کد خبر : 1825436 | 31 اردیبهشت 1401 ساعت 11:56 | 25.1K بازدید | 5 دیدگاه

بازی دوم کی قطعی می‌شود؟

ایران – کانادا ؛ جنجال‌های یک برنامه تدارکاتی

با اعلام فدراسیون فوتبال تیم ملی روز 15 خرداد در ونکوور به مصاف تیم ملی کانادا می رود اما بازی دوم هنوز مشخص نیست. شاید اکوادور و شاید هم سنگال.

ایران – کانادا ؛ جنجال‌های یک برنامه تدارکاتی

به گزارش "ورزش سه"، ماجرا از این قرار است که اکوادور از ایران خواسته برای انجام این بازی به آمریکا بیاید و ایران هم گفته گرفتن ویزا سخت و زمان بر است و بهتر است این بازی در کانادا برگزار شد و در نهایت این کش و قوس بر سر محل برگزاری بازی شاید به لغو آن بیانجامد. در صورت لغو این دیدار که محتمل هم هست ایران (شاید) میزبان سنگال در استادیوم آزادی خواهد بود. این درحالیست که بازی سنگال هم هنوز قطعی نیست، ضمن اینکه بازگشت زودهنگام به ایران و برگزاری تنها یک بازی در کانادا برنامه آماده‌سازی تیم ملی را زیر سوال خواهد برد. 
طبق برناه اولیه قرار است  تیم ملی در سفر به کانادا دو بازی دوستانه انجام دهد و بحث بازگشت به دوحه و یا تهران برای برگزاری بازی دوستانه دوم مطرح نیست. این برنامه می تواند خوب توصیف شود چرا که ملی پوشان بعد از سفر طولانی به کانادا می توانند برای انجام این دو بازی به خوبی ریکاوری کنند. 

1715182


اما این صحبت‌ها در زمانی مطرح می‌شود که حتی در برگزاری بازی اصلی (ایران – کانادا) هم تردیدهایی جدی وجود دارد و با وجود اینکه نزدیک به 50 هزار بلیط برای این بازی فروخته شده بسیاری در کانادا به برگزاری این بازی اعتراض و خواستار لغو آن شده اند.
البته با توجه به تضمین فدراسیون فوتبال کانادا شاید این بازی برگزار شود اما به‌نظر باید تامل بیشتری در سفر به کانادا صورت می‌گرفت، سفری که همین حالا هم نظرات منفی جدی برخی مقامات سیاسی داخلی را نیز به همراه داشته است. 
البته کانادا از نظر فنی حریف بسیار خوبی برای ایران است اما نه با این میزان تنش که شاید آرامش را از تیم ملی بگیرد. 
جالب اینجاست فدراسیون فوتبال حتی برای برگزاری بازی دوستانه با روسیه هم برنامه هایی داشته است. تیمی که به دلیل حمله کشورش به اوکراین از همه مسابقات بین المللی اخراج شده است و آینده تیره و تاری دارد. 
به نظر می رسد فدراسیون فوتبال در مسیر آماده سازی تیم ملی یک مسیر پر سر و صدا را در پیش گرفته است. برگزاری بازی ایران–کانادا در شهر ونکوور با حضور 50 هزار تماشاگر با توجه به تنش های سیاسی این دو کشور بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان خواهد داشت. اما واقعیت این است تیم ملی برای آماده سازی نیاز به برگزاری بازی‌های دوستانه متعدد با تیم های قوی تر و از همه مهم‌تر در سایه‌ی آرامش دارد.
برخی از تیم ها برگزاری 3 و حتی 4 بازی دوستانه را در خرداد ماه برنامه ریزی کرده اند اما تیم ملی فوتبال ایران تنها بازی با کانادا را نهایی کرده است؛ مسابقه‌ای که برای برگزاری اش باید هزاران کیلومتر به آمریکای شمالی پرواز کنیم و امیدوار باشیم همه چیز خوب پیش برود.
این را هم در نظر داشته باشید که مثلا آمریکا در ماه خرداد 4 بازی تدارکاتی نسبتا خوب در برنامه دارد و ما اقلا یک بازی تدارکاتی از این رقیب درجه اول عقیبم.

دیدگاه‌ها