کد خبر : 1826895 | 09 خرداد 1401 ساعت 13:22 | 35.1K بازدید | 11 دیدگاه

ماجرای یک پرخاش ناگهانی در اوج شادی

چرا تونی کروس دل خوشی از آلمانی‌ها ندارد؟

علت واکنش تند تونی کروس به مصاحبه با شبکه آلمانی به جو انتقادی‌ای برمی‌گردد که سال‌ها است در کشورش علیه او برقرار است.

 چرا تونی کروس دل خوشی از آلمانی‌ها ندارد؟

به گزارش "ورزش سه"، وقتی در پاریس سوت پایان فینال چمپیونزلیگ به صدا درآمد تونی کروس صورتش را با دست‌های خود پوشانده بود. طبیعی بود که کروس بعد از فتح پنجمین چمپیونزلیگ خود در اوج احساسات باشد اما این حرکت تونی علت دیگری هم داشت: ستاره آلمانی می‌خواست اشک‌هایش را از دوربین‌ها پنهان کند.

دقایقی بعد کروس در مقابل دوربین شبکه آلمانی ZDF قرار گرفت ولی از سوال‌های خبرنگار این شبکه نیلس کابن ناراحت شد و با نشان دادن واکنشی تند مصاحبه را رها کرد و رفت. کروس در جر و بحث کوتاهی که با خبرنگار آلمانی داشت از عبارت‌هایی مثل "سوال‌های به درد نخور" و "احمقانه" استفاده کرد و به خبرنگار گفت:" خیلی زشته، خیلی زشته، واقعا زشته". ‌

مصاحبه کروس مورد توجه قرار می‌گیرد

همان‌طور که انتظار می‌رفت این مصاحبه واکنش‌های زیادی به‌دنبال داشت. برخی او را به مغرور یا زودرنج بودن متهم کردند و عده‌ای معتقد بودند ستاره‌ای در حداو باید بتواند خودش را کنترل کند. با این‌حال اکثر واکنش‌ها همدلی با کروس و حمایت از ستاره آلمانی رئال بود.

1717894

ترجمه توییت: عالی. کروس :"واقعا خیلی زشته. 90 دقیقه وقت داشتی سوال‌های خوب آماده کنی ولی دو تا سوال منفی پرسیدی".  پر مرته‌ساکر این رو خوب می‌فهمه.

عده زیادی با تماشای مصاحبه کروس به یاد مصاحبه مشابهی افتادند که پر مرته‌ساکر  ملی‌‌پوش آلمانی در جام جهانی 2014 انجام داده بود. بعد از صعود دشوار آلمان از مرحله یک‌هشتم نهایی با پیروزی مقابل الجزایر، مرته‌ساکر در کنار زمین مصاحبه‌ای انجام داد که بی‌شباهت به مصاحبه اخیر کروس نبود.

کروس بر فراز قله فاتحین جام‌ها

این مصاحبه جنجالی باعث شد تونی کروس نه به‌خاطر موفقیت خارق‌العاده‌اش در فتح دوباره چمپیونزلیگ و به‌ دست گرفتن این جام بزرگ برای پنجمین بار بلکه به‌خاطر مصاحبه‌اش با ZDF در شبکه‌های اجتماعی ترند شود.

کروس برای جبران مافات خودش دست به کار شد و نیمه‌شب عکسی از خود در حساب توییترش منتشر کرد و درحالی‌که جام قهرمانی را در دست گرفته بود با انگشت‌های خود عدد پنج را نشان می‌داد. کروس حالا در این رکورد همپای کریستیانو رونالدو شده است. هر چند او هنوز برای رسیدن به رکورد تاریخی بازیکنان رئال نیاز به یک جام دیگر دارد تا به رکورد 6 جام پاکو جنتو دست پیدا کند.

1717895

خاص بودن این چمپیونزلیگ برای کروس

اما علت خاص بودن این قهرمانی برای کروس تنها به این خلاصه نمی‌شد. کروس بعد از بازی در مصاحبه با DAZN به حمایت‌های سه فرزندش لئون، آملی و فین اشاره کرد و گفت:" من این جام را چند بار برده‌ام ولی امروز برام روز خیلی خاصیه چون این بار همه بچه‌هام در استادیوم هستند. این خیلی زیبا است. توصیفش سخته. باید چند روز بگذره تا متوجه بشم چه اتفاق بزرگی افتاده. فتح دوباره این جام هدف بزرگ من بود که محقق شد".

1717896

ستایش کروس از آنچلوتی

تونی کروس بعد از فینال در مصاحبه‌ای با SPORT1 گفت:" مسیر خیلی سختی بود که گاهی حتی دراماتیک شد. بله می‌شه گفت امسال ما صعود به فینال و قهرمانی دراماتیکی داشتیم ولی هر پنج جامی که برده‌ام برای من به یک اندازه ارزشمنده. راستش رو بخواین‌، بین این پنج قهرمانی، خیلی کمتر از بقیه انتظار قهرمانی در این دوره رو داشتم".

کروس در ادامه این مصاحبه به ستایش سرمربی رئال کارلو آنچلوتی پرداخت و گفت:" کارلو یک مربی استثنائیه. با خونسردی شگفت‌انگیزش که به تیم هم منتقلش می‌کنه نقش خیلی مهمی در موفقیت ما داره".

کروس، در اسپانیا محبوب‌تر از آلمان

تونی کروس که از سال 2017 در اسپانیا توپ می‌زند موفق‌ترین فوتبالیست آلمانی تاریخ لالیگا است. اما در آلمان تونی کروس به هیچ‌وجه به اندازه اسپانیا محبوب نیست. او اغلب به‌خاطر عملکردش در تیم ملی آلمان با انتقاد مواجه است و هواداران بایرن مونیخ هم چندان به او علاقه‌‌مند نیستند. با این‌حال کروس در بیرون از آلمان ستایشگران بسیاری دارد. به خصوص در اسپانیا که تونی این روزها حکم یک قهرمان را دارد.

شاید این همان حسی است که کروس در مصاحبه معروف خود با ZDF به آن اشاره کرد. به نظر می‌رسد کروس هم از دست هموطنانش عصبانی است. کروس بعد از ترک مصاحبه با خبرنگار آلمانی دوباره به طرف او برگشت و گفت:" اولین واکنشت دو سوال منفی بود. کاملا مشخصه آلمانی هستی". گویی کروس در این لحظات با مردم آلمان صحبت می‌کرد و خطاب به آنها می گفت:" دیگر چه کار باید بکنم که راضی بشوید؟"

دشمنی اولی هوینس با کروس

اولی هوینس در آلمان یکی از جدی‌ترین منتقدین تونی کروس بوده ولی حالا شاید وقت آن رسیده باشد که هوینس هم به افتخار این ستاره آلمانی کلاه از سر بردارد.
هوینس در ماه جولای در مصاحبه با SPORT1 گفته بود:" من از تونی کروس خوشم می‌آد ولی سبک بازی کروس دیگه از مد افتاده. در کل لیگ قهرمانان من حتی یک بازیکن هم نمی‌بینم که به این سبک بازی کنه".

1717897

ترجمه توییت: تونی کروس به اولی هوینس سلام می‌کند

اجازه دادن به تونی کروس برای ترک باشگاه در سال 2014 یکی از بزرگترین اشتباهات بایرن مونیخ بود. حالا شاید وقت آن رسیده باشد که مدیر وقت بایرن به این اشتباه اعتراف کند. مارکوس بابل ملی‌پوش سابق آلمان از اولین کسانی است که به این واقعیت اشاره می‌کند. او در این‌باره گفت:" در آلمان انتقادهای خیلی تندی از کروس می‌شد. می‌گفتن کروس پیر شده و خیلی کند بازی‌ می‌کنه. دیگه وقتشه بگن که اشتباه می‌کردن".

سِر تونی کروس برای رئال می‌درخشد

کروس در فینال پاریس یک بار دیگر به‌عنوان تنظیم‌کننده ریتم بازی رئال درخشید و حتی در سخت‌ترین شرایط خونسردی خود و تیمش را حفظ کرد. بر اساس اعلام Squawka در این بازی 92.7 درصد از پاس‌های کروس به مقصد رسیده. از 86 پاسی که کروس در این بازی داده 76 پاس به هم‌تیمی‌هایش رسیده. در توپ‌های بلند کروس آمار بهتری داشته و 100 درصد پاس‌های بلند او موفق بوده است.

با اینحال کار کروس هنوز تمام نشده و او تا 30 ژوئن 2023 با رئال مادرید قرارداد دارد. او پیش از این در مصاحبه با رسانه‌ای اسپانیایی در پاسخ به سوالی درباره قراردادش با رئال با لبخند گفته بود از اینکه دست‌کم تا یک سال دیگر برای سفیدهای مادرید توپ می‌زند به‌شدت خوشحال و راضی است.

دیدگاه‌ها