کد خبر : 1824343 | 24 اردیبهشت 1401 ساعت 23:44 | 127.7K بازدید | 15 دیدگاه

در بازی مقابل تیم‌های پایتخت اتفاقات غیرطبیعی می‌افتد

اعتراض شدید نکونام؛ نمی‌توانی سر من کلاه بگذاری

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در پایان بازی ضمن تاکید بر این نکته که تیمش می‌‎توانست برنده بازی باشد نسبت به مدیران باشگاه خودی و زاهدی‌فر انتقادات تندی را مطرح کرد.

اعتراض شدید نکونام؛ نمی‌توانی سر من کلاه بگذاری

به گزارش "ورزش سه"، جواد نکونام سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان پس از شکست 2 بر 1 تیمش مقابل استقلال در ورزشگاه فولاد آره‌نای اهواز این‌طور حرف‌هایش را درباره این مسابقه آغاز کرد: می‌دانستیم با توجه به شرایط جدول و اینکه استقلال در صدر است، بازی سخت و سنگینی است. بازی پرفشاری بود. به نظرم تیم ما در زمین خواب رفت. در یک‌ ربع، بیست دقیقه اول تیم‌مان بد بازی کرد. با تغییراتی که دادیم توانستیم روند بازی را برگردانیم به شرایطی که خودمان می‌خواستیم. در نیمه اول به جز دو ضربه ایستگاهی و دو کرنری که ما زدیم، موقعیت خاصی روی دروازه دو تیم شاهد نبودیم. ‌اگر یک‌ ربع، بیست دقیقه اول را کنار بگذاریم، بازی پایاپایی بود.
بخش بعدی صحبت‌های نکونام در مورد نیمه دوم بود و در این مورد گفت: نیمه دوم علی‌رغم اینکه تیم ما خوب بازی می‌کرد، روی یک ضدحمله گل خوردیم. باز هم روی یک ضدحمله گل دوم را خوردیم؛ با اینکه روی این کار تاکید کرده بودیم ولی به هر حال بازیکن باید در یک لحظه تصمیم بگیرد و این اتفاقات رخ می‌دهد. بچه‌های تیم زحمت کشیدند و تمام تلاششان را کردند. به هر حال بازی پرفشار و سنگینی بود. اگر موقعیت‌ها را ببینید؛ موقعیت‌هایی که گل شد و موقعیت‌هایی که ما گل نکردیم؛ در واقع گل نکردن موقعیت‌هایی که ما به گل تبدیل نکردیم خیلی سخت بود و بازی خیلی عادلانه‌اش باید 2 بر 2 می‌شد. چون موقعیت‌هایی داشتیم که گل نکردنشان سخت بود. از آن طرف هم گل‌هایی خوردیم که در حمله بودیم و ضدحمله خوردیم و شکل کار ما به هم ریخت ولی تعویض کردیم و شکل کار را درست کردیم. اگر باهوش‌تر بودیم می‌توانستیم در یک‌ ربع آخر بازی را ببریم. از چند قدمی دروازه توپ‌ها را بیرون زدیم و نشد.
نکته بعدی نکونام پس از صحبت درباره جریان فنی مسابقه عدم حضور هواداران اهوازی بود و در این‌رابطه این‌طور گلایه‌اش را مطرح کرد: یک نکته‌ای که وجود داشت اینکه چرا امروز هواداران ما نتوانستند وارد استادیوم شوند. مگر بازی با تماشاگر نبوده است؟ من از باشگاه سوال می‌پرسم. چرا هواداران ما نتوانستند به استادیوم بیایند. مگر این ورزشگاه ما نیست و ما میزبان نیستیم. من سوال می‌کنم. مگر ما میزبان نیستم؛ چرا باید طرفداران استقلال به ورزشگاه بیایند. جالب است که ما میزبان بودیم و آنها می‌گویند چقدر هوادار به ورزشگاه آمده است. در شرایطی که ما هوادار نداشتیم و همه استقلالی بودند. هوادار ما چرا نباید ‌به استادیوم بیاید؟ مگر نباید هماهنگی شود که هیچ کس به ورزشگاه وارد نشود. پنج هزار نفر هوادار به ورزشگاه آمده بودند. پنج هزار نفر در آزادی بیایند، اصلا مشکلی ندارد و ما امروز میزبان بودیم. من از خدایم بود که امروز هواداران به ورزشگاه می‌آمدند و ورزشگاه‌ را پر می‌کردند. جایگاه همه هم مشخص بود. باشگاه ما این هفته چه ‌کاری کرده است؟ چرا این همه تماشاگر به استادیوم آمده بود؟ پشت نیمکت ما را ببینید. من چیزهایی دیدم که اصلا دوست ندارم در موردش صحبت کنم، چون دوست دارم هواداران و ‌ در ورزشگاه حضور داشته باشند. من سوالم از باشگاه است. شما پیگیری کنید و ببینید چرا این اتفاق افتاده است؟!

1713339

بخش دوم انتقادات جواد نکونام معطوف به عملکرد داور مسابقه زاهدی‌فر بود و با تاکید بر اینکه او به سود استقلال سوت زده، اضافه کرد: نکته بعدی آقای زاهدی‌فر‌ است. ایشان نه پنالتی برای استقلال گرفت؛ نه روی صحنه‌ای تاثیرگذار بود ولی ایشان بلد بود قضاوت کند. یعنی چی؟ یعنی تا ما فشار می‌آوردیم یک خطا می‌گرفت و تیم ما باید برمی‌گشت. حالا خطاهایی برای آنها می‌گرفت که .. آقای زاهدی‌فر برای ما قضاوت کرده بود و می‌دانستیم امروز مشکل داریم. می‌دانستیم از فضایی که دلمان می‌خواهد نمی‌توانیم خارج شویم. آقای زاهدی‌فر خطاهایی می‌گرفت که ... گفتیم که آقای زاهدی‌فر را برای ما نگذارید. الان هم این بازی مهم او را گذاشته‌اند. پارسال هم یک بازی او را گذاشتند و علی‌رغم اینکه بد قضاوت کردند بردیم. من فوتبال بازی کردم و نمی‌تواند سر من کلاه بگذارد. با سوت بازی را جلو و عقب می‌برد و تنظیم می‌کند. دقیقه 96 به گلر حریف کارت می‌دهد. اصلا خنده دار است. این دیگر قدیمی است؛ یک کار جدید بکنید. دقیقه 96 کارت می‌دهید و بعد یک دقیقه وقت اضافه می‌گیرید. 40 ثانیه برای کارت زرد‌ دادن می‌گیرید. هیچی اضافه گرفته نمی‌شود و سر تایم سوت را می‌زنند. برای چی؟ باز هم می‌گویم نه پنالتی گرفت و نه روی کارت زرد و قرمز مشکلی داریم ولی سوت زدن داور را متوجه می‌شوم. با خطاهایی که می‌گرفت و نمی‌گرفت؛ شکل کار ما را به هم ریخت. سوت‌هایش اصلا اعصاب ما را به هم ریخت. می‌دانستیم و دیروز هم در کنفرانس گفتم که در مقابل دو تیم پایتخت اتفاقاتی می‌افتد که طبیعی نیست. ما باید با این‌ها هم مبارزه کنیم. به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم. می‌توانستیم بازی را ببریم ولی موقعیت‌هایمان را از دست دادیم.
سوال اول از نکونام در رابطه با آرش رضاوند بود و او در مورد شرایط این بازیکن گفت: واقعیت اینکه نمی‌خواستیم از آرش استفاده کنیم. این هفته سرماخوردگی داشت. در طول هفته شرایطش خوب بود ولی وقتی به بازی رفت خودش هم دوست داشت بازی کند. اگر بازی نمی‌کرد درست نبود و ممکن بود صحبت‌هایی ایجاد شود که ما ترجیح دادیم از او استفاده کنیم ولی با توجه به شرایط بدنی‌اش نتوانست بازی کند. آرش به نظرم بهترین هافبک فوتبال ایران در نیم فصل دوم بوده است. به تیم خیلی کمک کرده است. خیلی شخصیت و وجهه خوبی دارد و از نظر فنی ما به ما کمک کرده است. ما هم به او کمک کرده‌ایم. هیچی از ارزش‌های آرش کم نمی‌شود و او یکی از بهترین هافبک‌های ایران است. نمی‌خواستیم از او استفاده کنیم ولی به‌خاطر برخی مسائل ترجیح دادیم به او  بازی بدهیم که خیلی شرایط خوبی نداشت.
سوال بعدی از نکونام در مورد موقعیت‌های از دست رفته فولاد خوزستان بود و او در واکنش به این سوال گفت: گفتم که موقعیت‌های بازی را ببینید توپ‌هایی گل شده که شانس گل نبوده و توپ‌هایی گل نشده که از دهانه دروازه زده شده. ما تمام برنامه و تعویض‌هایمان برای بردن بازی بود. تعویض‌های ما برای رسیدن به گل بود ولی گل اول را خوردیم. داشتیم به بازی برگشتیم که روی اشتباه بچه‌گانه گل دوم را خوردیم. بعد از تعویض‌ها دوباره شکل گرفتیم ولی از موقعیت‌ها استفاده نکردیم.

سوال بعدی با این محتوا مطرح شد" یک توضیح تکمیلی بدهید که چه می‌شود ساختار حرفه‌ای به‌نظر می‌رسد و جایگاه‌ها مشخص شده است و جایگاه خبرنگاران هم که مشخص و از قبل اعلام می‌شود که بازی بدون تماشاگر است اما این اتفاق می‌افتد؛ به‌نظر می‌رسد استاندارد دوگانه به‌وجود می‌آید. یک‌سری بازی‌ها اصلا کسی نمی‌آید و 4-5 خبرنگار حضور دارد و بعضی بازی‌ها این‌گونه پر می‌شود. من خودم اذعان می‌کنم که اصلا مشکلی ندارد که یک خبرنگار رنگی باشد، اصلا حق دارد که یک خبرنگار استقلالی یا پرسپولیسی یا فولادی باشد ولی این‌که ابراز کند، واقعا رفتار غیرحرفه‌ای است. من واقعا به شخصه خیلی اذیت می‌شوم، نه این‌که ما حرفه‌ای باشیم اما اگر قرار است که طوری کار کنیم که اسم حرفه‌ای پشت‌بندمان بیاید، اصلاً این‌گونه صحیح نیست. می‌خواهم ببینم شما مقصر را چه کسی می‌بینید که این همه آدم آن بالا می‌آید.» نکونام در واکنش به این سوال اینطور پاسخ داد: من اول صحبت‌هایم گفتم، ما به هر حال دوستان را داریم می‌بینیم و اینجا کنفرانس برگزار می‌کنیم و دوستان می‌آیند و می‌روند اما یک‌سری چهره‌های جدید هم می‌بینیم؛ اگر فولادی‌اند که دوست داریم همیشه باشند اما اگر طرفدار تیم دیگری هم هستند، ایرادی ندارد، کار خبری است و باید دوستان بیایند و سوال کنند و چالش باشد و هیچ مشکلی نیست. من راجع به هوادار هم خودم دیروز گفتم که دوست دارم همه بازی‌ها با هوادار باشد، چون با هوادار فوتبال یک لذت دیگری دارد ولی امروز باشگاه ما یک اشتباهی کرد. من از بدو ورودش را بخواهید تا الان می‌گویم، ما از دری که اتوبوس تیم داخل می‌شود، گفته‌ایم که اینجا برای ورود باشگاه فولاد خوزستان است و آن‌طرف هم برای تیم میهمان است. ما را از آن در راه نمی‌دهند و باید از یک در دیگر بیایم، واقعا ‌خنده‌ام گرفته بود. از عصبانیت با مشت روی پای خودم زدم. من نمی‌دانم چرا این اتفاق می‌افتد، من خودم دوستانم می‌خواستند برای بازی بیایند اما گفتیم که بازی بدون تماشاگر شده و نیازی نیست که بیایید و برای بازی نیامدند اما وقتی وارد استادیوم شدیم دیدیم که 5 هزار تماشاگر بوده است. در جایگاه خبرنگاران پر آدم، این طرف و آن طرف پر آدم، راهروها پر آدم، وقتی بازی بدون تماشاچی است، بدون تماشاچی باشد. ما که می‌گوییم با تماشاچی باشد، اما اگر قرار است نباشد که نباشد. باشگاه ما مقصر است، به‌خاطر این‌که باید جلوی در ورودی همه چیز مشخص باشد.
او ادامه داد: این‌که چه اتفاقی افتاده، من الان در رختکن هم گفتم که چرا هواداران ما نیامدند، ما امروز غریبه بودیم و خنده‌دار بود و من واقعا خنده‌ام گرفته بود. ما چرا امروز غریبه بودیم؟ می‌رویم تهران بازی می‌کنیم، می‌گویند که این‌ها طرح سرامیکی دارند و می‌چینند و می‌روند، می‌چینند و 50 نفر بالا می‌نشینند. عیبی ندارد، ما دوست داریم تماشاگر باشد. دوباره اینجا می‌آییم، همین اتفاق می‌افتد، می‌آییم اینجا، خودتان هم اشاره کردید که دوستان را می‌بینیم اما در دیگر بازی‌ها نیستند. این دوگانگی همیشه در فوتبال است و ما هم به‌عنوان باشگاه فولاد خوزستان مقصر هستیم. امروز در حق هواداران فولاد کاملاً کم‌لطفی شد و خیلی برایم جالب بود که این اتفاق افتاد، من واقعا از هواداران‌مان عذرخواهی می‌کنم. وظیفه من نیست اما وظیفه خودم می‌دانم که از آن‌ها عذرخواهی کنم، چون امروز هواداران‌مان به استادیوم نیامدند اما تیم میهمان هوادار داشت.

نکونام در واکنش به سوال خبرنگاری که گل حردانی را به کارتابیا در آسیا تشبیه کرد گفت: شباهتی نداشت؛ او از روی خط با پای راست زد.
سوال بعدی در مورد اتفاقات بازی در پایان و درگیری‌های ایجاد شده بود و نکونام در واکنش به دلیل این موضوع بیان کرد: داوری ‌به گونه‌ای قضاوت کرد که بازی به سمتی که خودش دوست داشت برود و به ضرر ما بود؛ تا به حال دیده‌اید که جلوی تیم‌های بزرگ به نفع فولاد بگیرند، محال است که به نفع‌مان بگیرند. به ضررمان نگیرند، به نفع‌مان نخواستیم. 50/50 هم را هم برای حریف بگیرند ولی 70/30 را دیگر برای حریف نگیرند. ما نه بی‌احترامی کردیم و نه چیزی، دست‌مان هم بالاست. فردا نیایند و بگویند که راجع به حرفتان توضیح بدهید. مربی وقتی عصبی می‌شود، هزار کار انجام می‌دهد که در لحظه است، ما که هیچ اعتراضی نکردیم. امروز هم تیم ما میهمان بود و هر کسی هر کاری دلش خواست با ما انجام داد، ‌از بیرون استادیوم، ورودمان، از هوادار، از داور، از همه اتفاقاتی که افتاد متاسفانه شرایط به ضررمان بود و من از هواداران‌مان مجدداً عذرخواهی می‌کنم.

دیدگاه‌ها