کد خبر : 1826737 | 08 خرداد 1401 ساعت 17:57 | 24.6K بازدید | 9 دیدگاه

باید درک کنیم که این‌ یک فصل عالی بود

کلوپ می‌خواهد جشن بگیرد؛ همه بیایند!

سرمربی کلوپ در بازگشت به لندن می‌خواهد فضای ناامیدی را از اطراف تیمش دور کند و ستاره‌ها را با انرژی به خانه بفرستد.

کلوپ می‌خواهد جشن بگیرد؛ همه بیایند!

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول در اواخر فصل فرصت داشت چهار جام قهرمانی به‌دست بیاورد اما در نهایت به دو جام رضایت داد و دو جام مهم از دستان تیم یورگن کلوپ لغزید. با این‌حال کلوپ در پایان راضی و خوشحال به نظر می‌رسید و این رفتار او برای خیلی‌ها سوال‌برانگیز بود.
امروز یک‌شنبه جشن‌های زیادی در گوشه و کنار دنیا برپا است اما تیبو کورتوا نه در یک جشن بلکه در دو جشن کسانی را دارد که منتظرش هستند. سنگربان رئال مادرید در بازگشت به پایتخت اسپانیا قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را با تیمش و هزاران هوادار رئال جشن می‌گیرد. اما او برای شرکت در این جشن چاره‌ای ندارد جز آنکه از خیر شرکت در جشن عروسی برادرش گتان بگذرد. از یک روز قبل مشخص بود که تیبو در فینال لیگ قهرمانان مقابل لیورپول حضور خواهد داشت و این در حالی بود که برادر او تاریخ عروسی‌اش را 29 ماه مه یعنی امروز تعیین کرده بود. کورتوا که به‌همراه پدر و مادر‌، نامزد و فرزندانش برای شرکت در فینال به پاریس رفته بود در این‌باره گفت:" از اینکه نمی‌توانم در جشن عروسی برادرم حضور داشته باشم متاسفم".
کورتوا در عین حال هر کاری از دستش برمی‌آمد کرد تا به موازات جشن و شادی خانواده‌اش‌، جشنی بزرگ در شهر مادرید برپا شود. اینکه رئال توانست بازی فینال را با  تک‌گلی که وینیسیوس در دقیقه 59 به ثمر رساند به سود خود به پایان برساند تا حد زیادی مدیون درخشش دروازه‌بان این تیم بود. کورتوا در مقابل فرصت‌های پرتعداد بازیکنان لیورپول واکنش‌هایی داشت که گاه خوب، گاهی خیلی خوب و گاه درخشان بود. به خصوص درخشش اعجاب‌انگیز او در مقابل محمد صلاح در دقیقه 82 بهترین واکنش کورتوا در این میدان بود. 
همان‌طور که لیورپولی‌ها به‌دلیل شکستی که در فینال چمپیونزلیگ 2018 مقابل رئال مادرید تجربه کردند در بازی دیشب به دنبال جبران مافات بودند، کورتوا هم به‌ نوعی دیگر به‌دنبال به فراموش سپردن شکستی در گذشته بود. کورتوا در سال 2014 سنگربان تیمی بود که بازی را در فینال لیگ قهرمانان به رئال واگذار کرد: اتلتیکو مادرید. گلی که کورتوا در آن بازی در دقیقه 94 دریافت کرد و در نهایت منجر به شکست اتلتیکو در وقت‌های اضافه شد تا همین دیشب ذهن و حافظه او را آزار می‌داد. دردی که حالا فراموش شده است. کورتوا دیشب در این‌باره گفت:" من دیروز گفتم رئال برنده این بازی است و امروز از زمانی که سوت شروع بازی زده شد احساس می‌کردم هیچکس نمی‌تواند به من گل بزند چون من همه زندگی‌ام را برای قهرمانی در لیگ قهرمانان داده‌ام".

1717551

امیدوارم همه بیایند
یورگن کلوپ هم خاطره شکست در فینال لیگ قهرمانان مقابل رئال مادرید را اولین بار در سال 2019 به فراموشی سپرده بود. یورگن کلوپ هم مثل کورتوا برای رسیدن به قهرمانی چند تلاش ناموفق داشت. او در سال 2013 درحالی‌که روی نیمکت بوروسیا دورتموند می‌نشست در فینال تمام آلمانی چمپیونزلیگ مقابل بایرن مونیخ شکست خورد تا دستش از جام قهرمانی کوتاه بماند. دومین تجربه حضور او در فینال لیگ قهرمانان در سال 2018 اتفاق افتاد که با شکست لیورپول کلوپ مقابل رئال مادرید به دومین تجربه ناموفقش تبدیل شد. کلوپ و شاگردانش اما یک سال بعد موفق شدند فینال تمام انگلیسی CL مقابل تاتنهام را پیروز شوند. اما کلوپ دیشب بار دیگر شکست خورد تا در چهارمین حضورش در فینال چمپیونزلیگ سومین شکست را تجربه کند.

کلوپ بعد از شکست دیشب گفت:" حتی اگر هیچکس در دنیا درک نکند که چرا می‌خواهیم جشن بگیریم ما در لیورپول جشن خواهیم گرفت. امیدوارم همه لیورپولی‌ها در این جشن شرکت کنند. ما به‌خاطر فصلی که پشت سر گذاشتیم جشن می‌گیریم. امیدوارم بازیکنان ما هم بعد از یک خواب راحت و بعد از صحبت‌هایی که برایشان خواهم داشت این را درک کنند".

با اینحال کلوپ اذعان کرد که در اولین لحظات حضور در رختکن لیورپول بعد از شکست دیشب ابتدا تنها کسی بوده که این حس سماجت و غمگین نبودن را تجربه می‌کرده. او در این‌باره گفت:" من احساس غرور می‌کنم ولی در رختکن تنها کسی بودم که چنین حسی داشت. برای بچه‌ها کمی طول کشید تا مثل من این حس را پیدا کنند. و البته من درک‌شان می‌کنم. آنها یک سال استثنایی را پشت سر گذاشتند. البته شکی نیست که شکست در آخرین لحظه در این فینال واقعا سخت بود. ولی ما دو جامی را که نبردیم با کمترین اختلاف ممکن و با حداقل فاصله با رقیبِ پیروز بود. بله شکی نیست که کسی نمی‌تواند ما را سرزنش کند. اصلا فایده‌اش چیست؟"

دیدگاه‌ها