کد خبر : 1826348 | 05 خرداد 1401 ساعت 17:03 | 18.2K بازدید | 0 دیدگاه

بلیت گرایی کنسل شد؛ اعزام زارع در هاله‌ای از ابهام

بازگشت ستاره‌های کشتی به تشک بعد از 8 ماه

ستاره‌های کشتی آزاد و فرنگی ایران بعد از ماه‌ها دوری از مسابقات، در تورنمنت تورلیخانوف قزاقستان روی تشک می‌روند.

بازگشت ستاره‌های کشتی به تشک بعد از 8 ماه

به گزارش "ورزش سه"، تمرینات و اردوهای تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای حضور پرقدرت در رقابت‌‌های جهانی صربستان در حال پیگیری است، اما در این میان فدراسیون کادرفنی تیم های آزاد و فرنگی برای ستاره های خود که از مراحل اولیه انتخابی تیم ملی معاف شده اند، تورنمنتی را در نظر گرفته اند. 
جام بولات تورلیخانوف قزاقستان که از روزهای 12 تا 15 خردادماه در آلماتی برگزار می شود، یکی از مهم ترین تورنمنت‌های پیش روی تیم‎های ملی کشتی آزاد و فرنگی در مسیر مسابقات جهانی صربستان است، یک تورنمنت رنکینگ دار که امتیازهای آن در سیدبندی کشتی گیران در صربستان تاثیرگذار است.
اهمیت تورنمنت رنکینگ دار تورلیخانوف سبب شده تا هم محمد بنا و هم پژمان درستکار نگاه ویژه‌ای به ترکیب اعزامی به این مسابقه داشته باشند و به همین خاطر با تصمیم کادر فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی، مدال آوران مسابقات جهانی نروژ هم قرار است پس از نزدیک به 8 ماه که از مسابقات اسلو می گذرد، برای اولین بار در یک رقابت بین المللی روی تشک بروند و کشتی بگیرند.
با توجه به تصمیم محمد بنا و پژمان درستکار، به ترتیب 4 و 3 مدال آور کشتی فرنگی و آزاد که در نروژ روی سکو رفته‌اند، در لیست اعزامی به تورنمنت تورلیخانوف قرار گرفته اند تا این مسابقات با حضور این کشتی گیران شاخص پر رونق‌تر شود.

* سه طلایی آزاد در آلماتی
تیم ملی کشتی آزاد ایران در حالی در تورنمنت بولات تورلیخانوف قزاقستان شرکت می کند که نام سه طلایی مسابقات جهانی اسلو در ترکیب تیم اعزامی به آلماتی قرار دارد. بدون شک مشهورترین ملی پوش حاضر در تورنمنت رنکینگ دار قزاقستان، حسن یزدانی خواهد بود، ملی پوش وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد که پس از مدال نقره المپیک توکیو، در مسابقات جهانی اسلو در شهریورماه گذشته توانست به مدال طلا برسد و روی سکوی اول قرار بگیرد. با گذشت 8 ماه از مسابقات جهانی نروژ،  یزدانی قرار است در تورنمنت قزاقستان برای اولین بار روی تشک برود، مسابقاتی که می تواند فرصتی باشد تا ملی پوش پرآوازه وزن 86 کیلوگرم آزاد در فاصله 4ماه مانده تا مسابقات جهانی صربستان، برای همه خط و نشان بکشد.

1668726


کامران قاسم پور دیگر طلایی آزاد در مسابقات جهانی نروژ است که در تورنمنت قزاقستان، روی تشک می رود، ملی پوش وزن 92 کیلوگرم کشتی آزاد که با تغییر وزن و آمدن به یک وزن بالاتر، در نروژ توانست در اولین حضورش در مسابقات بزرگسالان جهان به مدال طلا برسد. قاسم پور که خودش را به عنوان یکی از مدعیان وزن 92 کیلوگرم مطرح کرده است، در مسابقات قزاقستان به عنوان اولین تورنمنت خارجی پس از قهرمانی در اسلو، کشتی خواهد گرفت.
دیگر طلایی آزادکار اعزامی به قزاقستان، امیر حسین زارع است، ملی پوش سنگین وزن کشتی آزاد که پس از برنز المپیک توکیو، در مسابقات قهرمانی جهان در شهریورماه سال گذشته در نروژ توانست مدال طلای وزن 125 کیلوگرم را برای ایران کسب کند. زارع پس از کسب برنز المپیک و طلای جهان، در حالی در لیست اعزامی به تورنمنت قزاقستان قرار گرفته تا پس از8 ماه روی تشک برود که یک مصدومیت بد موقع، حضورش را در قزاقستان با تردید روبه‌رو کرده است، اگر چه کادر فنی و پزشکی کشتی آزاد تلاش می کنند با تمرینات ویژه، زارع را به تورنمنت تورلیخانوف برسانند.

1664144


* فراخوان بنا به 5 مدال آور جهانی برای قزاقستان
مانند کشتی آزاد، برای کشتی فرنگی هم مسابقات قزاقستان، اولین میدان مدال آوران جهانی و المپیک فرنگی کار خواهد بود و  در لیست محمد بنا برای شرکت در تورنمنت تورلیخانوف، نام 5 مدال آور جهانی و المپیک دیده می شود.
محمدرضا گرایی بدون شک شاخص‌ترین چهره اعزامی کشتی فرنگی به قزاقستان است. ملی پوش وزن 67 کیلوگرم فرنگی که سال گذشته یک سال رویایی را تجربه کرد و هم در المپیک و هم در جهانی توانست دو طلای خوش رنگ بگیرد. حالا گرایی پس از 8 ماه دوری از مسابقات بین المللی یکی از معروف‌ترین کشتی گیران حاضر در آلماتی خواهد بود تا با دیگر با آن خونسردی منحصربه فردش، چشم‌ها را خیره کند.
میثم دلخانی دیگر طلای جهانی کشتی فرنگی است که در تورنمنت قزاقستان شرکت می کند. ملی پوش وزن 63 کیلوگرم پس از ناکامی در جهانی نورسلطان در سال 2019 که با باخت در رده بندی دستش از مدال کوتاه ماند، در جهانی 2021 در نروژ طلا گرفت تا اولین مدال جهانی اش، خوش رنگ ترین مدال باشد. 
محمدعلی گرایی یکی دیگر از مدال آوران فرنگی در جهانی نروژ بود که قرار بود در تورنمنت قزاقستان شرکت کند اما ملی پوش وزن 77 کیلوگرم کشتی فرنگی که در اسلو برنز گرفت، دچار یک مصدومیت از ناحیه زانو شد تا از لیست اعزامی به آلماتی کنار برود.
پژمان پشتام یکی دیگر از مدال آوران جهانی فرنگی است که در تورنمنت قزاقستان شرکت می کند. مسابقات جهانی نروژ که اواخر تابستان گذشته در نروژ برگز شد، آخرین رقابتی بود که پشتام کشتی گرفت و توانست به مدال برنز برسد. ملی پوش وزن 92 کیلوگرم کشتی فرنگی پس از برنز جهانی اسلو، در آلماتی اولین رقابت بین المللی اش را پس از مسابقات قهرمانی جهان تجربه می کند.
نام علی اکبر یوسفی یکی از پدیده‌های کشتی فرنگی در مسابقات قهرمانی جهان نروژ هم در لیست اعزامی به تورنمنت تورلیخانوف دیده می شود. ملی پوش وزن 130 کیلوگرم پس از قهرمانی در مسابقات 2019 امیدهای جهان، این بار در رده بزرگسالان توانست طلا بگیرد و در جهانی 2021 نروژ یکی از طلایی های کشتی فرنگی بود. پس از مسابقات جهانی، یوسفی در 8 ماه گذشته در رقابت بین المللی دیگری به میدان نرفته و تورنمنت قزاقستان اولین رقابت او پس درخشش در نروژ است.

1656009

دیدگاه‌ها