کد خبر : 1826517 | 07 خرداد 1401 ساعت 12:38 | 31.2K بازدید | 1 دیدگاه

رکورد مشترک مجیدی و تارتار در لیگ بیست و یکم

استقلال و ذوب آهن با 11 امتیاز پیشرفت نسبت به فصل گذشته، بیشترین میزان افزایش امتیاز را تجربه کرده‌اند.

رکورد مشترک مجیدی و تارتار در لیگ بیست و یکم

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که استقلال با 67 امتیاز قهرمانی خود را قطعی کرده تا فوتبال ایران برای یک سال دیگر پیش از هفته پایانی قهرمان خود را بشناسد، رقابت برای تصاحب سایر رتبه‌ها به شدت دنبال می‌شود. پرسپولیس و سپاهان برای نایب قهرمانی، گل‌گهر، فولاد و مس رفسنجان برای جایگاه چهارم و همچنین 5 تیم میانه‌جدولی برای قرارگیری در رتبه هفتم پای به میادین باقی مانده خواهند گذاشت.

در بین تیمهای حاضر در لیگ بیست و یکم، دو تیم استقلال و ذوب آهن بیشترین میزان پیشرفت را نسبت به لیگ بیستم تجربه کردند. استقلال که در هفته ماقبل پایانی 56 امتیازی بود، حالا در آستانه پایان لیگ 67 امتیازی است و به سوی قهرمانی حرکت می‌کند و ذوب آهن که فصل پیش تنها 26 امتیاز گرفته بود، این فصل با 37 امتیاز به رتبه هفتم رسیده است.

نکته جالب اینکه شاگردان فرهاد مجیدی و مهدی تارتار به صورت مشترک با افزایش 11 امتیازی توانستند بیشترین افزایش امتیاز را تجربه کنند و از این حیث رکورددار هستند. این در حالی است که ذوب آهن در صورت پیروزی مقابل نساجی علاوه بر اینکه جایگاه هفتمی خود را تثبیت می‌کرد، می‌توانست این رکورد را به تنهایی مال خود کند اما کم دقتی مهاجمان این تیم که از 17 ضربه هیچ یک را تبدیل به گل نکردند، مانع از این اتفاق شد.

1716978


نکته دیگر اینکه در هفته پایانی لیگ بیستم استقلال و ذوب آهن شکست خوردند تا به این ترتیب مجیدی و تارتار فرصت این را داشته باشند تا با پیروزی برابر نفت مسجدسلیمان و گل‌گهر، پیشرفت خود را به 14 امتیاز افزایش بدهند.

در این بین اگر پرسپولیس 6 امتیاز از بازی تراکتور (انضباطی) و شهرخودرو (معوقه) به دست بیاورد و 60 امتیازی شود نیز همچنان چهار امتیاز کمتر از فصل گذشته خود خواهد داشت.

تیم سپاهان نیز فصل پیش در این مقطع با 62 امتیاز فرصتی مطلوب برای قهرمانی داشت اما شاگردان نویدکیا این فصل 55 امتیازی هستند.

بیشترین افت هم متعلق به تیم تراکتور است که 14 امتیاز از فصل گذشته خود کمتر دارد و به سختی با نتایج درخشان ارطغرل ساغلام موفق شد در لیگ برتر ماندنی شود.

دیدگاه‌ها