کد خبر : 1825913 | 03 خرداد 1401 ساعت 09:19 | 944 بازدید | 0 دیدگاه

پیروزی طباطبایی و تساوی ایدنی در رقابت‌های شطرنج شارجه

سیدمحمد امین طباطبایی مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌های شطرنج مسترز شارجه، در دور سوم حریف خود را شکست داد.

پیروزی طباطبایی و تساوی ایدنی در رقابت‌های شطرنج شارجه

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، پویا ایدنی و سیدمحمد امین طباطبایی دو ملی پوش شطرنج ایران که در رقابت‌های مسترز شارجه حضور دارند، در دور سوم این مسابقات به مصاف حریفان خود رفتند. سیدمحمد امین طباطبایی در دور سوم این رقابت‌ها به مصاف لوکا مورونی از کشور ایتالیا رفت و به پیروزی دست یافت.

این پیروزی درحالی برای ملی پوش ایران به دست آمد که او با ریتینگ ۲۶۵۰ در این مسابقات دست به مهره شده است. حریف ایتالیایی او در دور سوم دارای ریتنگ ۲۵۸۱ بود. طباطبایی در دور اول این مسابقات به تساوی دست یافته بود و در دور دوم پیروز شد تا این شطرنج باز ایرانی ۲.۵ امتیاز شود و در رده دهم جدول رده بندی قرار بگیرد.

پویا ایدنی دیگر شطرنج باز ایرانی که در این مسابقات دست به مهره شده است، در دور سوم این مسابقات مقابل حریف ازبکستانی به تساوی رسید تا او هم ۲.۵ امتیازی شود.

به گزارش ایسنا، پنجمین دوره رقابت‌های مسترز شارجه در ۹ دور کار خود را دنبال می کند. این رقابت ها که در امارات و در شهر شارجه برگزار می شود با حضور ۸۰ شطرنج باز کار خود را دنبال می کند. محمد امین طباطبایی که در این مسابقات ۵ واحد ریتینگ زنده خود را افزایش داده است اکنون با ریتینگ زنده ۲۶۵۵.۴ به رده ۹۰ جهان صعود کرده است.

پیش از این پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران برای رقابت در این مسابقات اعلام حضور کرده بود اما این شطرنج باز در نهایت تصمیم گرفت که در این رقابت شرکت نکند تا ایران در این مسابقات دو نماینده داشته باشد.

طباطبایی که بخت سیزدهم قهرمانی این رقابت ها به شمار می رود مدافع عنوان قهرمانی هم به حساب می آید چرا که این شطرنج باز در سال ۲۰۲۱ به مقام قهرمانی این رقابت ها دست یافته بود.

دیدگاه‌ها