کد خبر : 1824440 | 25 اردیبهشت 1401 ساعت 13:36 | 27.6K بازدید | 2 دیدگاه

وقتی سرمربی نفت به کمک داور گفت: "آقای نادان"

منصوریان و خشمی که سر لپ‌تاپ خالی کرد!

سرمربی نفت آبادان روز گذشته مصاحبه توفانی‌ای را علیه داوری‌های فوتبال ایران انجام داد؛ او می‌گوید به همه‌چیز شک ندارد.

منصوریان و خشمی که سر لپ‌تاپ خالی کرد!

به گزارش "ورزش سه"، «نادان»، «خیانت» و «آلودگی»؛ این‌ها کلید واژه‌های یک کنفرانس توفانی 17 دقیقه‌ای از علیرضا منصوریان بود. سرمربی نفت آبادان اگرچه خودش بارها در طول مصاحبه اعلام کرد عصبانی نیست‌، اما برافروختگی از تصمیمات دو کمک داور مسابقه کاملا از چهره‌اش مشخص بود.
دو صحنه مشکوک یکی در اوایل نیمه اول و یکی در اواخر این نیمه حسابی منصوریان را ناراحت کرد و باعث شد او نشست خبری توفانی‌ای را پشت سر بگذارد. 
شروع ماجرا با گل دقیقه دوی آلومینیوک اراک بود؛ جایی که میلاد فخرالدینی ضربه ایستگاهی خود را به دهانه دروازه فرستاد و فرزین گروسیان دروازه‌بان نفت به‌سختی توپ را دفع کرد اما کمک داور مسابقه اعتقاد داشت توپ از خط رد شده و به همین‌خاطر داور وسط گل به سود نماینده اراک اعلام کرد!
این صحنه در زمین بازی با اعتراض شدید نفتی‌ها همراه بود و در کنفرانس خبری هم علیرضا منصوریان را لپ‌تاپ به دست کرد. سرمربی نفت همراه با آنالیزور و مدیررسانه تیمش یک لپ تاپ به کنفرانس بردند و به کارشناسی این صحنه پرداختند. البته که او در همان شروع کنفرانس کمک داور اول را نادان خطاب کرد. 
منصوریان گفت:‌« فرزین گروسیان توپ را با دست درمی‌آورد اما چون دستکشش به گل می‌رود این آدم نادان گل اعلام می‌کند؛ دقیقه یک. و ما ۴۵ دقیقه تحت فشار می‌مانیم. صحنه را ببینید».

1713518

اتفاق دیگری که باعث شد علیرضا منصوریان بر عصبانیتش افزوده شود، گلی است که این تیم در اواخر نیمه اول زد و این‌بار کمک داور دوم آن را مردود اعلام کرد! در حالی‌که بازی یک بر یک بود و اگر آن گل اعلام می‌شد نفت می‌توانست برنده به رختکن برود و با شرایط بهتری نیمه دوم را آغاز کند.
این اتفاق یک جمله تاریخی را از سوی منصوریان در کنفرانس خبری به هواداران رساند: « کمک اول و دوم سر ما را امروز از بیخ بریدند»!
عصبانیت منصوریان در کنفرانس خبری طولانی بعد از بازی البته باعث شد تا او جملات و عبارات دیگری را نیز بر زبان بیاورد. او از خیانت به تیمش حرف زد و اینکه از این به بعد با این قضاوت‌ها به همه‌چیز در داوری مشکوک شده است. او گفت: « این خیانت اگر به اراک هم بشود ما باید بگوییم.»
او که حسابی از حجتی کمک داور مسابقه ناراحت بود، از برخی اتفاقات بازی و روابط این کمک داور با بازیکنان پرده برداشت و به او حمله کرد: « آقای حجتی به تو چه مربوط است که به حکیم نصاری می‌گویی شما بغل پای‌تان را خوب بزنید و به من غرغر نکنید.»
ایراد دیگر سرمربی نفت به حجتی این بود: « ببخشید آقای حجتی، ساق بازیکنان ما به شما ربطی ندارد، بلکه به داور چهارم و ناظر مسابقه مربوط است. تو تمرکز بازیکن من را به هم زده‌ای.»
سرمربی نفت در ادامه صحبت‌هایش به‌وجود آلودگی در فضای فوتبال پرداخت و از کمیته داوران و میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون خواست به این اتفاقات عجیب پایان بدهند. او گفت که فوتبال به اندازه کافی آلودگی دارد و نباید فضایی ایجاد شود که به سلامت داوران هم شک کنیم!

1713519

تیر خلاص منصوریان به کمیته داوران و فدراسیون فوتبال اما آنجا بود که بحث ناپاکی در فوتبال را مطرح کرد و با یک جمله تند خواستار حضور VAR‌ در ایران شد. او با بیان اینکه 25 پنالتی برای تیمش نگرفته‌اند، گفت: ««تا زمانی که VAR به فوتبالمان نیاید، من به همه چیز شک دارم».
در تمام دقایق این مصاحبه توفانی منصوریان اصرار داشت که به خانواده‌اش قول داده عصبانی نشود و از روی عصبانیت حرفی نمی‌زند. او چند بار تاکید کرد که صحبت‌هایش درددل است؛ اما این مصاحبه توفانی احتمالا از سوی کمیته داوران بی جواب نخواهد ماند. باید دید واکنش‌ها به این صحبت‌های سرمربی اسبق استقلال و کنونی نفت آبادان چیست.

دیدگاه‌ها