کد خبر : 1826576 | 07 خرداد 1401 ساعت 19:10 | 4.2K بازدید | 1 دیدگاه

راند اول مسابقات رالی قهرمانی کشور برگزار شد

گرد و خاک شیرها در استیج پرند

پس از گذشت حدود 6 سال از آخرین لیگ قهرمانی کشور در مسابقات اتومبیلرانی رشته رالی، راند اول از فصل جدید این مسابقات در محدوده زرندیه و پرندک برگزار شد.

گرد و خاک شیرها در استیج پرند

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات رالی کشوری که از قدیمی‌ترین رشته‌های اتومبیلرانی در کشور است پس از مدتی وقفه مجددا به جریان افتاده و فصل جدید آن روز جمعه گذشته استارت زده شد. آخرین بار در سال 1397 یک راند از مسابقات در قزوین برگزار شد اما در همان یک مرحله باقی ماند تا معنای لیگ نداشته باشد.
امسال اما با فروکش کردن کرونا و تلاشی که در کمیته رالی فدراسون اتومبیلرانی وموتورسواری شکل گرفت، بالاخره طلسم عدم برگزاری مسابقات شکسته شد و راند اول مسابقات در دو گروه حرفه‌ای و آماتور به جریان افتاد. نکته جالب این مسابقه حضور تعدادی از بانوان علاقه‌مند در گروه آماتورها بود و رقابت جالبی به‌وجود آمد که به‌نوعی تمرین برای ارتقای کیفی در زمینه رانندگی و همچنین ست‌آپ خودروها برای حضور احتمالی در گروه حرفه‌ای‌ها در آینده تلقی شد. 
در عین حال در این مسابقه رانندگانی از استان‌های تهران، مازندران، قزوین و خراسان شرکت کردند اما یکی دو راننده از مشهد و خوزستان با وجود تلاش زیاد نتوانستند به مسابقه برسند. غایب دیگر این مسابقه نیز تیم سایپا بود که ظاهرا به دلیل آماده نشدن خودروها به استارت نرسید اما قطعا در دور بعدی وارد رقابت خواهد شد تا رقابت قدیمی خود را با تیم باشگاه پیکان یا همان ایران خودرو احیا کند.

1717130
حسین نبوی رئیس کمیته رالی فدراسیون درباره تفاوت‌های این مسابقه برای آماتورها در مقایسه با گذشته گفت:«هدف ما از شرکت دادن آماتورها چیز دیگری بود و سعی کردیم به جای آنکه افراد مثل سیاهی لشگر در مسابقه باشند واقعا با اتکا به قوانین مسابقه و استانداردهای حرفه‌ای‌ها در این رقابت حضور پیدا کنند. آماتورها با مفاهیمی مثل سرویس پارک، پارک فرمه و نوع رانندگی در استیج‌ها آشنا شدند و آن را به درستی تمرین کردند و عملا با سطح حرفه‌ای آشنا شدند. در عین حال ما پیشنهاد سرعت متوسط هم برای استیج‌های مختلف به آماتورها دادیم تا بتوانند مهارت و مدیریت در مسابقه را بهتر اجرا کنند و اگر خواستند با ارتقای استاندارد خودروشان به گروه حرفه‌ای بپیوندند.»

1717131
راند اول مسابقات رالی قهرمانی کشور در محدوده زرندیه، پرندک و مجموعه آیلند برگزار شد و روز پنج‌شنبه مراحل پیش‌بینی شده آن مثل ثبت‌نام، بازدید مسیر (رکه)،  جلسه توجیهی و استارت نمادین طبق برنامه انجام شد. صبح جمعه نیز با استارت رسمی، مسابقه آغاز شد و رانندگان به‌غیر از سوپر اسپشیال استیج، در 6 تست مسابقه دادند. سه استیج در مرحله اول طراحی شده بود سه استیج نیز در مرحله دوم که جمعا طول مسیر مسابقه به حدود 185 کیلومتر می‌رسید.
در گروه حرفه‌ای‌ها که همگی با خودرو شیر نشان یعنی پژو 206 در مسابقه حاضر بودند، قهرمانان نامداری مثل اشکان مسگرها، محمد قلعه‌بانی، آرمان طاهردوست و... حضور داشتند و رقابت خوبی در این کلاس شکل گرفت. از سوی دیگر با توجه به شرایطی که برای برگزاری مسابقه در دو کلاس حرفه‌ای‌ها و آماتورها مهیا شده بود، تیم طراح مسیر، در یک تلاش چند روزه، مسیر را از موانع طبیعی خطرناک که ممکن بود حادثه‌آفرین باشد پاک کردند و اطمینان‌خاطر بیشتری به شرکت‌کننده‌ها بخشیدند.

1717133
به این‌ترتیب مسابقه با سرعت خوبی برگزار شد و نتایج زمانی خوبی نیز به‌دست آمد. عصر جمعه و با پایان گرفتن مسابقه، طبق زمانبندی انجام شده، کلیه رانندگان و عوامل کنترل و ایمنی در مجموعه آیلند حاضر شدند تا مراسم پایانی و سکو را برگزار کنند. با حمایتی که از سوی مجموعه آیلند اتفاق افتاد مراسم سکو نیز با شور و حال خوبی برگزار شد و برندگان روی سکو رفتند. نکته مهم برتری تیم رالی باشگاه پیکان متعلق به شرکت ایران خودرو بود که با کسب 40 امتیاز بالاتر از فرش مشهد و ستارگان سرعت بر روی سکوی اول تیمی قرار گرفت و اشکان مسگرها نیز در گروه راننده‌ها در کنار وحید وحدتی به‌عنوان نقشه‌خوان، برنده سکوی نخست شدند.

1717132
فهرست برند‌های مسابقه به این شرح است:

رده‌بندی مقدماتی (آماتور): 
امين پارساپور و مهران سجادی مقام اول 
مجيد فتحي و ارسطو میفور مقام دوم 
کتایون قیدر و نیلوفر رشیدی مقام سوم

رده‌بندی حرفه‌ای‌ها:
اشکان مسگرها و وحیدرضا وحدتی مقام اول 
آرمان طاهر دوست و علی شیبانی مقام دوم
محمد قلعه بانی و علیرضا مسعودی مقام سوم

رده‌بندی تیمی:
تیم پیکان مقام اول 
تیم فرش مشهد مقام دوم
تیم ستارگان سرعت مقام سوم

دیدگاه‌ها