کد خبر : 1825564 | 01 خرداد 1401 ساعت 09:49 | 6.5K بازدید | 0 دیدگاه

درخشش شاگردان قاسمی در مسابقات کشتی شرق آسیا

تیم کشتی آزاد کامبوج که سرمربیگری آن را کمیل قاسمی بر عهده دارد موفق به کسب بهترین نتیجه در تاریخ این کشور در بازی‌های ورزشی جنوب شرق آسیا شد.

درخشش شاگردان قاسمی در مسابقات کشتی شرق آسیا

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، سی و یکمین دوره بازی‌های ورزشی جنوب شرق آسیا (SEA) با حضور ۱۱ کشور در ۴۰ رشته ورزشی و در شهر هانوی ویتنام برگزار شد که تیم کشتی آزاد کامبوج با هدایت کمیل قاسمی صاحب یک مدال طلا، یک نقره و ۴ برنز شد تا ضمن رسیدن به جایگاه دومی تیمی بهترین نتیجه را در طول تاریخ برگزاری این مسابقات از آن خود کرده باشد.

کمیل قاسمی قهرمان و نایب قهرمان المپیک و دارنده مدال نقره رقابت‌های جهانی کشتی آزاد یک سال پیش به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی کامبوج انتخاب شد. فدراسیون کشتی کامبوج (WFC)، با ریاست وت چامرون قصد داشت سطح کشتی این کشور را بالا ببرد و به همین خاطر کمیل قاسمی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد که نتیجه این گزینش موفقیت چشم گیر کشتی در بازی‌های ورزشی جنوب شرق آسیا بود.

کمیل قاسمی که افتخارات بسیاری را در سنگین وزن کشتی آزاد کسب کرده با هدف ارتقای سطح کشتی در جنوب شرق آسیا راهی کامبوج شد و با وجود آنکه کشتی گیران چندان مستعدی در این کشور وجود نداشت اما از ظرفیت موجود نهایت استفاده را بُرد و با آموزش‌های فنی لازم و کار کردن روی نقاط ضعف نفرات، در اولین گام شاگردانش نتیجه مطلوبی را کسب کردند.

قاسمی پس از موفقیت در بازی‌های ورزشی جنوب شرق آسیا (سی گیم) اعلام کرد: من عاشق کشتی هستم و از آموزش کشتی‌گیران کامبوجی لذت می‌برم، اما تازه اول راه هستیم و اعتقاد دارم در صورت برنامه‌ریزی طولانی مدت و بودجه کافی برای این ورزش، کشتی‌گیران کامبوج این پتانسیل را دارند که در آینده و در مسابقات آسیایی و جهانی عملکرد خوبی را داشته باشند.

مسئولان ورزش کامبوج به واسطه موفقیت تاریخی کشتی در بازی‌های ورزشی جنوب شرق آسیا، پاداش ویژه ای را برای کمیل قاسمی و کشتی گیران این کشور در نظر گرفته اند.

دیدگاه‌ها