کد خبر : 1826657 | 08 خرداد 1401 ساعت 10:53 | 10K بازدید | 4 دیدگاه

حضور همیشگی بازیکنان کروات در فینال اروپا

شب گذشته با بازی لوکا مودریچ در فینال یوسی‌ال، آمار جالب توجه حضور کروات‌ها در این فینال اروپایی ادامه پیدا کرد.

حضور همیشگی بازیکنان کروات در فینال اروپا

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته رئال مادرید باز هم فاتح فینال لیگ قهرمانان شد و در این راه نباید از نقش پررنگ و تاثیر گذار لوکا مودریچ به سادگی گذشت. پرچم کرواسی بار دیگر در جشن قهرمانی این تورنمنت به احتزاز درآمد و آمار جالب توجه حضور کروات‌ها در این فینال اروپایی ادامه پیدا کرد.

در تمامی فینال‌های یازده سال گذشته لیگ قهرمانان اروپا حداقل یک بازیکن کروات حضور داشته است. ایویکا اولیچ، دستیار مربی فعلی کرواسی، در سال 2012 عملکرد باورنکردنی کروات‌ها را در فینال لیگ قهرمانان اروپا آغاز کرد؛ او با پیراهن بایرن در فینال حضور داشت و راهی جذاب و ادامه دار را برای بازیکنان تیم ملی کرواسی شروع کرد.

در فینال سال 2013 ماریو مانژوکیچ با بایرن مونیخ در فینال بود، 2014 نوبت به لوکا مودریچ رسید و فصل بعد ایوان راکیتیچ با پیراهن بارسلونا در فینال حضور یافت.

1717393


در سال 2016 تعداد کروات‌های فینال یو‌سی‌ال بیشتر شد و لوکا مودریچ و متئو کواچیچ از رئال مادرید حضور داشتند. در 2017 این دو بازیکن باز هم به فینال رسیدند و علاوه بر آنها تیم رقیب یعنی یوونتوس نیز از ماریو مانژوکیچ در خط حمله خود استفاده می‌کرد. فصل 2018 سومین حضور متوالی کروات‌های رئال در فینال بود و علاوه بر آن‌ها دیان لوورن نیز با پیراهن لیورپول مقابل هم‌وطن‌های خود بازی کرد. لوورن در فینال 2019 نیز با لیورپول در فینال حاضر بود تا حضور کروات‌ها ادامه دار شود.

در سال 2020 بایرن مونیخ درحالی به فینال رسید که از ایوان پرشیچ کروات در ترکیب خود بهره می‌برد. سال 2021 نیز فرصتی برای متئو کواچیچ بود که با چلسی به این فینال بزرگ برگردد. شب گذشته نیز که بار دیگر لوکا مودریچ در فینال می‌درخشید تا این رکورد متوالی و خارق العاده یازده ساله شود.

دیدگاه‌ها