کد خبر : 1827375 | 12 خرداد 1401 ساعت 12:40 | 19.3K بازدید | 15 دیدگاه

پرسپولیس به دنبال نایب قهرمانی با 63 امتیاز

امشب فصل برای پرسپولیس تمام می‌شود. بعد از این نه مسابقه‌ای است نه جامی. فصل برای یحیی و تیمش بدون جام تمام خواهد شد و این در مجموعه پرسپولیس اتفاق غریبی به حساب می‌آید.

پرسپولیس به دنبال نایب قهرمانی با 63 امتیاز

به گزارش ورزش سه ، برای مدت 5 سال همه پرسپولیسی‌ها با جام‌هایی که تیم‌شان می‌برد روی ابرها بودند و مدام به دوستداران تیم‌های رقیب پز می‌دادند و برای کری‌هایشان جوابی موجود نبود اما حالا هیچ خبری از جام نیست؛ نه لیگ برتر، نه جام حذفی و نه حتی سوپرجام.
امشب فصل برای پرسپولیس تمام می‌شود اما با نایب قهرمانی می‌تواند چندان تلخ و گزنده هم نباشد بخصوص که بعد از انتقادات و حملات دو سه هفته قبل هواداران پرسپولیس به کادر فنی حالا جو تا حدودی آرام شده و خیلی‌ها درصدد حمایت از تیم محبوب‌شان برآمده‌اند و امیدوارند فصل بعد دوباره شرایط به سود پرسپولیس تغییر کند و تیم‌شان به تخت پادشاهی تکیه بزند.
پرسپولیس در حال حاضر 57 امتیاز دارد و دو امتیاز بالاتر از تیم سپاهان، یک بازی کمتر از حریفش در راه نایب قهرمانی کسب کرده و همچنان چشم انتظار سه امتیاز بازی با تراکتور است که قرار است میانه هفته آینده اعلام شود.

پایان فصل با 63 امتیاز؟
پرسپولیس در صورت پیروزی در بازی امشب چنانچه سه امتیاز بازی با تراکتور را هم دشت کند به امتیاز 63 خواهد رسید که آماری قبال قبول برای این فصل خواهد بود. این امتیاز یعنی سه امتیاز بیشتر از میانگین دو امتیاز از هر بازی که می‌تواند پایه‌ای برای فرمول قهرمانی در لیگ برتر باشد. در عین حال یادمان نرفته که فصل قبل پرسپولیس با 67 امتیاز قهرمان شد و یحیی چهار امتیاز کمتر از فصل قبل به دست خواهد آورد و اینجاست که این سؤال پیش می‌آید که این همه صحبت و انتقاد و حمله به این تیم و این کادر فقط به خاطر سه امتیاز کمتر بوده؟

در مقایسه با برانکو
عملکرد پرسپولیس در این فصل با عملکرد پرسپولیس برانکو بارها مقایسه شده. برانکو ایوانکوویچ در لیگ پانزدهم با 57 امتیاز و فقط با دو تفاضل گل کمتر قهرمانی را به استقلال خوزستان داد در حالی که اگر قانون فعلی مبتنی بر بازی رودررو حاکم بود الان سرخ‌ها دبل هت تریک را کامل کرده و امسال در راه هفتمین قهرمانی متوالی قرار می‌گرفتند. با این حال پرسپولیس برانکو در لیگ شانزدهم با 66 امتیاز قهرمان شد، در لیگ هفدهم با 64 امتیاز به این عنوان رسید و در نهایت در لیگ هجدهم 61 امتیاز کسب کرد و به قهرمانی رسید. در فصل نوزدهم که نیمی از راه با کالدرون و کادرش طی شد و چوب امدادی به دست یحیی و دستیارانش افتاد پرسپولیس با 67 و فصل قبل با 66 امتیاز قهرمان شد. با این حساب اگر پرسپولیس امشب فجرسپاسی را شکست دهد و سه امتیاز بازی تراکتور را هم از کمیته انضباطی بگیرد تنها نسبت به فصل هجدهم بیشتر امتیاز گرفته و یحیی دو بار از برانکو و دو بار از خودش عقب مانده است.

به دنبال عنوان بهترین خط حمله
با اینکه پرسپولیس در بالای جدول است و به احتمال زیاد عنوان نایب قهرمانی را مال خود خواهد کرد اما تنها شانس رسیدن به یک عنوان را دارد. اگر سپاهان امشب در بازی مقابل آلومینیوم گلی نزند و پرسپولیس بیشتر از دو گل به فجرسپاسی بزند عنوان بهترین خط حمله لیگ این فصل به پرسپولیس خواهد رسید که بدون در اختیار داشتن مهاجم تمام کننده فوق‌العاده قابل توجه خواهد بود.
در آیتم بیشترین برد هم پرسپولیس با سپاهان برای دومی رقابت دارد که اگر امشب برنده شود و برد بازی با تراکتور را هم بگیرد این عنوان را مال خود خواهد کرد. سرخ‌ها در آیتم کمترین باخت هم دوم شده‌اند اما در گل خورده سوم هستند و اگر گلی دریافت نکنند با وجود ضعف‌های عمده خط دفاع بعد از استقلال و سپاهان بهترین خط دفاع لیگ را مال خود می‌کنند.

1704942


عنوان بهترین پاسور فصل هم پرید
پرسپولیس امیدوار بود حالا که گلزنی ندارد تا مثل طارمی و علیپور آقای گل لیگ برتر شود حداقل با داشتن مهدی ترابی عنوان بهترین پاسور فصل را مال خود کند اما با اختلافی که سعید صادقی در صدر جدول این آیتم انداخت این عنوان هم از دست پرسپولیسی‌ها پرید. ترابی با 11 پاس گل در این جدول نفر دوم است و با توجه به اینکه در بازی امشب حاضر نیست کارش را با همان 11 پاس گل تمام خواهد کرد. از طرفی محسن آذرباد از مس رفسنجان که 10 پاس گل داده هم دیگر مسابقه‌ای ندارد و ترابی با عنوان دومی در این آیتم به کارش خاتمه داده است.
بهترین گلزن پرسپولیس در این فصل هم مهدی عبدی با 7 گل است که گفته می‌شود امشب بازی نخواهد کرد و او هم نمی‌تواند آمارش را بهتر کند.

1715105


نایب قهرمانی رویایی؟
در لیگ شانزدهم استقلال با 57 امتیاز نایب قهرمان شد، فصل هفدهم ذوب آهن نایب قهرمان فقط 55 امتیاز گرفت، در لیگ هجدهم سپاهان با 58 امتیاز نایب قهرمان شد، استقلال نایب قهرمان لیگ نوزدهم تنها 53 امتیاز گرفت و تنها سپاهان فصل قبل بود که با 65 امتیاز نایب قهرمان شد. در واقع اگر پرسپولیس با 63 امتیاز نایب قهرمان شود یک نایب قهرمانی رؤیایی داشته است و می‌تواند سرش را بالا بگیرد.

محمدقراگزلو - ایران ورزشی

دیدگاه‌ها