کد خبر : 1826050 | 03 خرداد 1401 ساعت 21:01 | 12.2K بازدید | 0 دیدگاه

بدهی هنگفت پرسپولیس و استقلال قسط بندی شد؛

پایان کابوس مالیاتی سرخابی‌ها با این فرمول!

رئیس سازمان امور مالیاتی کل کشور می‌گوید بر اساس توافقی که با سرخابی‌ها صورت گرفته، در صورتی‌که آنها اقساط خود را به موقع پرداخت کنند، جرایم‌‌شان بخشیده خواهد شد.

پایان کابوس مالیاتی سرخابی‌ها با این فرمول!

به گزارش ورزش سه، دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در حالی در سال‌های اخیر درگیر بدهی مالیاتی بوده‌اند که انتظار می‌رود با واریز مبلغ واگذاری سهام به حساب دو باشگاه، این مشکل حل شود. داوود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کل کشور توضیحاتی را درباره این مسئله و همچنین مشکلات مالیاتی ورزشکاران ارائه داد.

* باشگاه‌ها اشخاص حقوقی هستند
همه فعال‌های اقتصادی طبق قانون باید برای کسب و کارشان مالیات پرداخت کنند. در این بین باشگاه‌ها اشخاص حقوقی هستند و به‌عنوان فعال اقتصادی ثبت شده‌اند، درآمد و هزینه دارند و هر سال اظهارنامه می‌دهند. ما هم رسیدگی می‌کنیم و مالیات آنها را تعیین می‌کنیم. باشگاه استقلال و پرسپولیس هم مثل بقیه در سال‌های گذشته درآمدهایی داشتند و مشمول مالیات شد ولی به هر دلیلی نتوانستند مالیات‌ها را به موقع پرداخت کنند.

* با سرخابی‌ها به توافق رسیده‌ایم 
هر سال همه فعالان اقتصادی، باشگاه‌ها و حتی اشخاص حقیقی مثل ورزشکاران مهم که درآمدهای بالایی دارند اظهارنامه می‌دهند یا ما مالیات را برای آنها تعیین می‌کنیم. باشگاه استقلال و پرسپولیس و سایر باشگاه‌ها مثل تنیس، بدهی‌های مالیاتی داشتند که ما در این چند ماه گذشته تعاملات نزدیکی با آنها داشتیم و توافق کردیم؛ گفتیم شما اصل بدهی را تقسیط و پرداخت کنید.

* اقساط به موقع پرداخت شود جرایم را می‌بخشیم
مقدار زیادی از بدهی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال طبق قانون مشمون جریمه شدند. ما در سازمان امور مالیاتی اختیاراتی داریم که بتوانیم جرایم مودیان خوش حساب را ببخشیم. لذا ما به دوستان در باشگاه اعلام‌ کردیم و چندین جلسه به سازمان خصوصی رفتیم و در دفتر خود تشریف آوردند و مالیات‌هایشان را تقسیط کردیم. انشاالله مالیات را به موقع پرداخت کنند و ما هم به آنها قول دادیم که جریمه‌ها بخشیده شوند.

* به پرسپولیس و استقلال اعتماد کردیم
همین که ترتیب پرداخت داده می‌شود از نظر ما آن مودی، مودی خوش حساب شناخته می‌شود. اميدوار هستیم همان‌طور که ما به باشگاه پرسپولیس و استقلال اعتماد کردیم، دوستان هم زحمت بکشند و اقساط را به‌موقع پرداخت کنند که ما هم جرایم را به‌موقع ببخشیم و مسائل مالیاتی باقی‌مانده از سال‌های گذشته تعیین تکلیف شود. این مسائل برای یک‌دهه است.

* جرایم دو برابر اصل مالیات است
جریمه در صورتی بخشیده می‌شود که اصل مالیات را ما دریافت کنیم. این توافقی است که کرده‌ایم. اگر طبق زمانبندی و توافقات مالیات به‌موقع پرداخت شود ما هم قول داده‌ایم تمام جرایمی که تقریبا دو برابر اصل مالیات است؛ ببخشیم. اصل مالیات حدود ۱۰۰ میلیارد است. ما توافق کرده بودیم با توجه به توان پرداخت خود باشگاه در یک دوره ۱۲ ماهه اقساط را پرداخت کنند.

* حداکثر همراهی را با ورزشکاران داریم
از نظر ما دریافت مبلغ قرارداد مهم نیست؛ همین که کسی قرارداد می‌بندد به‌عنوان درآمد او است. ممکن است امروز بگیرد، ممکن است ۶ ماه دیگر بگیرد یا یک سال بعد. ما در‌ پایان سال مالی به او می‌گوییم اظهارنامه بدهد و زمانی که اظهارنامه می‌دهد رسیدگی می‌کنیم و دوباره وقت می‌دهیم و تقسیط می‌کنیم تا مالیاتش را پرداخت کند. بنابراین ما حداکثر همراهی را به‌ویژه با ورزشکاران عزیز داریم. آنها مورد احترام جامعه هستند و ما هم بخشی از جامعه هستیم. با رعایت حقوق دولت، حداکثر مساعدت را در حق ورزشکاران عزیز خواهیم کرد و مشکلی برایشان به‌وجود نخواهد آمد.

* اظهارنامه بدهید و کتمان درآمد نکنید
ورزشکاران حتما به موقع اظهارنامه بدهند؛ الان هم وقت اظهارنامه است و تا آخر خرداد ماه فرصت هست که فعالان اقتصادی اظهارنامه خودشان را در سامانه ما به‌صورت الکترونیکی ارسال کنند. توصیه من این است که اولا اظهارنامه را بدهند، ثانیا کتمان درآمد نکنند. اگر کتمان درآمد باشد و ما شناسایی کنیم، مشمول جریمه می‌شود. اصل، قرارداد است اما ما اطلاعات جانبی را دریافت می‌کنیم؛ اطلاعات گردش حساب را دریافت می‌کنیم؛ گزارش‌های خرید و فروشی که به نام فعالان اقتصادی است به ما گزارش می‌شود. ممکن است یک ورزشکار محترم کسب و کاری هم داشته باشد؛ خیلی از ورزشکاران ما در کنار رشته ورزشی فعالیت دیگری هم دارند. ما بر اساس اظهارنامه و اطلاعاتی که دریافت می‌کنیم مالیات‌ها را شناسایی می‌کنیم.

* کتمان درآمد کنید مجرم شناخته می‌شوید
ما باید روی مجموع اطلاعات درآمدی که از افراد به‌دست‌مان می‌رسد، مالیات تعیین کنیم. اگر مواردی باشد که یک فعال اقتصادی درآمد به‌دست آورده اما به ما اعلام نکرده، این شامل "کتمان درآمد" می‌شود. کتمان درآمد هم جرم تلقی می‌شود و نه‌تنها ما مالیات و جریمه را می‌گیریم، جرم هم تلقی می‌شود و ممکن است مجازات‌های دیگری هم در‌ پی داشته باشد. یکی از محدودیت‌هایی که برای کسانی که بدهی مالیاتی دارند و پرداخت نمی‌کنند؛ ایجاد می‌شود محدودیت خروج از کشور است. خیلی از ورزشکاران عزیز و فوتبالیست‌های محترمی که در کشورهای دیگر توپ می‌زنند، بعضا با من تماس می‌گیرند که ما به فرودگاه رفتیم و مشکل پیدا کردیم، مشکل ممنوع الخروجی ما را حل کنید. ما برای اینکه دچار این مشکل نشوند به آنها توصیه می‌کنیم ارتباط خودشان را با ما حفظ کنند، اقساط‌شان را به‌موقع پرداخت کنند و ما هم حداکثر مساعدت را خواهیم کرد. ممکن است محدودیت‌های دیگر هم برای کسانی که مالیات را پرداخت نمی‌کنند ایجاد شود.

* می‌توانیم از حساب بدهکاران پول برداشت کنیم
ما اختیاری برای سلب حق فعالیت کسی نداریم اما ما می‌توانیم روی حساب‌های افراد ورود کنیم و مبالغی را متناسب با بدهی مالیاتی‌شان از حساب‌هایشان برداشت کنیم. من امیدوار هستم که هیچ فعال اقتصادی مشمول اقدامات اجرایی نظام مالیاتی قرار نگیرد. نظام مالیاتی علاقه‌مند است که با مردم بر اساس دوستی و رفاقت عمل کند.

دیدگاه‌ها