کد خبر : 1825725 | 02 خرداد 1401 ساعت 10:14 | 53.6K بازدید | 5 دیدگاه

تمجید ویژه و خاص رییس پورتو از ستاره ایرانی

پینتو داکوستا: مهدی طارمی؛ مار خوش‌ خط و خال

مهدی طارمی، مهاجم ایرانی، شب گذشته هم ستاره تیمش در دیدار فینال جام حذفی پرتغال بود.

پینتو داکوستا: مهدی طارمی؛ مار خوش‌ خط و خال

به گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی در طول این فصل همیشه یکی از بازیکنان برجسته تیمش و البته فوتبال پرتغال بود. 
از نظر بسیاری این بازیکن در دیدارهای متفاوت تمارض کرده یا داوران را وادار کرده که برای تیمش پنالتی بگیرند اما از نظر جمعی دیگر، او قربانی کمپین‌هایی بوده که علیه این بازیکن و تیمش شکل گرفته است. 
در نهایت شرایط برای او و پورتو چندان تفاوتی نداشته و آنها توانستند با یک دبل دیگر فصل را به پایان برسانند. او در این فصل رشد بسیاری داشت، خصوصا در نیم فصل دوم بدون لوئیس دیاز که پستش تا حدودی تغییر کرد و حضورش در پست‌های دفاعی‌تر برای جستجوی فضای بین خطوط باعث شد که عملکرد بهتری داشته باشد. 
وقتی مقاله‌ای در یکی از روزنامه‌های  نزدیک به اسپورتینگ منتشر شد و این بازیکن ایرانی را «مار خوش خط و خال» خواند که وظیفه گرفتن پنالتی را برعهده دارد، پینتو دا کوستا، رییس باشگاه پورتو، به دفاع از او برخاسته و گفت:«بعضی افراد او را مار خوش خط و خال خطاب می‌کنند، شاید طارمی چنین فردی باشد اما او مارمولک خوش خط و خال و خاصی است چون این باعث عصبانیت دیگران می‌شود، خصوصا وقتی چنین واکنش‌های نژادپرستانه‌ای را برمی‌انگیزد که همه ما به خوبی آن را تشخیص می‌دهیم. هیچکس هیچ کار اشتباهی انجام نداده اما شما به همین روند ادامه داده و به هرکسی که می‌خواهید توهین می‌کنید.»
طارمی در گفتگو با روزنامه نوتیسیاس اظهار داشت:« فکر می‌کنم فصل بسیار خوبی داشتم. هرگز به هیچ حریفی بی‌احترامی نکردم اما افرادی از سایر باشگاه‌ها به من بی‌احترامی کردند. من هرگز پاسخی ندادم. فکر می‌کنم فقط به این خاطر مورد انتقاد قرار می‌گیرم که برای پورتو بازی می‌کنم. این انتقادات از طارمی نیست، بلکه از پورتو است. آیا سعی می‌کنم در محوطه جریمه خطا بگیرم؟ نه، این سبک بازی من است و مدافعان باید در هنگام برخورد محتاط‌تر باشند. این که من اول به توپ می‌رسم و روی من خطا می‌شود تقصیر من نیست. وقتی این اتفاق در محوطه جریمه رخ می‌دهد، پنالتی است. همه پنالتی‌ها از سوی کمک داور ویدیویی مورد بررسی قرار می‌گیرد. مسئولیت این اتفاقات با من نیست. داور پنالتی می‌گیرد و کمک داور ویدیویی رد نمی‌کند.»

1715732

پس از حضور در لیسبون برای برگزاری اردوی تمرینی پیش از دیدار فینال جام حذفی پرتغال، بیشترین استقبال از مهدی طارمی و سرجیو کونسیسائو شد. این اولین حضور در لیسبون و اولین مهمانی پس از غلبه بر بنفیکا بود. 
طارمی در طول این فصل توانست با رکورد 48 بازی که در فصل اول حضورش در پورتو به ثبت رسانده بود برابر شود. او سه گل بیشتر از آن فصل به ثمر رساند (26-23) و چهار پاس گل بیشتر ارسال کرد (16-12). 
او در دیدار فینال جام حذفی هم دو گل زد (که اگر ضربه پنالتی‌اش به تیرک نخورده بود سه گل می‌شد) تا به ششمین بازیکن تاریخ پورتو تبدیل شود که پس از هرنانی (1956)، آنتوتیو سوزا (1984)، خامس رودریگز (2011)، آندره سیلوا (2016) و امبمبا (2020) موفق به دبل در فینال جام حذفی پرتغال شده است. 
مهدی طارمی همچنین به اولین بازیکن آسیایی تبدیل شد که در این جام گلزنی می‌کند. او پیش از این در فصل 17-2016 موفق شده بود با پرسپولیس 24 گل به ثمر برساند اما حالا با 26 گل زده از این رکورد عبور کرده تا پر گل‌ترین فصل دوران فوتبالش را پشت سر گذاشته باشد.

منبع: Observador

دیدگاه‌ها