کد خبر : 1825061 | 28 اردیبهشت 1401 ساعت 22:43 | 15K بازدید | 16 دیدگاه

روحیه تراکتور بیشتر از حریف است

ساغلام: با پیروزی بر پرسپولیس بقا را قطعی می‌کنیم

سرمربی تراکتور می‌گوید قصد دارند با پیروزی مقابل پرسپولیس روی کاغذ هم ماندن‌شان در لیگ را قطعی کنند؛ ساغلام روحیه تراکتور در این بازی را بیشتر از پرسپولیس دانست.

ساغلام: با پیروزی بر پرسپولیس بقا را قطعی می‌کنیم

به گزارش "ورزش سه"، ارطغرول ساغلام در صحبت‌های ابتدایی خود در کنفرانس خبری پیش از بازی با پرسپولیس گفت: امروز برنامه تمرینی را انجام دادیم و بازی جوانان تیم‌مان مقابل جوانان سپاهان را نگاه کردیم. قبل از همه چیز می‌خواهم در مورد شرایط خودمان صحبت کنم. با توجه به ۸ امتیازی که در چهار هفته اخیر گرفتیم خودمان را از تیم‌های پایین جدول جدا کردیم و خیال‌مان کمی راحت‌تر شد. سه بازی دیگر را تا پایان لیگ پیش‌رو داریم. قبل از تمرین به بازیکنانم گفتم که در فوتبال هرلحظه می‌توانیم با هر سورپرایزی مواجه شویم. نباید کار را شل بگیریم و ریلکس باشیم بلکه باید کاملا جدی باشیم. فردا بازی‌ای خواهیم داشت که بازیکنان‌مان برایش انگیزه دارند. سعی‌مان این بود بازی آخر مقابل ذوب‌آهن را ببریم و کار را روی کاغذ برای ماندن در لیگ انجام دهیم ولی نتیجه با همه تلاشی که انجام دادیم مساوی شد. نکته مثبت برای ما امتیاز از دست دادن تیم‌های دیگر بود.

سرمربی تراکتور افزود: از لحاظ محاسبات امتیازی روی کاغذ می‌خواهیم با بردی که جلوی پرسپولیس به‌دست می‌آوریم، این فصل پر از مشکل را به خیر و خوشی به پایان برسانیم. جو تیممان با نتایج اخیر خیلی مساعد است ولی آن‌طرف، حریف با باخت به سپاهان و پیروزی استقلال کارش خیلی از نظر روحی سخت شد و باید منتظر معجزات باشند! شما بهتر از من می‌دانید که همیشه مسابقات بین تراکتور و پرسپولیس سوای رتبه جدولی از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است. به هرحال بازیکنانم شرایط را درک می‌کنند و با مسئولیت پذیری و با کمک هواداران‌مان می‌خواهیم بازی فردا را ببریم و کار را تمام کنیم.

ساغلام در مورد هواداران‌شان بیان کرد: پس از مدت‌ها در بازی مس رفسنجان به سریال نبردن در سیزده بازی به کمک هواداران پایان دادیم. بازی مقابل هوادار هم به کمک تیم آمدند و توانستیم آن بازی را ببریم‌. فردا خواهشم این است از سوت آغاز بازی از تیم‌شان حمایت کنند‌. همچنین خواهش دارم به نحوی تشویق کنند که جوانمردانه و مثبت باشد.

او در مورد وضعیت مصدومان‌شان گفت: با اینکه فصل در حال اتمام است اما در خصوص مصدومان تیم باید عرض کنم، آن‌ها بهتر شده‌اند. سعید واسعی هم بهتر شده و در بازی قبل از ایشان استفاده شد. ایمانی شروع به تمرینات تیمی کرده و این بازی در لیست حضور دارد و نسبت به شرایط بازی اگر به کمک نیاز داشته باشیم می‌توانیم از او استفاده کنیم. یک نفر از بازیکنان مورد جزئی دارد و احتمالا امشب وضعیت او مشخص خواهد شد. رزاق‌پور محروم است و مصدوم دیگری نداریم. ما می‌خواهیم فردا یک بازی کاملا خوب انجام دهیم و سعی کردیم بازیکنانی را در لیست قرار دهیم که از هر لحاظ آماده باشند و بتوانند با تمام توان و قدرت کار کنند و موثر باشند.

وی در مورد تیم پرسپولیس اظهار داشت: تیم پرسپولیس از نظر جذب بازیکن بسیار خوب عمل کرده و تیم‌شان قوی‌تر بسته شده و ما در این مورد ضعف‌مان از پرسپولیس بیش‌تر است‌. فردا سعی خواهیم کرد نقاط ضعف تیم را بیش‌تر پوشش دهیم و در نقاط قوت بهتر عمل کنیم و تیم را تقویت کنیم. با وجود اینکه ما در بسته شدن تیم کمی با مشکل مواجه بودیم اما من بر این باور هستم فردا بازیکنانم با سعی، تلاش، دویدن بیش‌تر و کم‌ کردن نقاط ضعف و اشتباهات‌شان بازی‌ای انجام می‌دهند که در مسیر پیروزی خواهد بود.

ساغلام حرف‌هایش را در مورد عملکرد تهاجمی اینطور ادامه داد: باید واقعیت را قبول کنیم که ما در حال حاضر از نظر نفرات تیم و شرایط کلی در وضعیتی نیستیم که بتوانیم در هر دو فاز حمله و دفاع خوب ظاهر شویم و همه کارها را خوب انجام دهیم اما یک خوش شانسی داریم که باعث خوشحالی ماست؛ از روزی که ما آمدیم بازیکنان ما از نظر هماهنگی با تفکرات فنی و بهتر کردن کار حداکثر توان‌شان را نشان دادند و بسیار تلاش کردند و شما به‌صورت واضح شاهد این موضوع بودید که تیم ما بازی به بازی خودش را بهتر کرد تا به اینجا رسید. سال‌ها در فوتبال هستید و می‌دانید یکی از مهم‌ترین مسائل فوتبال دویدن، سعی، تلاش و انجام دفاع خوب است اما یک بعد دیگر بازی فوتبال، فاز تهاجمی است که نیاز به کار و کار کشتگی بیش‌تری دارد. موضوع این است که چطور در فاز حمله عمل کنید و وقتی توپ را به محوطه جریمه حریف رساندید در آن جا می‌خواهید چه کاری انجام دهید؟ این مسئله نیاز به مهارت بیش‌تری دارد. خداراشکر که در این موضوع پیشرفت کردیم و از ضربات کرنر و ایستگاهی گل‌هایی را به ثمر رساندیم. عباس‌زاده دوباره سرحال شده و گل‌‌های زیبایی می‌زند.

امیدوارم در بازی فردا همراه عباس‌زاده بازیکنان دیگری که در جلو بازی می‌کنند مثل پیمان بابایی و سامان نریمان‌جهان و بقیه بازیکنان به بازی بیایند و خوب بازی کنند.

وی در مورد انگیزه شاگردانش گفت: بعد از بازی با ذوب آهن در رختکن صحبت‌های‌مان را با بازیکنان انجام دادیم. بازی‌های مشابه این بازی برای اینکه یک مربی به بازیکنان انگیزه بدهد راحت‌ترین کار است. یک بازیکن و فوتبالیست مسئولیت‌پذیر برای چنین بازی‌هایی باید انگیزه مضاعف داشته باشد ولی بازیکن باید در همه بازی‌ها با این انگیزه به زمین برود. با توجه به اینکه ما چهار بازی است نتایج خوبی گرفته‌ایم اصلا قصد نداریم این جو را بر هم بزنیم.

او در مورد اینکه اولین بار است مقابل پرسپولیس بازی می‌کند و اینکه چه انگیزه‌ای دارد و آیا نتیجه این بازی روی آینده او اثر دارد گفت: ما در زمانی که قبلا در تبریز بودیم چه الان و چه چند فصل قبل با هیچ‌کدام از تیم‌های پرسپولیس و استقلال بازی نکردیم و اولین بار است با یک تیم بزرگ مثل خودمان بازی می‌کنیم. البته تیم‌های بزرگ دیگری مثل سپاهان هم هستند. نتیجه بازی فردا در آینده کاری ما زیاد مهم نیست بلکه موارد دیگری است. زمانی که ما اینجا آمدیم تیم زمان طولانی نمی‌توانست ببرد و از فوتبالی که ارائه می‌شد هیچکس راضی نبود. اینجا من نمی‌خواهم از کسی انتقاد کنم ولی شرایط تیم را تحلیل می‌کنم. اعتماد به نفس بازیکنان کاملا از بین رفته بود و دیدگاه هواداران به بازیکنان کاملا منفی بود. مشکلات اقتصادی هم شرایط تیم را تهدید می‌کرد. من این را قبلا هم گفتم که سخت‌ترین دوران را در تراکتور سپری کردیم. محدودیت نقل و انتقالات هم مشکل‌ساز بود و یک‌سری بازیکن بزرگ از تیم رفتند و بعضی بازیکنانی که آمدند هم نتوانستند تیم را بالا بکشند‌. ما اینجا نیامدیم امیدواری الکی به مردم دهیم و وقتی آمدیم یک هدف داشتیم و آن هم این بود که تیم را در لیگ نگه داریم‌.

دیدگاه‌ها