کد خبر : 1826750 | 08 خرداد 1401 ساعت 22:05 | 40.2K بازدید | 12 دیدگاه

پایان رویای نایب قهرمانی؛

فولاد 3 - سپاهان صفر؛ سه گل برای چهارمی

فولاد با سه گل تماشایی از پاتوسی، بوحمدان و رضاوند گام بزرگی برای رتبه چهارم جدول برداشت.

فولاد 3 - سپاهان صفر؛ سه گل برای چهارمی

به گزارش "ورزش سه"، در این مسابقه سپاهان برای کسب نایب قهرمانی تلاش می‌کرد و تیم میزبان برای کسب رتبه چهارمی. بازی در 35 دقیقه ابتدایی پایاپای و فیزیکی بود ولی در ادامه روند تغییر کرد و تیم فوتبال فولاد خوزستان توانست بازی را به دست بگیرد و پیش از پایان نیمه اول با ضربه کاشته پاتوسی در دقیقه 41 با پیروزی به رختکن رفت. با شروع نیمه دوم محرم نویدکیا تغییراتی در ترکیب تیمش ایجاد کرد و شاهد تغییر روند این تیم بودیم، اما در شرایطی که آنها چندین و چند موقعیت گلزنی را از دست دادند، فولادی‌ها روی ارسال کرنر حیدریه در دقیقه 66 با ضربه سر بوحمدان گل دوم را هم در میان مدافعین پرتعداد سپاهان که توپ را نظاره می‌کردند، ثبت کردند تا شرایط برای بازگشت به مسابقه دشوارتر شود. پس از این گل امید سپاهانی‌ها برای امتیاز گرفتن و کسب نایب قهرمانی کم شد. آنها در حملات بی دقت بودند تا روی ضدحمله فرصت برای گل سوم هم فراهم شود و اینبار پاس دقیق پاتوسی برای رضاوند بود که گل سوم بازی را در دقیقه 79 ساخت. در ادامه نکونام تعویض‌‍های برای حفظ نتیجه داشت و موفق عمل کرد تا با یک پیروزی سه گله شیرین رتبه چهارم جدول را از گل گهر که در بازی همزمان با دو گل هوادار را از پیش رو برداشت، بگیرد.

یکشنبه 8 خردادماه؛ فولاد خوزستان – سپاهان؛ ورزشگاه فولاد آره‌نا؛ بدون تماشاگر
داور: اشکان خورشیدی

ترکیب فولاد خوزستان 
شهاب گردان
عارف آغاسی
موسی کولیبالی
مهدی شیری
وحید حیدریه
محمد آبشک (۸۵- محمدرضا خلعتبری)
حمید بوحمدان
ساسان انصاری (۹۰- علیرضا کوشکی)
آیاندا پاتوسی (۸۳- ساسان حسینی)
آرش رضاوند (۹۰- احمد عبدالله زاده) 
لوسیانو پریرا (۸۳- محمدرضا عباسی)

1717592

سرمربی: جواد نکونام

ترکیب سپاهان:
رشید مظاهری
فرشاد احمدزاده
امید نورافکن
محمد نژادمهدی
دانیال اسماعیلی‌فر
مسعود ریگی (۷۲- رضا میرزایی)
محمد کریمی
سروش رفیعی (۷۲- جلال الدین علیمحمدی)
میلاد جهانی (۴۶- گئورگی گولسیانی)
سجاد شهباززاده
شهریار مغانلو

1717598

سرمربی: محرم نویدکیا

کارت زرد:
فولاد: محمد آبشک(29) کولیبالی (89)
سپاهان: شهریار مغانلو(63) مسعود ریگی (86)

شرح گل:
فولاد خوزستان 1 - سپاهان 0 (دقیقه 41- آیاندا پاتوسی): به زیبایی هر چه تمام تر در دقیقه 41 ضربه ایستگاهی فولادی‌ها که در موقعیت خوبی هم به دست آمده بود را به گل اول مسابقه تبدیل کرد.
فولاد خوزستان 2 - سپاهان 0 (دقیقه66- حمید بوحمدان): در دقیقه 66 ارسال وحید حیدریه با ضربه سر زیبای حمید بوحمدان گل دوم قرمزپوشان اهوازی را ساخت.
فولاد خوزستان 3- سپاهان 0 (دقیقه 79- آرش رضاوند): پاس عمقی و دقیق پاتوسی رضاوند را در موقعیت گلزنی قرار داد و او هم با یک بغل پای زیبا دروازه رشید مظاهری را برای سومین مرتبه باز کرد.

دقایق حساس:
دقیقه ۷: روی یک حمله سریع از سوی بازیکنان سپاهان، فرصت شوت زنی خوبی برای کریمی از پشت محوطه جریمه فراهم شد و ضربه زمینی خطرناک او با فاصله‌ای کم از کنار دروازه فولاد به بیرون رفت.
دقیقه 25: شوت رفیعی با اختلاف زیادی راهی اوت شد.
دقیقه 36: بهترین موقعیت بازی در دقیقه 36 با ارسال آبشک روی دروازه سپاهان و به محوطه شش قدم ایجاد شد که مظاهری به صورت دو ضرب توپ را گرفت و در برگشت با کمک مدافع سپاهان توپ به کرنر فرستاده شد.
دقیقه 38: ضربه لوسیانو پریرا با فاصله کمی از بالای دروازه راهی اوت شد.
دقیقه 47: پاس در عرض شهباززاده موقعیت خوبی برای گلزنی سپاهان ایجاد کرد ولی توپ از بازیکنان رد شد و در ادامه شوت نورافکن به جایی نرسید.
دقیقه 56: ضربه چیپ امید نورافکن در حال ورود به دروازه بود که مدافع فولاد خودش را رساند و توپ را از روی خط به زمین برگشت داد.
دقیقه 68: تیم فوتبال سپاهان موقعیت خوبی برای گلزنی داشت که داور مسابقه به دلیل مصدومیت بازیکن فولاد بازی را متوقف کرد. این اتفاق منجر به اعتراض بازیکنان و نیمکت نشینان سپاهان شد که درنهایت با کارت زرد برای رضا فتاحی سرپرست این تیم پس از یکی دو دقیقه تمام شد.
دقیقه 75: ضربه سرکش ساسان انصاری پس از برخورد به گولسیانی راهی کرنر شد.
دقیقه 77: سپاهان باز هم صاحب موقعیت گلزنی شد ولی با بی دقتی مهاجمان این فرصت هم از دست رفت.
دقیقه 78: پوشش خوب مدافع فولاد و خروج گردان سبب شد تا شهباززاده نتواند ضربه خود را به گل تبدیل کند.

شرح بازی:
در سی دقیقه ابتدایی نیمه اول شاهد یک بازی پایاپای از سوی دو تیم بودیم که بیشتر درگیری‌ها در میانه زمین بود ولی رفته رفته این تیم میزبان بود که شرایط بازی را در دست گرفت. آنها درنهایت پس از اینکه چند موقعیت ایجاد کردند، با ضربه پاتوسی روی یک ضربه ایستگاهی به گل برتری دست یافتند. 5 دقیقه پایانی نیمه اول نیز با برتری فولادی ها همراه شد تا حالا در 15 دقیقه وقت استراحت محرم نویدکیا به دنبال برطرف کردن نقاط ضعف تیمش و عوض کردن شرایط بازی در نیمه دوم مقابل شاگردان نکونام باشد.
فولاد که به تک گل با ارزشی رسیده بود در نیمه دوم با استراتژی دفاع و ضد حمله وارد زمین شد. در سوی دیگر نیز سپاهان با یک تغییر و انتقال نورافکن از دفاع وسط به دفاع چپ، روی نفوذهای او و احمدزاده از سمت چپ زمین برنامه داشت که چند موقعیت خوب نیز از همین طریق بدست آورد اما بی دقتی و بدشانسی مانع گل تساوی برای سپاهان شد. سپاهان که چند موقعیت خوب را از دست داده بود مانند خیلی از بازی‌های این فصل تنبیه شد و روی یک ضربه کرنر گل دوم را هم دریافت کرد. این پایان کار نبود و روی یک ضد حمله فولاد گل سوم را هم به ثمر رساند تا در روزی که این تیم با ارائه یک بازی بسته و دفاعی به خوبی اجازه ایجاد موقعیت و گلزنی را از بازیکنان سپاهان گرفته بود، روی تک موقعیت‌ها و ضد حملات شکست سنگینی به تیم محرم نویدکیا تحمیل کند.

اتفاق ویژه:
این سنگین‌ترین شکست سپاهان مقابل فولاد خوزستان در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر بود.

بهترین بازیکن:
آیاندا پاتوسی با یک گل زیبا و یک پاس گل بهترین بازیکن این دیدار بود.

حاشیه:
*قرار بود عرب براقی این مسابقه را سوت بزند که درنهایت این مسابقه و قضاتش به اشکان خورشیدی واگذار شد.
*   این مسابقه به دلیل همدردی با مردم آبادان بدون حضور هواداران برگزار می‌شود.
*باشگاه فولاد خوزستان با در نظر گرفتن بنری درگذشت هموطنان ایرانی را در آبادان تسلیت گفته است.

1717593


*دو تیم به احترام درگذشت مردم آبادان با بازوبند مشکی به این مسابقه وارد شده اند.
*در دقیقه 29 شاهد توقف چند ثانیه ای در مسابقه بودیم که به دلیل اعتراض آبشک و جواد نکونام به تصمیم اشکان خورشیدی بود.
*با حضور میلاد جهانی در ترکیب اصلی سجاد شهباززاده برخلاف همیشه در پست وینگر راست به کار گرفته شده است.
*سپاهان در این مسابقه با 5 غایب مواجه است. محمدرضا حسینی، مهدی زاده و پورقاز به دلیل مصدومیت و سلمانی و آریا یوسفی هم به دلیل همراهی با تیم امید در اردوی طلایی پوشان اصفهانی حضور ندارند.
*با خروج جهانی و ورود گولسیانی، فرشاد احمدزاده به پست وینگر چپ رفته و شهباززاده هم در پست وینگر راست بازی می‌کند. همچنین نورافکن از قلب دفاع جدا شده و بار دیگر در پست دفاع چپ به بازی گرفته شده است.
*بازیکنان فولاد پس از گل دوم نیز شادی نکردند و یاد درگذشتگان حادثه متروپل را زنده نگه داشتند.

1717651


*تصاویر تلویزیونی در اهواز به طور همزمان هم بازی را پوشش می‌دهند و هم عزاداری مردم آبادان.
*پس از گل سوم بار دیگر شاهد اعتراض نیمکت سپاهان به تصمیمات داور مسابقه بودیم که اینبار هم محرم نویدکیا سعی کرد نیمکت نشینانش را آرام کند تا بازی از سر گرفته شود.

دیدگاه‌ها