کد خبر : 1825415 | 31 اردیبهشت 1401 ساعت 10:43 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

اعلام زمان قرعه‌کشی جام ملت‌های نوجوانان و جوانان

دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون های ملی از جمله ایران از مراسم قرعه‌کشی مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا 2023 خبر داد.

اعلام زمان قرعه‌کشی جام ملت‌های نوجوانان و جوانان

به گزارش "ورزش سه"، داتو ویندزور جان - دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا در این نامه خطاب به فدراسیون فوتبال ایران یادآور شد؛ مراسم قرعه کشی مسابقات مرحله مقدماتی جوانان و نوجوانان آسیا 2023، روز سه شنبه 3 خردادماه 1401 در کوالالامپور مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. همچنین زمان برگزاری مراسم قرعه‌کشی دور اول مسابقات زیر 17 سال، ساعت 14:00 و زیر 20 سال، ساعت 16 به وقت محلی اعلام شده است. مسابقات مرحله نهایی زیر 17 سال 2023 آسیا به میزبانی بحرین و رقابت‌های قهرمانی زیر 20 سال به میزبانی ازبکستان برگزار می شود.

بحرین و ازبکستان میزبان مسابقات نهایی جام ملت‌های نوجوانان و جوانان آسیا در دوره قبلی و در سال 2020 بودند که تیم ملی نوجوانان ایران با مربیگری حسین عبدی و تیم ملی جوانان با مربیگری سیروس پورموسوی به مرحله نهایی صعود کردند اما به دلیل کرونا این مسابقات لغو و به دنبال آن فیفا جام جهانی نوجوانان و جوانان را در سال 2021 نیز لغو کرد. در همان برهه از زمان کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا اعلام کردند کشورهای انتخاب شده برای میزبانی دوره بعدی این مسابقات را تکرار خواهند کرد.

گفتنی است جام جهانی زیر 17 سال و زیر 20 سال یا همان نوجوانان و جوانان هر دو سال یک بار برگزار می شود که سهمیه آسیا در این بازی ها چهار تیم است. هم چنین مسابقات مقدماتی جام ملت های نوجوانان و جوانان آسیا با حضور تیم های متعدد و در 10 گروه برگزار می شود که از هر گروه یک تیم به همراه 5 تیم برتر دوم و تیم میزبان 16 تیم دوره نهایی را تشکیل خواهند داد. از بین 16 تیمی که به دور پایانی جام ملت های نوجوانان و جوانان آسیا راه پیدا می کنند چهار تیم به عنوان سهمیه آسیا راهی مسابقات جام جهانی خواهند شد.

دیدگاه‌ها