کد خبر : 1826359 | 05 خرداد 1401 ساعت 19:04 | 341.3K بازدید | 107 دیدگاه

شروع کار سرخ‌ها در بازار نقل و انتقالات؛

رونمایی از اولین خرید پرسپولیس: پورعلی‌گنجی

مدافع میانی سابق تیم ملی و شنزن چین با عقد قراردادی رسما به پرسپولیس پیوست.

رونمایی از اولین خرید پرسپولیس: پورعلی‌گنجی

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه پرسپولیس که طی دو فصل اخیر با جدایی شجاع خلیل‌زاده و سپس محمدحسین کنعانی‌زادگان مشکل جدی در خط دفاعی داشت و نتیجه آن از دست رفتن قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی در لیگ بیست و یکم شد، حالا برای ترمیم خط دفاعی اقدام کرد و نخستین خرید خود را به همین پُست اختصاص داد.

مرتضی پورعلی‌گنجی که در هشت فصل اخیر دور از فوتبال ایران فعالیت داشت و در کشورهای چین، قطر و بلژیک مشغول به بازی بود، تصمیم گرفت در سن ۳۰ سالگی دوباره به لیگ برتر برگردد و این بار با پیراهن پرسپولیس به کارش ادامه بدهد.

1692663
این نخستین تجربه حضور پورعلی‌گنجی در ایران پس از نفت تهران خواهد بود. او به مدت چیزی حدود شش سال در خارج از کشور بازی کرد.

این بازیکن که پس از یک مصدومیت سخت و طولانی‌مدت، تمرینات خود در ماه‌های اخیر را با حضور در جمع بازیکنان پرسپولیس و نساجی پیگیری کرده و به شرایط بدنی خوبی رسیده بود، به‌عنوان نخستین خرید سرخ‌پوشان پایتخت برای فصل ۰۲-۱۴۰۱ معرفی شد.

پورعلی‌گنجی روز پنجم مردادماه ۱۴۰۰ در حالی‌که جزو ترکیب ابتدایی شنزن چین در بازی مقابل چینگدائو قرار گرفته بود، در همان لحظات ابتدایی پس از اینکه اقدام به دفع توپ کرد، با آسیب دیدگی شدیدی مواجه شد و در دقیقه ۴ از زمین بیرون رفت و از آن زمان تاکنون نتوانست در هیچ مسابقه رسمی‌ای به میدان برود.

1692662
پورعلی‌گنجی پیش از این در تمرین پرسپولیس شرکت کرده بود و دلیل این موضوع حفظ آمادگی جسمانی این بازیکن پس از مصدومیت عنوان شد.

با این وجود، پورعلی‌گنجی پس از سپری کردن دوران مصدومیت و دوری ۱۰ ماهه از بازی‌های رسمی، عصر امروز با حضور در باشگاه پرسپولیس قراردادش با سرخ‌پوشان را به‌صورت رسمی امضاء کرد تا تیم جدیدش را زودتر از شروع بازار نقل و انتقالات تابستانی مشخص کند و به تمرینات این تیم اضافه شود.

باشگاه پرسپولیس که پیش از این قرارداد حامد لک و مهدی ترابی را تمدید کرده بود، حالا مرتضی پورعلی‌گنجی را به‌عنوان نخستین بازیکن برای فصل آینده به‌خدمت گرفت تا رسما کارش را در نقل و انتقالات شروع کند.

1716750

پورعلی‌گنجی که نخستین بار با نفت تهران در لیگ برتر ایران به میدان رفت و پس از پنج سال حضور در این تیم، برای باشگاه‌های تیانجین چین، السد قطر، یوپن بلژیک، العربی قطر و شنزن چین بازی کرد، در بازگشت به ایران تصمیم گرفت راهی پرسپولیس شود و قراردادش را با حضور در دفتر این باشگاه امضاء کند.

این بازیکن که سابقه حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ را هم در کارنامه دارد، امیدوار است با حضور در پرسپولیس، به تیم ملی هم برگردد و شانس بازی در جام جهانی قطر را به‌دست بیاورد و یکی از انتخاب‌های دراگان اسکوچیچ باشد.

پرسپولیس در شرایطی اقدام به جذب پورعلی‌گنجی کرد که در یک‌سال اخیر مدافعان میانی مطمئنی نداشت و یحیی گل‌محمدی در بیشتر مسابقات تغییرات زیادی در ترکیب تیمش به‌وجود آورد که همین اتفاق موجب شد تا نخستین خرید سرخ‌پوشان به یک مدافع میانی اختصاص پیدا کند.

باشگاه پرسپولیس احتمالا به‌خاطر بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی، تصویر عقد قرارداد با مرتضی پورعلی‌گنجی را منتشر نکند ولی قرارداد او با این تیم به‌طور رسمی امضاء شده است.

دیدگاه‌ها