مثل کتری زود جوش می‌آورد! سریع او را کنار آوردم و گفتم که میلاد جان داور تو را اخراج می‌کند، بیا و کنار برو پسرم. این دو اتفاق تیم ما را از بین برد.

* اگر دو اشتباه اخیر داوری نبود ما ششم جدول بودیم

این اتفاقات چه کار کرد؟ 3 امتیاز امروز از ما گرفته شد و آقای تارخ هم یک امتیاز هفته گذشته از ما گرفت تا جمعاً 4 امتیاز شود؛ شما نگاه کنید، ما امروز به اراک باختیم و یازدهم شدیم در حالی‌که اگر این 4 امتیاز را داشتیم الان ششم جدول بودیم. اگر یادتان باشد، همین بلا را پارسال در اراک به سر ما آوردند، هفته‌ای که ما باید تراکتور را می‌زدیم، کمک داور آن سمت یک آفساید هفت متری را رد کرد و ما به تراکتور باختیم. آنجا ما باید می‌بردیم و می‌پردیم و می‌چسبیدیم به تیم امیرخان اما به یکباره ما را به هشتم جدول آوردند!

* تا VAR در فوتبال‌مان نباشد، ما دچار شبهه هستیم

حالا دیگر بگذریم که در جام حذفی و اتفاقات دیگر داوری در سیرجان، تهران و اینجا و ... رخ داده و گفتیم یا خدا، ما که می‌خواستیم برای سهمیه بجنگیم الان برای دهم شدن داریم می‌جنگیم؛ آقای افشاریان و آقای دکتر میرشاد ماجدی همبازی قدیمی من، تا VAR در فوتبال نباشد، من علیرضا منصوریان و همکاران من دچار شک و شبهه می‌شویم و اصلاً این بازی‌ها فِر و جوانمردی نیست.

* چرا دوباره به این داورها فرصت قضاوت می‌دهید؟

یک سوال دارم، بعد از بازی چه اتفاقی می‌افتد؟ حق من خورده شده یا تیم آلومینیوم، آیا تاثیری می‌بینید؟ هفته آینده دوباره به آن‌ها داوری می‌دهند. هم به آقای تارخ می‌دهند، هم به کمک داور آن‌ور می‌دهند و هم به جفت کمک داوران امروز ما مطمئنا دوباره بازی می‌دهند. هفته بعد می‌روند ببینند چه می‌شود و مثلا دوباره 2 اشتباه دیگر روی تیم نفت مسجدسلیمان می‌کنند و هفته بعد روی فلان بازیکن. این‌ها دردل‌های ماست.

* اراک تیم فوق‌العاده و امکانات خیلی خوبی دارد

در مجموع به تیم اراک تبریک می‌گویم، من اینجا پارسال نان و نمک خوردم و نهایت محبت را داشتند؛ فکر می‌کنم 6 ماه اینجا بودم و عین 6 ماه را در اینجا لذت بردم. یعنی یک روز انرژی منفی نداشتم، دیروز هم که آمدم نهایت محبت را کردند. برای‌تان آرزوی بهترین‌ها را می‌کنم، تیم‌تان هم فوق‌العاده در جام حذفی عالی بازی کرد. فوق‌العاده، یعنی تبریک می‌گویم، تیم خوبی دارید و امیدوارم مسیر بسیار خوبی را پیدا کنید و این مسیر تداوم داشته باشد، چون از معدود جاهایی هستید که هم مجموعه‌های ورزشی زیادی دارید و هم منابع مالی‌تان خوب تامین می‌شود.


* فرق آلومینیوم و نفت این است که شما پول دارید و ما نداریم!

در اراک فقط یک نفر من را خسته و کسل کرد؛ یک این‌که فوتبال نمی‌فهمید و دوم هم این‌که ادبیات نشستن او در هیات‌مدیره بسیار زشت بود. شما وقتی کنار حاج‌آقا می‌نشینی، باید دست‌هایت روی میز باشد. شما وقتی جلوی بزرگ‌تر فوتبالی می‌نشینی، پای چپ خودت را روی پای راست نندازی تا نیم تنه‌ات را به آن‌ور نشان بدهی. شما وقتی در جلسه هیات‌مدیره می‌نشینی، با ماسک خودت بازی نمی‌کنی.این‌ها چیزی است که باید در فوتبال‌مان درست شود، من الان در آبادان هستم، بیایید هیات‌مدیره را ببینید، همه مسئولین واقعی هستند، بلکه تازه به دوران رسیده نیستند، هنوز روی آن نفر نظر منفی دارم اما بقیه نفرات هیات‌مدیره آلومینیوم فوق‌العاده خوب بودند. همه عزم‌شان جزم است، ما فقط یک فرق با شما داریم و این‌که ما پول نداریم ولی شما الحمدالله پول دارید. حالا ما از در نرویم و به شما پول ندهند (باخنده). اسم آن شخص را نمی‌آورم.

* مگر هادی ساعی باشی که بتوانید به حالت خاصی ضربه زنید

عکاس ما عکاس جام باشگاه‌های جهان است و کلاً دو عکاس از ایران به آن تورنمنت رفتند که هر دو جنوبی بودند و یکی از آبادان بود؛ ما دوربین‌هایی داریم که برخی تیم‌ها شیطنت می‌کنند و نمی‌گذارند ما دوربین‌هایمان را نصب کنیم. این دوربین ما حالا بعداً روی سایت می‌گذاریم، یک خطی آن سمت تا این سمت دارد. امشب هم گذاشته بودیم. من از همکارانم در کادرفنی ایده می‌گیرم و اگر بگویند ایده غلط است، قبول می‌کنم. این دوربین دو خط را می‌گیرد، اما طبق تجربه فوتبالی، اگر شما زانویت از خط رد شده باشد، مگر این‌که هادی ساعی باشی که بتوانی یک حالت خاصی ضربه بزنی!

* من ریاضی خوانده‌ام و شما نمی‌توانید زاویه قائم را بشکنید

ما تصویر را می‌گذاریم تا به شما اثبات شود، من رشته تحصیلی‌ام ریاضی بوده است؛ شما زوایا را که نمی‌توانید بشکنید. شما نمی‌توانید زاویه قائم را مثلا تغییر بدهید، به هر کسی بگویید می‌خندد. من می‌گویم در زاویه 45، فقط شما به خط دقت کنید، حالا دوباره فیلم‌مان را می‌گذاریم. البته الان که با بحث ما نتیجه بر نمی‌گردد، قربان داورها بروم که ممکن بود امروز این بلا را به سر تیم شما بیاورند! داور وسط خیلی خوب داوری کرد. نمی‌توانم روی او نظر منفی بگذارم و بی‌احترامی است اگر من بگویم داور وسط این کار را کرد، آوانتاژهایش خیلی خوب بود.

دیدگاه‌ها