کد خبر : 1827274 | 11 خرداد 1401 ساعت 16:31 | 13.1K بازدید | 12 دیدگاه

تعیین حریف بیل و رفقا در راه رسیدن به قطر؛

اسکاتلند یا اوکراین؟ کدامیک از دور رقیبان ایران خارج می‌شود؟

تکلیف فینالیست پات A انتخابی جام جهانی 2022 در اروپا امشب مشخص می‌شود تا یک قدم به شناخت حریف سوم تیم ملی نزدیک‌تر شویم.

اسکاتلند یا اوکراین؟ کدامیک از دور رقیبان ایران خارج می‌شود؟

به گزارش "ورزش سه"، در شبی که شاید قهرمانی در جام قهرمانی فینالیسیما کمی ایتالیا را از شوک راه نیافتن دوباره به جام جهانی دربیاورد، تکلیف فینالیست دوم یک پات باقی مانده از انتخابی جام جهانی 2022 در اروپا برای معرفی آخرین نماینده این قاره در قطر مشخص خواهد شد.

بازی امشب برای فوتبالدوستان ایرانی هم می‌تواند بسیار مهم باشد. از دل برنده فینال این پات، سومین حریف ایران در دور گروهی جام جهانی 2022 مشخص خواهد شد. شاگردان اسکوچیچ در گروه دوم مسابقات با تیم‌های انگلیس، آمریکا و قهرمان پات A انتخابی جام جهانی در اروپا (ولز و اسکاتلند یا اوکراین) همگروه شده‌اند.

ولز پیش از این با پیروزی مقابل اتریش به فینال این پات راه یافته اما دیدار اسکاتلند و اوکراین به دلیل حمله نظامی روسیه به اوکراین به تعویق افتاد تا تکلیف آخرین نماینده اروپا بعد از قرعه کشی مشخص شود. اسکاتلند و اوکراین امشب از ساعت 23:15 در ورزشگاه همپدن پارک شهر گلاسکو به مصاف هم خواهند رفت.

1718535

سرنوشت پات اول که به دلیل جنگ اوکراین به تعویق افتاد، روز سه‌شنبه هفته آینده معلوم می‌شود. برنده بازی امشب اسکاتلند و اوکراین، یک پای فینال روز سه شنبه است که ولز پیش از این به آن راه یافته است. به این‌ترتیب امشب از بین اسکاتلند و اوکراین، یک تیم از دور حریفان احتمالی ایران خارج خواهند شد.

برنده تقابل امشب، روز پانزدهم خرداد دیدار نهایی پات A را با ولز برگزار می‌کند که برنده آن دیدار به‌عنوان سومین همگروهی ایران در جام جهانی، وارد گروه دوم خواهد شد. ملی‌پوشان کشورمان اولین بازی خود در جام جهانی را روز 30 آبان مقابل انگلیس برگزار می‌کنند و سپس روز 4 آذر باید به مصاف حریفی بروند که سه شنبه هفته آینده مشخص می‌شود. آنها روز 8 آذر در آخرین بازی مقابل آمریکا به میدان خواهند رفت.

1718536

الکساندر زینچنکو در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی با اسکاتلند با چشمانی اشکبار گفت: «وقتی صحبت از فوتبال و تیم به میان می‌آید، ما رویای خودمان را داریم. ما می‌خواهیم به جام جهانی برویم، می‌خواهیم این احساسات باورنکردنی را به اوکراینی‌ها بدهیم، زیرا آنها در این لحظه بسیار شایسته آن هستند.» 
در شبی که بازی در اسکاتلند برگزار خواهد شد، انتظار می‌رود تیم ملی اوکراین به خاطر شرایط این کشور به‌شدت مورد تشویق حاضرین قرار بگیرد. به گفته کاپیتان اوکراین، آنها دو رویا دارند، پایان جنگ و صعود به جام جهانی...

اسکاتلند با تیمی که بخش قابل توجهی از آن را بازیکنان شاغل در لیگ جزیره (از جمله آندرو رابرتسون(بازیکن لیورپول)، اسکات مک‌تامینی(منچستریونایتد) و کیرن تیرنی(بازیکن آرسنال) تشکیل می‌دهند عملکرد خوبی در مرحله انتخابی داشت و 23 امتیاز هم کسب کرد ولی پایین‌تر از دانمارک از راهیابی مستقیم به قطر بازماند. اوکراین نسبت به اسکاتلند روند امتیازگیری ضعیفی داشت و تنها 12 امتیاز کسب کرد تا با 6 مساوی و 2 برد، بعد از فرانسه در گروه D دوم شود. الکساندر زینچنکو و آندری یارمولنکو ستاره‌های سرشناس اوکراین هستند که امید زیادی به درخشش آنها در بازی امشب می‌رود.

دیدگاه‌ها