کد خبر : 1825616 | 01 خرداد 1401 ساعت 14:52 | 83.7K بازدید | 12 دیدگاه

حق استقلال بود قهرمان لیگ بشود؛

صحبت های مبهم آقای گل درباره سپاهان و پرسپولیس

سجاد شهباز زاده در واکنش به دریافت پیشنهاد از پرسپولیس و استقلال گفت فعلا قصد صحبت درباره این مسائل را ندارد.

صحبت های مبهم آقای گل درباره سپاهان و پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، مهاجم تیم سپاهان که پیش از آغاز لیگ بیست و یکم نیز اخباری پیرامون انتقال او به یکی از دو تیم پایتخت شنیده می‌شد حالا در فاصله دو هفته تا پایان فصل به این مسائل واکنش نشان داد و البته تاکید کرد یکی از مواردی که برای انتخاب تیم آینده اش مدنظر قرار خواهد داد بازی کردن در پست تخصصی اش خواهد بود.

شهباز زاده همچنین درباره شرایط این فصل سپاهان نیز صحبت کرد و گفت از نظر او دلیل ناکامی این تیم این بود که دیر به ثبات و هماهنگی تاکتیکی دست پیدا کردند و اگر این اتفاق زودتر رخ می‌داد، سپاهان نیز شرایط متفاوتی را تجربه می‌کرد.

این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانیم:

* درباره شرایط فعلی سپاهان و برد برابر شهر خودرو صحبت کنید.
شرایط فعلی ما نتیجه کارهای تاکتیکی و ثباتی است که تیم‌مان به آن رسیده است. با اینکه خیلی دیر است ولی کارهایی که انجام دادیم و مخصوصا تجربه بازی های آسیایی خیلی به ما کمک کرد و باعث شد که از لحاظ تاکتیکی به شرایط و ثبات لازم برسیم. همانطور که همه دیدند بعد از بازی های آسیایی عملکرد خیلی خوبی داشتیم و شرایط فعلی‌مان به لحاظ تاکتیکی و روانی خیلی خوب است.

* فکر می‌کنی چرا تیمی که سال قبل انقدر خوب بود، امسال نتوانست عملکردش را تکرار کند و قهرمان شود؟
من شخصا یک سری تحلیل ها دارم اما شاید درست نباشد بر اساس تحلیل های خودم نظر بدهم و حرفی بزنم چون ممکن است اشتباه باشد یا حاشیه سازی شود. اما فکر می‌کنم تیم‌ ما هم به لحاظ تاکتیکی و هم به لحاظ روانی خیلی دیر به ثبات رسید. شما وقتی می‌خواهید یک فصل خوب داشته باشید و برای قهرمانی بجنگید باید به نقطه ای برسید و آن را حفظ کنید؛ یعنی شرایطی داشته باشید که از لحاظ عملکرد، نوسان نداشته باشید. ما باید زودتر به لحاظ عملکرد به ثبات می‌رسیدیم که متاسفانه این در تیم ما خیلی دیر اتفاق افتاد. از نظر من دلایل خیلی زیادی دارد اما فعلا قصدی برای عنوان کردن آن ندارم.

* در واقع فکر می‌کنی اگر زودتر به شرایط فعلی می‌رسیدید، لیگ برایتان متفاوت تر رقم می‌خورد؟
در این مسئله هیچ شکی ندارم. فوتبالی که ما این روزها بازی می‌کنیم و شرایط تاکتیکی و البته روانی که داریم خیلی خوب است. اگر زودتر می‌توانستیم به این وضعيت برسیم، شرایط متفاوت تر می‌شد.

* آخر فصل درباره اتفاقاتی که این فصل در سپاهان رخ داد صحبت خواهی کرد؟
فعلا نمی‌دانم؛ شاید صحبت کنم و شاید هم نه.

1715485

* درباره مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هم صحبت کن که بر خلاف انتظار در مرحله گروهی حذف شدید.
شرایط ما می‌توانست خیلی بهتر باشد اما کم دقتی و اشتباهات خودمان و شاید هم کمی بد شانسی باعث شد تا نتوانیم نتیجه لازم را بگیریم اما فکر می‌کنم هم شخصا و هم به لحاظ تیمی در آنجا تجربه ای کسب کردیم که خیلی دردمان می‌خورد. چیزی که واضح است اختلاف سطحی است که از لحاظ فوتبالی بین تیم های دیگر آسیا و ما وجود دارد. ما باید به عنوان دست‌اندرکاران فوتبال اول متوجه این باشیم و نقاط را شناسایی کنیم. ما ممکن بود از گروه هم صعود کنیم اما فوتبال ایران اساسا باید به دنبال یک چیز پایدارتر و پیشرفت باشد تا ما هم بتوانیم در آن سطح فوتبال بازی کنیم. ما پتانسیل و توانایی این را داشتیم که از گروه صعود کنیم و در نگاه کلی هم تجربه آسیا خیلی به درد من و تیم خورد.

* یعنی منظورت این است که حضور در آسیا باید تداوم داشته باشد تا یک تیم بتواند به شرایط ایده‌آل برسد؟
بله‌. مهم تر از نتیجه گرفتن در یک سال این است که ما واقعا خودمان را به سطح فوتبال آسیا برسانیم. در این سالها تیم هایی که در آسیا نتیجه گرفته‌اند خیلی قابل احترام هستند و فوتبال خوبی بازی کرده‌اند اما نوع فوتبال ما هنوز با سطح اول فوتبال آسیا اختلاف دارد. نگاه ما باید این باشد که به سطح اول فوتبال آسیا برسیم. باید واقع بینانه نگاه کنیم؛ ما از سطح اول فوتبال آسیا فاصله داریم چون به لحاظ سخت افزاری که افتضاح هستیم. در مرحله اول باید در مسائل سخت افزاری پیشرفت کنیم اما به همان نسبت باید دانش فنی خود را بالا ببریم. فوتبالی که در ایران بازی می‌شود با همه جا متفاوت است؛ شاید بعضا سخت تر باشد ولی باید خودمان را به سطح تیم های خوب آسیا برسانیم.


* به نظر تو دلیل این میزان موقعیتی که سپاهان در این فصل از دست داد روانی بود؟
از دست رفتن موقعیت های ما خیلی زیاد نبوده و همین که وارد موقعیت شدیم خودش یک پوئن مثبت است.

* تیم شما در نیم فصل اول آمار شوت خیلی بالایی داشت اما نمی‌توانستید به همان نسبت موقعیت ها را به گل تبدیل کنید.
همه شوت هایی که به سمت دروازه می‌رود، موقعیت گل محسوب نمی‌شود و قرار هم نیست همه شوت ها گل شود. به نظر من این اتفاق خیلی عجیب نبوده است. شاید در موقعیت سازی بهتر از بقیه تیم ها عمل کردیم اما در خط حمله هم تیم اول یا دوم ایران هستیم.

* درباره خودتان صحبت کنیم؛ حدود ۱۳۰ بازی برای سپاهان انجام دادی و آمار فوق‌العاده ای داشته‌ای. بعد از بازی با پرسپولیس هم از شما تقدیر شد. 
بیش از ۱۰۰ بازی برای تیم بزرگی مثل سپاهان واقعا غرور آفرین است چون چند سال دوام آوردن در تیم بزرگ سپاهان و تعداد زیاد بازی، خیلی ارزشمند است. خدا را شکر می‌کنم. من همیشه همه تلاشم را کردم که برای تیمم مفید باشم و در این چهار سال هم همیشه همین سعی را داشتم. اکثر مواقع شرایط خوبی داشتم و توانستم مفید باشم.

1715481

* فصل قبل آقای گل شدی و امسال هم با وجود اینکه یک خط عقب تر رفتی، ۶ گل و ۶ پاس گل داری. خودت عملکرد این فصلت را چطور دیدی؟
من در ۵-۶ سال اخیر تنها سالی که به عنوان مهاجم بازی کردم پارسال بود و توانستم در آن سال ۲۰‌ گل بزنم. امسال هم دوست داشتم فوروارد نوک بازی کنم و فکر می‌کنم آنجا پست تخصصی من است اما بخاطر شرایط تیم تا خواستم تا جایی که می‌توانم به تیم کمک کنم. امسال هم شرایط خیلی خوبی داشتم و توانستم خیلی به تیم کمک کنم اما شاید ترجیح خودم چیز دیگری بود. پستی که در آن بازی می‌کنی در بالا و پایین شدن آمار گلزنی تاثیر زیادی دارد. با وجود این تغییر پست امسال هم سال خوبی برایم شد و توانستم تا جایی که ممکن بود به سپاهان کمک کنم.

* پس خودت ترجیح می‌دهی جلو بازی کنی؟
بله ولی وقتی مربی تیم از تو می‌خواهد مسئولیت های دیگری بر عهده بگیری، رفتار درست این است که آن مسئولیت ها را قبول کنی و برای تیم بازی کنی. من هم امسال سعی کردم تمام تلاشم را برای موفقیت تیم بکنم.

* هم‌بازی بودن با شهریار مغانلو چطور بود؟ 
ما در این فصل هم کادر و هم بازیکنان خیلی خوبی داشتیم. هم شهریار و هم بقیه بازیکنان، همگی بازیکنان ارزشمندی هستند و در طول فصل هم نشان دادیم که تیم و کادر خیلی خوبی هستیم.

* اینکه می‌گفتند امسال در سپاهان اختلاف وجود دارد درست بود؟
من درباره چنین مسائلی صحبت نمی‌کنم چون درست نیست ما درباره اتفاقاتی که درون تیم رخ می‌داد صحبت کنیم و من هم قصد این کار را ندارم.

* قرارداد تو یک ساله است و سال قبل هم به استقلال و پرسپولیس نزدیک بودی. امسال چه تصمیمی برای آینده داری؟
بله؛ امسال قراردادم به پایان می‌رسد و هنوز برای آینده تصمیمی نگرفته‌ام. امیدوارم در روزهای آینده بتوانم یک تصمیم خوب بگیرم و سال آینده هم بهترین عملکرد را داشته باشم. هنوز تصمیمی نگرفته‌ام و منتظر هستم که زمان بگذرد تا ببینم چه اتفاقی پیش می‌آید.

* پیشنهادی از پرسپولیس یا استقلال دریافت کرده‌ای؟
فعلا صحبت نکنم بهتر است تا ببینیم چه پیش می‌آید.

1715486

* برایت مهم است که سال بعد در پست تخصصی خودت بازی کنی و نزدیک به دروازه باشی؟
همیشه اینطور است که وقتی شما می‌خواهی یک تصمیمی برای فصل بعد بگیری خیلی مسائل را در نظر بگیری. اتفاقی که پارسال افتاد امسال هم پیش می‌آید و من پیشنهادات را بررسی خواهم کرد و همه شرایط را در نظر خواهم گرفت که یکی از آنها می‌تواند پست بازی باشد. البته خیلی مسائل دیگر هم وجود دارد؛ باید ببینیم چه پیش می‌آید.

* می‌خواهم بعد از دو سال کار کردن با محرم نویدکیا درباره سبک کاری او هم صحبت کنی.
آقای نویدکیا مربی بسیار خوب و آینده داری هستند. ایشان به لحاظ روانی هم بسیار به بازیکنانش احترام می‌گذارد و هم شرایط خیلی خوبی را ایجاد می‌کند تا بازیکنان بهترین عملکرد را داشته باشند و این خودش نکته بسیار مهمی است که نسل جدید مربیان دارند. امیدوارم که همین مسیر برایشان ادامه دار باشد.


* فشاری که روی سپاهان وجود داشت و منجر به استعفای محرم هم شد چقدر روی عملکرد تیم تاثیر داشت؟ به نظرت اگر فشار کمتر بود نتایج تغییر می‌کرد؟
همیشه فشار روی تیم های بزرگ وجود دارد و نمی‌توان این مسئله را کتمان کرد. باید با این ماجرا کنار آمد و قبول کرد. گاهی فشارهایی که به بازیکنان و کادرفنی وارد می‌شد تاثیرگذار بود اما فشارها تا زمانی که در حد همان فشار و خواسته باشد و به توهین نرسد جزو طبیعت فوتبال است اما وقتی وارد فضای نادرست شود و از حالت عادی خارج شود کار را خراب می‌کند. در مجموع فشار جزئی از فوتبال در تیم های بزرگ است و گاهی شاید تاثیر بد هم بگذارند اما اگر در اندازه و در قالب احترام باشد بازیکنان باید کنار بیایند و هضم کنند.

* از نظر تو محرم باید برای سومین سال ادامه بدهد؟
بله؛ من فکر می‌کنم آقای محرم نویدکیا برای سپاهان گزینه خیلی خوبی است.

* فکر می‌کنی استقلال تیم شایسته ای برای قهرمانی این فصل بود؟
به نظر من ثباتی که ما در این فصل نداشتیم، استقلال داشت. به هواداران استقلال تبریک می‌گویم؛ به نظر من فصل فوق‌العاده ای داشتند و کاملا مستحق قهرمانی بودند.

دیدگاه‌ها