کد خبر : 1826688 | 19 خرداد 1401 ساعت 11:25 | 8.3K بازدید | 1 دیدگاه

همه چیز به ضرر نماینده ارومیه

بازی جنجالی نود - شهید قندی تکرار می‌شود

کمیته استیناف رای نهایی دو پرونده جنجالی نود ارومیه در لیگ دو را صادر کرده که بر این اساس اوضاع کاملا به ضرر این تیم ارومیه‌ای پیش رفت.

بازی جنجالی نود - شهید قندی تکرار می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از بازی‌های جنجالی این فصل لیگ دو، میان نود ارومیه و شهید قندی یزد جنجال‌های عجیب و غریبی پیش آمد و سرانجام بازی نیمه تمام ماند. این مسابقه در ابتدا با حکم کمیته انضباطی سه بر صفر به سود نود اعلام شد اما نماینده یزد با ارائه مستندات توانست کمیته استیناف را مجاب به شکستن این حکم کند و دستور تکرار بازی صادر شد.

1717442


در اطلاعیه فدراسیون در این خصوص آمده: "در خصوص تجدید نظر خواهی باشگاه شهید قندی یزد نسبت به رای کمیته انضباطی که به موجب آن حکم بر بازنده اعلام شدن تیم فوتبال شهید قندی یزد با نتیجه 3 بر صفر در مقابل تیم فوتبال نود ارومیه در تاریخ 21 اردیبهشت ماه به لحاظ عدم برگزاری مسابقه به جهت تامین امنیت این دیدار و پرداخت 200 میلیون ریال محکوم شده بود، کمیته استیناف اعلام کرد شرح ماوقع چنین بوده است که علی رغم تشکیل جلسه هماهنگی و لزوم تأمین امنیت بازی از طرف نیروی انتظامی محل , ولیکن با عدم حضور نیروی انتظامی و امکان انجام بازی میسر نمی شود. بند ۱۱ ماده ۱۳ آئین نامه اجرایی مسابقات اشعار می دارد در صورتی که عدم برگزاری مسابقه ناشی از عدم حضور نیروی انتظامی باشد. سازمان لیگ مسابقه مذکور را لغو و بازی را در زمین بی طرف برگزار می نماید و کلیه هزینه های تیم میهمان بر عهده میزبان می باشد از طرف ریاست سازمان لیگ به دبیر کل فدراسیون اعلام می شود."

1717443


برهمین اساس بازی شهید قندی- نود باید در زمین بی طرف تکرار شود که این نتیجه برای سایر تیم‌هایی که برای کسب رتبه دوم و صعود به پلی آف تلاش می‌کنند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.

این رای در حالی شکسته شد که مستندات موجود که از طریق صداسیمای مرکز یزد و دوربین های تلفن همراه شخصی تحصیل شده تماما موید این موضوع است که نیروی انتظامی قبل از شروع مسابقه در زمین بازی حضور داشته با توجه به کثرت و انبوه تماشاگران و همچنین درگیری صورت گرفته مابین تماشاگران و نیروی های انتظامی مستقر در استادیوم برقراری امنیت عملا برای نیروی انتظامی میسر نبود. از این رو دادنامه صادره کمیته محترم انضباطی مبنی بر بازنده اعلام نمودن تیم شهید قندی یزد به دلیل مسئول شناخته شدن در عدم برگزاری بازی مستندا به ماده 62 صحیح و قابل اجرا می باشد از این رو به دلیل حضور نیروی انتظامی استناد کمیته استیناف به عدم حضور نیروی انتظامی عاری از حقیقت و به دور از واقعیت می باشد.

مهم ترین‌ و اصلی ترین قسمت تمام این اتفاقات اعتراف رئیس هیات فوتبال یزد و سرپرست تیم فوتبال شهید قندی یزد در مصاحبه های بعد بازی به حضور نیروی انضباطی و عدم تامین امنیت بازی از سوی تیم میزبان می‌باشد که در نوع خود بسیار جالب است!

نود که فصل پرحاشیه‌ای را سپری کرده یک بازی نیمه تمام دیگر نیز با پاس همدان داشت که نماینده ارومیه مسئول این اتفاق شناخته و سه بر صفر بازنده شد. تقاضای استیناف خواهی نودی‌ها در خصوص این بازی رد شد و فقط جرایم نقدی اشخاص خاطی نصف شد تا در عمل همه چیز به ضرر نود در لیگ دسته دوم ایران در جریان باشد‌.

دیدگاه‌ها