کد خبر : 1825219 | 29 اردیبهشت 1401 ساعت 22:55 | 5.3K بازدید | 1 دیدگاه

سماجت رفسنجانی‌ها برای رسیدن به رتبه چهارم

نفت آبادان ۰ - مس ۲؛ دو شلیک سهمگین در تور برزیل!

مس رفسنجان در دقایق پایانی بازی با شوت‌های سهمگین گادوین منشا و فراز امامعلی صنعت نفت را در آبادان شکست داد تا در فاصله یک امتیازی گل‌گهر و فولاد قرار بگیرد.

نفت آبادان ۰ - مس ۲؛ دو شلیک سهمگین در تور برزیل!

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از مسابقات هفته بیست و هشتم لیگ برتر، صنعت نفت در ورزشگاه تختی آبادان از مس رفسنجان میزبانی کرد. این بازی پس از مدت‌ها در حضور هواداران آبادانی برگزار شده بود و طلایی‌پوشان برای کسب امتیاز مقابل تیم سرسخت محمد ربیعی امیدوار بودند.

این مسابقه در نیمه نخست با حملات هر دو تیم دنبال شد اما موقعیت‌های تیم‌ها راهی به دروازه پیدا نکرد تا بازی با نتیجه بدون گل در ۴۵ دقیقه اول به پایان برسد. در نیمه دوم درحالی که آبادانی‌ها روی حملات بسیار خطرناک نشان دادند و حتی در دقیقه ۷۰ چند موقعیت پشت سر هم را خلق کردند اما دروازه فائزالرشیدی باز نشد.

چند دقیقه بعد از موقعیت‌های متوالی صنعت نوبت مس بود که با گادوین منشا خودنمایی کند. درحالی منشا در آستانه تعویض شدن بود با سماجت ضربه ایستگاهی گرفت و خودش با شوتی تماشایی دروازه گروسیان را باز کرد.

در دقایق پایانی نیز بازیکنان میزبان بسیار خطرناک نشان دادند اما هشیاری فائز الرشیدی و مدافعان مس سبب شد بازی به نفع نارنجی‌پوشان اداره شود و در دقایق پایانی نیز درحالی که شاگردان منصوریان تمرکز کمتری در دفاع داشتند، برای دومین بار دروازه خود را روی شوت فراز امامعلی باز شده دیدند.

این پیروزی برای مس که برای کسب رتبه چهارمی می‌جنگد بسیار ارزشمند بود چرا که گل‌گهر و فولاد نیز در این هفته پیروز شده بودند و با برد مس فاصله نارنجی‌پوشان با این دو تیم یک امتیاز شد. شاگردان منصوریان نیز با همان ۳۲ امتیاز در رده دوازدهم جای گرفتند.

هفته بیست و هشتم لیگ برتر/ پنج‌شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۲۹ ساعت ۲۱/ ورزشگاه تختی آبادان

تیم داوری:میثم حیدری، محمدجواد مداح، امید افخمی، روح الله شریفی

ترکیب صنعت نفت:
فرزین گروسیان
رضا یزدان دوست
حسن بیت سعید
طالب ریکانی
محمدرضا غبیشاوی ( ۸۰ حکیم نصاری)
رضا جبیره
امید حامدی فر
میثم تهیدست
حسین ساکی
عباس بوعذار (۸۰ سید فاخر تهامی) 
امیرحسین فرهادی ( ۸۶ احمد شریعت زاده)
سرمربی: علیرضا منصوریان

ترکیب مس:
فائز الرشیدی
مجید نصیری
مجید علیاری ( ۹۰ فراز امامعلی)
مهرداد رضایی( ۸۵ هومن ربیع زاده)
میثم تیموری
شاهین توکلی
حسن جعفری
محسن آذرباد( ۸۵ حسین پور امینی) 
فرشاد محمدی‌مهر
مهدی حسینی
گادوین منشا( ۸۵ امید لطیفی) 
سرمربی: محمد ربیعی

کارت زرد 
امید حامدی فر (۲۵)

رضا جبیره (۵۶)

یزدان دوست (۷۰)

سید مهدی حسینی (۴+۹۰)

شرح گل

صنعت نفت آبادان صفر- مس رفسنجان یک (دقیقه ۷۷: گادوین منشا): درحالی که گادوین منشا تابلوی تعویض خود را کنار زمین می‌دید با یکی، دو حرکت تهاجمی بازی را به زمین حریف برد و در نهایت موفق به یک خطا از مدافعان صنعت شد. او سپس دست خود را بالا کرد که تعویضش را نگه دارند و پشت این توپ ایستاد و با ضربه‌ای تماشایی چهاردهمین گل خود را برای تیمش به ثمر رساند.

صنعت نفت آبادان صفر- مس رفسنجان دو (دقیقه ۵+۹۰: فراز امامعلی): درحالی که طلایی‌پوشان سراسر حمله شده بودند این مس بود که با یک بازی منطقی صاحب ضربه ایستگاهی شد؛ در شلوغی محوطه جریمه، فراز امامعلی از ریباند ضربه حسینی با یک شلیک سهمگین به خوبی استفاده کرد تا برد مس قاطعانه شود.

*دقایق حساس:

دقیقه ۱۵: ضربه ایستگاهی برای نفت آبادان توسط ریکانی زده شد که با برخورد به مدافعین راهی کرنر شد.

دقیقه ۱۸: ضد حمله سریع برای مس رفسنجان شکل گرفت و محسن آذر باد به مهرداد رضایی پاس داد که شوت او به شکل خطرناک به بیرون رفت.

دقیقه ۱۹: شوت محکم و از راه دور غبیشاوی با اختلاف کم از کنار دروازه مس به بیرون رفت.

دقیقه ۲۴: حسن جعفری به سمت محوطه جریمه صنعت نفت توپ را ارسال کرد که در ادامه ضربه سر مجید علیاری با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه ۲۸: ارسال فرشاد محمدی مهر به سمت دروازه صنعت نفت از روی سر همه گذشت و به بیرون رفت.

دقیقه ۳۲: ساکی توپ را به روی تیر دوم ارسال کرد که در ادامه ضربه میثم تهیدست به بیرون رفت.

دقیقه ۳۴: محسن آذرباد توپ را به روی دروازه صنعت نفت فرستاد و در ادامه ضربه حسینی خطرناک به بیرون رفت.

دقيقه ۳۶: شوت محکم طالب ریکانی از پشت محوطه جریمه مس زده شد که در دستان فائزالرشیدی قرار گرفت.

دقیقه ۴۰: منشا به سمت دروازه صنعت نفت حرکت کرد که در ادامه شوتش در دستان گروسیان قرار گرفت.

دقیقه ۴۷: شوت محکم مهرداد رضایی از پشت جریمه صنعت نفت، با اختلاف از بالای دروازه گروسیان به بیرون رفت.

دقیقه ۵۹: توپ با ارسال بلند بازیکن مس به سمت دروازه صنعت نفت آمد که با پرش بلند گروسیان در دستان او قرار گرفت و به علیاری نرسید.

دقیقه ۷۰: مهمترین موقعیت نفت در این صحنه رخ داد؛ شوت رضا جبیره به سمت دروازه مس با واکنش خوب نصیری برگردانده شد و در برگشت، ضربه غبیشاوی نیز توسط مدافعین دور شد و راهی به دروازه نداشت.

دقیقه ۸۹: توپ از روی نقطه کرنر توسط حکیم نصاری فرستاده شد که با ضربه سر بازیکنان مس به بیرون رفت.

*اتفاق ویژه: در حالی که گادوین منشا در دقیقه ۷۵ گزینه تعویض تیم مس رفسنجان بود با اصرار در زمین باقی ماند و گل نخست و بسیار حیاتی شاگردان ربیعی را به ثمر رساند. شاید اگر این گل نبود جرسان بازی در دقایق پایانی به نفع میزبان پیش می‌رفت.

*بهترین بازیکن‌ها: اگرچه گادوین منشا گره را با سوپرگل خود برای مسی‌ها باز کرد اما نمی‌توان از نقش پررنگ سیدمجید نصیری، شاهین توکلی، فائز الرشیدی و دیگر مهره‌های ساختار دفاعی ربیعی در این بازی غافل شد. در این بازی یک کلین شیت فوق العاده برای مس در میان جو آبادان و حملات پرتعداد صنعت ثبت شد. بنابراین می‌توان دو مدافع وسط، دروازه‌بان و همینطور منشا را ستاره‌های این مسابقه دانست‌.

*حواشی:

*در دقیقه ۷ به شکل عجیبی میان دو هم‌تیمی مس درگیری رخ داد. منشا و حسینی بر سر یک موقعیت خراب شده باهم درگیری لفظی و فیزیکی داشتند که محمد ربیعی سعی کرد آنها را به آرامش دعوت کند.

دیدگاه‌ها