کد خبر : 1826969 | 09 خرداد 1401 ساعت 21:13 | 1.4K بازدید | 0 دیدگاه

هفتمی زنان تيرانداز ايرانى در جام جهانی باکو

در سومین روز از جام جهانی تیراندازی باکو، تیم ایران در بخش تیمی تفنگ بادی 10 متر زنان به عنوان هفتم رسید.

هفتمی زنان تيرانداز ايرانى در جام جهانی باکو

به گزارش ورزش سه، آخرین رقابتی که نمایندگان ایران در سومین روز از جام جهانی تیراندازی باکو برگزار کردند، ماده تفنگ بادی 10 متر تیمی زنان بود. تیم ایران که در جام جهانی ریو با ترکیب نجمه خدمتی، فاطمه کرم زاده و فاطمه امینی به مدال برنز رسیده بود، در باکو نیز با همان ترکیب پشت خط آتش قرار گرفت. در مرحله نخست انتخابی، تیم ایران امتیاز 1. 638 را به ثبت رساند، امتیازی که 9. 0 بیشتر از برزیل بود اما منجر به چهار رتبه پایین تر یعنی رده هفتم شد تا تیم ایران در جمع هشت تیم صعود کننده به مرحله دوم قرار بگیرد. در این مرحله، تیرانداز سرعتی کشورمان یعنی نجمه خدمتی امتیاز 2. 314 را ثبت کرد، فاطمه امینی که به تازگی وارد ترکیب تیم ملی شده به امتیاز 1. 313 رسید و فاطمه کرم زاده نیز 8. 310 به دست آورد.
مرحله انتخابی دوم نیز دقایقی پس از مرحله اول برگزار شد که تیم 3 نفره ایران نتواست عملکر خوبی داشته باشد و تنها توانست بالاتر از تیم سنگاپور قرار بگیرد. هر 3 تیرانداز ایران عملکرد تقریباً مشابهی داشتند و خدمتی، امینی و کرم زاده به ترتیب 207، 2. 206 و 9. 205 امتیاز کسب کردند تا با 4 امتیاز کمتر نسبت به جام جهانی ریو و با 1. 619 امتیاز در رده هفتم مسابقات قرار بگیرند. در مسابقه فینال که فردا برگزار خواهد شد، تیم های دانمارک و هند رو به روی یکدیگر قرار خواهند گرفت و در دیدار رده بندی نیز لهستان و کره جنوبی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.
تیم مردان ایران نیز با ترکیب امیرمحمد نکونام، مهیار صداقت و نیز محمد امین رهسپار در بخش تیمی تفنگ بادی 10 متر مردان حضور پیدا کرد. بهترین عملکرد این تیم سه نفره را امیرمحمد نکونام  با نمره 313 ثبت کرد که تا به اینجای کار بهترین عملکرد را در بین تیراندازان تفنگ مرد ایرانی در جام جهانی باکو داشته است. مهیار صداقت اما عملکرد ضعیفی داشت و با ثبت امتیاز 6. 309 به کار خود پایان داد. محمد امین رهسپار 16 ساله که نخستین مسابقه بین المللی مهم خود را تجربه می کند و در بخش انفرادی نیز عملکرد بسیار خوبی داشت، نتوانست عملکرد خود در روز شنبه را تکرار کند و 2. 308 امتیاز به دست آورد تا تیم ایران که در جام جهانی ریو پنجم شده بود، با 8. 930 به مقام دهم برسد و از صعود به مرحله دوم باز بماند.

دیدگاه‌ها