کد خبر : 1827343 | 12 خرداد 1401 ساعت 01:31 | 44.1K بازدید | 19 دیدگاه

پیروزی رویایی برای تحقق آرزوی بزرگ؛

اسکاتلند ۱-3 اوکراین؛ یک قدم تا همگروهی با ایران

اوکراین با نتیجه 3-۱ از سد اسکاتلند گذشت تا حریف ولز در فینال پلی آف جام جهانی شود.

اسکاتلند ۱-3 اوکراین؛ یک قدم تا همگروهی با ایران

به گزارش “ورزش سه”، سومین حریف ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ سه‌شنبه آینده مشخص می‌شود. ولز پیش از این با پیروزی مقابل اتریش به فینال پات A راه یافته بود اما دیدار اسکاتلند و اوکراین به‌دلیل حمله نظامی روسیه به اوکراین به تعویق افتاد تا تکلیف آخرین نماینده اروپا بعد از قرعه کشی مشخص شود. اسکاتلند و اوکراین امشب از ساعت 23:15 در ورزشگاه همپدن پارک شهر گلاسکو به مصاف هم رفتند.

1718644

هر دو تیم بازی را با چهره‌ای تهاجمی شروع کردند ولی اولین موقعیت جدی را در دقیقه ۱۶ روی دروازه اسکاتلند شاهد بودیم. آندری یارمولنکو در این لحظه داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد اما ضربه او را گوردون به زیبایی و در دو مرحله مهار کرد. بعد از ضربه سر خطرناک بازیکن اسکاتلند که روی دروازه فرود آمد، آندری یارمولنکو بار دیگر صاحب توپ شد که گلر حریف دوباره با خروجی موفق در موقعیت تک به تک موقعیت شوتزنی را از او گرفت.

اسکاتلند با حمایت بی امان هوادارانش از زیر فشار حریف خارج شده و از میانه‌های نیمه اول توپ و میدان را در اختیار گرفت. با این وجود آتش حملات اوکراین ویرانگرتر بود و این تیم در دقیقه ۳۳ به گل اول رسید. یارمولنکو بعد از اینکه دو موقعیت خوب را از دست داد، روی یک پاس در عمق با گوردون که از دروازه خارج شده بود تک به تک شد و با یک ضربه چیپ دقیق توپ را از بالای سر او وارد دروازه کرد.

1718643

نیمه اول با همان یک گل به پایان رسید. 

برخلاف پیش بینی این اوکراین بود که نیمه دوم را تهاجمی شروع کرد و توانست خیلی زود گل دوم را هم بزند. یارمچوک روی ارسال کاراوایف و با ضربه سر در دقیقه ۴۹ دروازه گوردون را گشود.

1718645

 گلر میزبان تنها دو دقیقه بعد با واکنشی زیبا دروازه تیمش را از خطر باز شد برای سومین بار نجات داد.

اشتباه عجیب بوشچان در دقیقه ۵۶ می‌رفت یک گل بادآورده  برای اسکاتلند به‌همراه داشته باشد ولی اسکاتلند نتوانست از این فرصت استفاده کند. در دقیقه ۶۶ مک گین در ریباند فرصت گلزنی داشت ولی فرصتی طلایی را از دست داد. آدامز ۱۰ دقیقه بعد فرصت طلایی دیگری برای باز کردن دروازه اوکراین داشت ولی بوشچان به‌خوبی ضربه او را مهار کرد.

اشتباهات عجیب دروازه‌بان اوکراین بالاخره کار دست تیمش داد و دروازه بوشچان روی خروج ناموفق او برای مشت کردن توپ و سپس عبور ضربه مک گرگور از میان دستانش باز شد. تلاش مدافع اوکراین برای نجات دروازه تیمش کارساز نبود و اختلاف در دقیقه ۷۹ به حداقل رسید. 

بعد از این گل، اسکاتلند بی محابا دست به حمله زد که یکی از آخرین حملات این تیم با ضدحمله اوکراین همراه شد که به گل سوم این تیم انجامید؛ دوبیک در دقیقه ۵+۹۰ روی پاس زینچنکو با دروازه‌بان تک به تک شد و گل زد تا تیمش با نتیجه ۳-۱ از سد اسکاتلند گذشته و حریف ولز در فینال پات A شود. این دیدار سه‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود تا برنده آن راهی قطر ۲۰۲۲ شده و در گروه دوم جای بگیرد.

دیدگاه‌ها