کد خبر : 1827220 | 11 خرداد 1401 ساعت 11:46 | 25.2K بازدید | 11 دیدگاه

به دنبال درآمد 840 میلیون یورویی

جلسه ویژه هیئت مدیره بارسا در سوپرمارکت! (عکس)

هیئت مدیره بارسلونا جلسه مهمی را برای تصمیم‌گیری درباره آینده این باشگاه برگزار کرده است.

جلسه ویژه هیئت مدیره بارسا در سوپرمارکت! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا در چند ماه اخیر شرایط مالی دشواری را تجربه کرده و بدهی‌های این تیم که پس از شیوع ویروس کرونا روند رو به رشدی را طی کرد نگرانی‎های بسیاری را به وجود آورده است. 
اعضای هیئت مدیره بارسلونا روز گذشته با یکدیگر دیدار کردند تا درخواست برگزاری جلسه فوق العاده نمایندگان این باشگاه در تاریخ 16 ژوئن را تصویب کنند. نکته جالب و عجیب این بود که این نشست در یک سوپرمارکت برگزار شد و همین موضوع تعجب بسیاری را به دنبال داشت. 
این جلسه از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود، چرا که نمایندگان بارسا باید به اعضای هئیت مدیره این تیم برای تزریق جانی تازه به رگ‌های این باشگاه و دریافت درآمد 840 میلیونی رضایت دهند. 
اعضای هیئت مدیره ابتدا درخواست فروش بخشی از سهام شرکت بازرگانی بارسا را مطرح خواهند کرد. نهایت درصد این فروش 49.9 درصد از ارزش این شرکت خواهد بود. 

 

1718467


بارسا از مدت‌ها قبل در حال کار روی عملی کردن این اتفاق است و امیدوار است که بتواند 300 میلیون یورو با فروش سهام این شرکت به دست آورد. اعضای هیئت مدیره بارسا معتقد هستند که فروش سهام این شرکت بسیار ضروری است، چرا که علاوه بر ایجاد درآمد در شرایط فعلی، می‌تواند درآمدهایی را در آینده نیز برای این تیم به همراه داشته باشد. 
همچنین آن‌ها تاکید دارند که تمامی این روند باید تا پیش از 30 ژوئن طی شود، چون بارسا برای بستن بودجه این فصل بدون اعلام ضرر قابل توجه و همچنین رعایت سقف پرداخت دستمزد برای جذب بازیکنان جدید نیاز مبرمی به این مبلغ دارد. 
ژاوی بارها به مدیران این باشگاه اعلام کرده که باید انقلابی را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی در نوکمپ ایجاد کند و فهرستی از بازیکنان مدنظرش را ارائه کرده که بارسا برای خرید آنها به صورت جدی به یک منبع تامین مالی نیاز دارد. 

 

1718466


به همین دلیل اعضای هیئت مدیره به سرکردگی خوان لاپورتا خواهان دریافت اجازه برای افزایش 25 درصدی حق پخش تلویزیونی رقابت‌های لالیگا با مذاکره با یک سرمایه‌گذار یا بیشتر هستند. در واقع همه چیزآماده است تا بارسا هم به قرارداد مدنظر لالیگا با سی وی سی ملحق شود، قراردادی که پیش از این از امضای آن سر باز زده بود. 
آنها در صورت امضای این قرارداد وامی 270 میلیون یورویی با بهره صفر درصد دریافت خواهند کرد اما مدیران بارسا به این مبلغ اکتفا نخواهند کرد و آماده مذاکره با Goldman Sachs و سی وی سی برای دریافت 270 میلیون دیگر هستند تا بخشی از بدهی‌هایشان را پرداخت کنند. 
آنها امیدوار هستند که با نهایی کردن این قراردادها و تصویب آنها در جلسه فوق العاده دو هفته آینده بتوانند خریدهای مدنظر ژاوی را در تابستان پیش‌رو انجام داده و تیمی قدرتمند را راهی رقابت‌های فصل آینده کنند.

دیدگاه‌ها