کد خبر : 1826646 | 08 خرداد 1401 ساعت 10:15 | 4.2K بازدید | 0 دیدگاه

این لیگ پرحاشیه متوقف شده است

استیناف، پایان قصه لیگ دو را می‌نویسد!

دیدارهای دو هفته پایانی لیگ دسته دوم تا اعلام رای کمیته استیناف در خصوص دیدار جنجالی شهید قندی یزد و نود ارومیه به تعویق افتاده و حالا همه مدعیان، منتظر رای این کمیته هستند.

استیناف، پایان قصه لیگ دو را می‌نویسد!

به گزارش "ورزش سه"، با وجود آنکه سرنوشت دو سهمیه مستقیم صعود به لیگ یک مشخص شده اما رقابت برای راهیابی به پلی‌آف در گروه دوم، پر تب و تاب دنبال می‌شود. نود ارومیه، ون پارس، شهرداری ماهشهر و شهید قندی یزد از اصلی‌ترین شانس‌های دومی و صعود به پلی‌آف هستند. با این وجود حواشی پیش آمده در دیدار برگزار نشده شهید قندی و نود، معادلات را بهم ریخته است.
چندی پیش بود که در مصافی سرنوشت‌ساز شهید قندی و نود، باید رو در روی هم صف‌آرایی می‌کردند اما اتفاقاتی رخ داد که نهایتا مانع از برگزاری مسابقه شد و کمیته انضباطی، تیم ارومیه‌ای را برنده مسابقه اعلام کرد. نودی‌ها مدعی‌اند تیم یزدی جو را بهم ریخته  و از رو در رویی با آن‌ها، طفره رفته است.
آن سوی میدان اما یزدی‌ها ادعای عجیب دیگری را مطرح کردند. آن‌ها معتقدند یحیی بهاری، مالک و مدیرعامل پرحاشیه نود با پرتاب ترقه یگان امنیتی حاضر در ورزشگاه را مجبور می‌کند تا ۵ هزار تماشاگر داخل استادیوم را دو بار از ورزشگاه خارج و بازرسی کند.
موضوعی که وقفه‌ای طولانی در روند برگزاری بازی‌ها ایجاد کرده و اجازه دمیدن در سوت شروع را به داوران نداد. نودی‌ها هم از شرایط پیش آمده نهایت استفاده را برده و پس از چند بار بیرون کشیدن تیم‌شان، دیگر به زمین بر نمی‌گردند تا نهایتا، تعیین نتیجه این دیدار جنجالی به مراجع قضایی فدراسیون فوتبال سپرده شود.
حکم کمیته انضباطی، نود را پیروز دیدار کرد اما قطعی نبودن رای، لیگ دو را تا برگزار شدن جلسه استیناف و تصمیم‌گیری نهایی، به تعویق انداخت. قطعا با چنین فشردگی شدیدی در جدول، چشم‌های زیادی در سرتاسر جغرافیا لیگ دو از یزد و اصفهان تا ماهشهر انتظار رای کمیته استیناف را می‌کشد که احتمالا به زودی روی خروجی سایت فدراسیون خواهد رفت.

1717380


*صورت جلسه شب مسابقه روی پرونده نبود

برای بررسی ابعاد بیشتر ماجرا، سراغ محمد فاضل یوسفی، مدیرعامل شهید قندی رفتیم. او اظهار کرد: هفته گذشته برای خواندن پرونده به کمیته انضباطی رفتیم و متوجه شدیم صورت جلسه بازی که شب مسابقه آماده شده بود و دلایل برگزار نشدن این دیدار ذکر شده روی پرونده نیست. درخواست ما این بود رئیس کمیته استیناف این صورت جلسه را از آقای زکی پور ناظر بازی بگیرد و رای نهایی صادر شود.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد قرار است روز سه شنبه رای نهایی صادر شود و منتظر هستیم تا اسناد محرمانه نیروی انتظامی به کمیته استیناف برسد. البته باید به این اشاره کنم که ناظر مسابقه صحبت‌های خلاف واقع را در گزارش خود و در خصوص زمان‌های قبل از شروع بازی عنوان کرده و مشخص نیست دلیل آن چه بوده است.
مدیرعامل باشگاه شهید قندی اضافه کرد: اسناد و مدارکی داریم که نشان می‌دهد در کمتر از نیم ساعت آماده برگزاری بازی بوده‌ایم اما درنهایت تیم نود ارومیه از برگزاری بازی سرباز می‌زند. آنها سه بار تیم‌شان را از بازی بیرون می‌کشند.
یوسفی با اشاره به ادعای ترقه‌های پرتاب شده از سوی مدیرعامل نود ارومیه گفت: قبل از شروع بازی دیدیم آقای بهاری ترقه‌ای را پشت نیمکت تیم خود پرتاب کرد و در فیلمی که داریم مشخص است کوبل داوری بازی به سمت نیمکت تیم ارومیه‌ای توجه می‌کنند. آقای بهاری بعد از ۱۰ دقیقه شروع به اعتراض کرد که ما در‌ ورزشگاه امنیت جانی نداریم. این اتفاقات درحالی رقم خورد که تماشاگران سمت نیمکت تیم نود نبودند و در جایگاه روبرویی قرار داشتند. به دلیل اعتراضات وی حدود پنج هزار تماشاگر دوبار از ورزشگاه خارج شده و بازرسی بدنی شدند و به ورزشگاه بازگشتند.

*رئیس هیئت فوتبال یزد و ابراز بی‌اطلاعی

شخص دیگری که دیده‌ها و حرف‌هایش می‌تواند در بررسی هر چه بهتر پرونده این مسابقه جنجالی راهگشا باشد، رئیس هیئت فوتبال یزد به عنوان برگزار کننده بازی است. امیر فرشاد تفکری که این روزها آوازه‌اش در جامعه فوتبالی از یزد فراتر رفته، به کل از حواشی و ادعاهای مطرح شده از سوی مدیرعامل شهید قندی، ابراز بی‌اطلاعی می‌کند. تفکری می‌گوید: پس از روز بازی و لغو آن دیدار هم برای پیگیری‌ها اقدام کردیم و همان مسائلی که مشاهده کردید رقم خورد اما بعد از آن دیگر نسبت به اتفاقات بی‌اطلاع هستم و اگر اطلاعاتی داشتم در اختیار شما قرار می‌دادم.

به نظر می‌رسد گره این پرونده جنجالی حسابی کور شده و تصمیم‌گیری در آن علاوه بر سرنوشت‌ساز بودن، دشوار هم هست. از طرفی سازمان لیگ در تلاش است هر چه سریع‌تر لیگ‌های خود را به پایان برساند و بعید است استیناف اعلام این حکم را چندان به تعویق بیاندازد.

دیدگاه‌ها