کد خبر : 1825978 | 03 خرداد 1401 ساعت 14:44 | 29.6K بازدید | 18 دیدگاه

امیدوارم کار به کامبک نکشد

آنچلوتی: امباپه تمام شد، ماهم مثل صلاح به‌فکر انتقامیم

کارلو آنچلوتی تاکید دارد که تیمش به قضیه کیلیان امباپه فکر نمی کند و تمرکز کامل روی فینال لیگ قهرمانان است.

آنچلوتی: امباپه تمام شد، ماهم مثل صلاح به‌فکر انتقامیم

به گزارش "ورزش سه"، 4 روز دیگر فینال لیگ قهرمانان بین رئال و لیورپول در پاریس برگزار خواهد شد. رئال پس از کسب قهرمانی لالیگا روحیه بالایی داشت ولی در روزهای اخیر تحت تاثیر پاسخ منفی کیلیان امباپه شرایط چندان خوبی را سپری نمی کند با این حال کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال تاکید دارد که در رختکن به امباپه فکر نمی کنند.

1716118

 

کارلتو در نشست خبری امروز خود گفت:« همه تیم در شرایط خوبی قرار دارد و هیجان زده و مشتاق هستیم. مارسلو مصدومیت مختصری دارد که برطرف خواهد شد. انگیزه عمومی در تیم بالاست چرا که این بزرگترین بازی در سطح باشگاهی دنیاست. رئال در هشت سال اخیر 5 بار به فینال رسیده و همه رئالی ها به این تیم و مجموعه بازیکنان افتخار می کنند. باید از حضور در فینال لذت برد و به خوبی خودمان را مهیا کنیم. الان آسوده خاطرم ولی هرچه به روز بازی نزدیک شویم، نگرانی ها نیز بیشتر خواهد شد که البته طبیعی است.»

پاسخ منفی امباپه و تاثیر روی بازیکنان:« واضح است که تمرکز و فکرمان باید روی چه چیزی باشد. به تصمیم امباپه احترام می گذاریم ولی برای ما در روزهای اخیر فقط فینال لیگ قهرمانان اهمیت فکر کردن داشته است. داستان او برای ما تمام شده است.»

1715913

 

استرس قبل از فینال:« برای من سخت ترین لحظات، 4 ساعت مانده به بازی است. هیچ دارویی هم نمی تواند به من کمک کند و از لحاظ بدنی کم می آورم. باید تحمل کرد اما خوشبختانه به محض شروع شدن بازی، شرایطم بهتر می شود.»

لیگ داخلی سخت تر است یا لیگ قهرمانان:« در مورد دو تورنمنت متفاوت صحبت می کنیم. در لیگ قهرمانان جای اشتباه ندارید ولی در لیگ فرصت دارید اشتباه تان را جبران کنید.»

رودریگو، بازیکن فیکس فینال:« بله، او می تواند فیکس باشد. شما چطور؟ او را در ترکیب ثابت می گذارید؟ نگران ترکیب اصلی نیستم چون فینال، دیداری برای تنها 11 بازیکن نیست و به تمام بازیکنانم نیاز دارم.»

مهیاسازی برای فینال:« این دومین فینال لیگ قهرمانان من در هشت سال اخیر است ولی برخی بازیکنانم، پنجمین فینال را تجربه می کنند پس از آنها در مورد روش آماده سازی مشورت خواهم گرفت.(می خندد).»

سابقه 4 قهرمانی چمپیونزلیگ به عنوان مربی و احتمال کسب پنجمی:« برای من فینال پیش رو اهمیت دارد نه رکورد شخصی. الان به این مساله فکر نمی کنم.»

تفاوت فضای قبل از فینال سال 2014 با فینال فعلی:« قبل از فینال لیسبون فشار زیادتری روی ما وجود داشت. سال ها بود نتوانسته بودیم فاتح لیگ قهرمانان شویم و لادسیما برای باشگاه به یک وسواس تبدیل شده بود. حالا فشار کمتر است ولی انگیزه تیم تفاوتی ندارد. معتقدم اینکه فشار کمتری روی تیم وجود دارد می تواند یک مزیت و برتری باشد.»

کیفیت بدنی بالای لیورپول:« لیورپول از لحاظ بدنی یکی از بهترین تیم های دنیاست و کیفیت بالایی دارند. این یک فاکتور مهم است ولی نمی تواند یک تیم را از پیش برنده کند.»

سخت ترین بازی در راه فینال:« بازی برگشت با چلسی چون در بازی رفت 1-3 برنده شده بودیم و دست بالاتر را داشتیم. در چنین بازی هایی باید از لحاظ ذهنی روی تیم کار کنید تا انگیزه را برای بازی برگشت حفظ کنند. چیزی نمانده بود حذف شویم ولی خوشبختانه به موقع برگشتیم.»

1715652

 

سهم کادر فنی و بازیکنان در کسب موفقیت های فصل جاری:« فکر می کنم فضای خوبی در تیم ایجاد کردیم  و روی این مساله بسیار کار شد. همه کارکنان کمپ والدبباس از شرایط خوشحالند و بازیکنان نیز در فضایی پاک و سالم کار کردند. برخی بازیکنان البته بیشتر درخشیدند به آنهایی که کمتر بازی رسید نیز به خوبی کمک کردند و در هر تمرین نهایت تلاش را داشتند.»

انتقام جویی محمد صلاح:« (با خنده) درک می کنم که او انگیزه بالایی برای این فینال داشته باشد ولی رئال هم سال 1981 در پاریس فینال را به لیورپول باخت پس می توان گفت ما هم به دنبال انتقام خودمان هستیم.»

حس سرخوردگی و تمسخر به خاطر امباپه:« هرگز در مورد بازیکن تیم دیگر صحبت نمی کنم.»

بازیکنانی در رئال که می توانند بعدها مربی شوند:« کاسیمیرو، تونی کروس و مودریچ ولی مطمئن نیستم. مربیگری کار سختی است. تصمیم گیری در لحظات سخت، نحوه ارتباط با بازیکن و مسائل روحی و ذهنی که می توانند باعث تردید در انتخاب این شغل شوند.»

احتمال کشیده شدن فینال به پنالتی:« باید در این مورد فهرستی از بازیکنان که در پنالتی زدن بهتر کار می کنند، مهیا کنیم. سپس باید از بازیکن سوال پرسید که آماده است یا خیر. فینال هایی را به یاد دارم که بازیکنان بزرگ از ترس حاضر به پنالتی زدن نشده اند.»

لیاقت فتح لیگ قهرمانان:« اگر در فینال خوب کار کنیم و برنده شویم یعنی لایق بوده ایم و هر کاری که قبلا انجام داده ایم به کارمان نخواهد آمد. شاید در نتیجه و از لحاظ تاکتیکی برابر برخی تیم ها مغلوب شده باشیم ولی هیچ تیمی نتوانسته امسال در تعهد و انگیزه ما را شکست دهد. معتقدم برای قهرمانی به اندازه کافی خوب هستیم ولی باید در میدان این را نشان دهیم.»

1715493

 

احتمال یک کامبک دیگر از رئال:« امیدوارم کار به آنجا نکشد. دوست دارم لیورپول مجبور باشد برابر ما نتیجه را برگرداند و ما از آنها پیش بیفتیم. برای لیورپول احترام زیادی قائلیم و تا به اینجا بسیار هم خوب کار کرده اند. همه ما برای این بازی هیجان زده ایم.»

وضعیت ادن هازارد:« شرایط خوبی دارد و پس از بهبودی با انگیزه و شوق زیادی تمرین می کند. او هم می تواند در فینال بازی کند و همچنین گرت بیل هم شانس بازی دارد.»

سابقه رویارویی های آنچلوتی با لیورپول:« بارها برابر این تیم قرار گرفته ام. در فینال سال 1984 بازیکن رم بودم ولی به دلیل مصدومیت نتوانستم به میدان بروم. در پنالتی ها باختیم که یک تراژدی بود. سال 2005 نیز همه می دانید که با میلان چطور به لیورپول باختیم و یک تراژدی بزرگ بود ولی سال 2007 انتقامم را گرفتم و با میلان قهرمان شدیم. دو سال نیز در شهر لیورپول مربی تیم اورتون بودم. فصل قبل پس از 21 سال توانستیم در آنفیلد برنده شویم. باب پیزلی اسطوره لیورپول هم مثل من و زیدان سابقه فتح سه لیگ قهرمانان را دارد. دوستان میلانی ام از من درخواست کرده اند، هر طور شده فینال را ببریم تا تعداد قهرمانی های لیورپول مثل میلان به هفت نرسد.»

کلوپ و توخل، نسل مربیان جدید:« تیم های کلوپ و توخل از لحاظ تاکتیکی بسیار خوب بازی می کنند. هر دو مربی به فوتبال چیزهای جدیدی وارد کرده اند و از کلاس فوتبال آلمان هستند. تیم های آنها با پرس بالا و سختکوشانه و جنگنده کار می کنند. سازمان دفاعی تیم های کلوپ و توخل از زمین حریف و بسیار جلو شروع می شود. فکر نمی کنم من از نسل قدیمی باشم و با تغییرات فوتبال همگام بوده ام. معتقدم یک مربی باید تیمش را بر اساس ویژگی های بازیکنانش شکل بدهد و این بسیار اهمیت دارد. برای مثال من نمی توانم با در اختیار داشتن مهاجمی چاق از جلو تیم حریف را پرس کنم. برای پرس شدید نیاز به بازیکنانی قدرتمند و تازه نفس در جلوی زمین دارید. اگر مهاجمم اضافه وزن دارد، او را در منطقه ای می گذارم که فقط نیاز به زدن ضربه نهایی را داشته باشد. این یک مثال بارز است.»

 

1710427

 

شانس بالاتر لیورپول در بنگاه های شرطبندی:« این چیزی را تغییر نمی دهد. شناخت خوبی از لیورپول دارم و فینال برابری خواهد بود.»

بالاتر رفتن هزینه جذب بازیکن بزرگ:« ویژگی های یک بازیکن را نباید با پول سنجید. در فوتبال به بازیکنانی با کیفیت پایین تر نیز نیاز دارید. فوق ستاره ها به تیم برای پیروزی کمک می کنند ولی فاکتورهای دیگری نیز دخیل هستند؛ تعهد بالا، فضای خوب در رختکن، انگیزه و وضعیت ذهنی و بدنی تیم.»

چیزی که در بازگشت به رئال بیشتر از همه شما را شگفت زده کرد:« کیفیت تیم یکسان بود ولی ثبات وینیسیوس و به خصوص فروتنی بازیکنانی که از 2015 دیگر با آنها کار نکرده بودم مثل کروس، مارسلو، مودریچ، کاسیمیرو، ناچو و .... اینها با وجود فتح سه لیگ قهرمانان متوالی اصلا تغییر نکرده بودند.»

تصمیمی که باعث حس غرور شما می شود:« من کارم را انجام می دهم و چیز خاصی نیست که احساس غرور کنم. اگر قهرمان لالیگا و سوپرکاپ شدیم و به فینال لیگ قهرمانان رسیده ایم، نتیجه یک کار تیمی و گروهی خوب بوده است.»
 

دیدگاه‌ها