کد خبر : 1827489 | 13 خرداد 1401 ساعت 00:30 | 137K بازدید | 8 دیدگاه

لیگ به پایان رسید اما تمام نشد!

تیم منتخب هفته پایانی لیگ برتر

نمایش خوب و آمادگی بالای ۱۱ ستاره به‌اضافه‌ی چند بازیکن شایسته موجب شد تیم منتخب هفته آخر لیگ برتر به راحتی انتخاب شود.

تیم منتخب هفته پایانی لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، بازی های هفته پایانی آن جذابیت همیشگی را نداشت. اگرچه که در هفته های پایانی همه تیم ها در برابر حریفان بازی جوانمردانه‌ای ارایه کردند. خوشبخت ترین تیم هفته پایانی گل گهر بود که با شکست 3-2 ذوب آهن به رتبه چهارم جدول صعود کرد. گل گهر – فولاد و مس رقابت تنگاتنگی در هفته های پایانی برای کسب عنوان چهارمی داشتند که در نهایت تیم گل گهر به این هدف دست پیدا کرد.

روز گذشته خوشبختانه آمار فوت کرونایی ها در ایران به صفر رسید، اما متاسفانه در هفته های پایانی هم تماشاگران برای حضور در استادیوم ها با محدودیت مواجه بودند؛ دو مسابقه ای که قرار بود بدون حضور تماشاگر برگزار شود اصلا برگزار نشد، دیدار نساجی در برابر تراکتور و صنعت نفت آبادان در برابر هوادار. به نظر می رسد تکلیف این دو بازی به همراه دیدار نیمه تمام تراکتور در برابر پرسپولیس با رای کمیته انضباطی مشخص می شود.

استقلال با درو کردن همه رکوردها قهرمان لیگ برتر شد و قهرمانی های متوالی تیم پرسپولیس هم به عدد 6 نرسید. فجر سپاسی و شهر خودرو به لیگ یک رفتند و مس و ملوان میهمانان جدید لیگ برتر خواهند بود. به امید یک فصل بهتر با نمایش خوب تیم ها در چارچوب مستطیل سبز به دور از بیانیه ها و آمدن VAR. با این توضیح که نفراتی چون میلاد باقری(نفت مسجدسلیمان)، محمود قائدرحمتی(آلومینیوم اراک)، مهدی تیکدری(گل‌گهر سیرجان)، ابوالفضل جلالی(استقلال) و... هم شایسته حضور در تیم منتخب هفته پایانی لیگ برتر بودند:

دروازه بان

علی محسن زاده (نفت مسجد سلیمان) 
در جریان بازی نفت مسجد سلیمان در برابر استقلال، 4 بار تیرک دروازه به کمک علی محسن زاده آمد، اما او نمایش خوبی در برابر مهره های تهاجمی استقلال داشت؛ به خصوص در برابر حملات ناگهانی واکنش های به موقعی داشت. نفت مسجدسلیمان با نتیجه ای که در برابر استقلال به دست آورد، با خاطره خوشی بازی های این فصل لیگ برتر را به پایان برد که برای این تیم با توجه به مشکلات متعدد ماندن در لیگ برتر هم یک موفقیت محسوب می شود.

1718538


مدافعان

عارف محمد علی پور (شهرخودرو) 
این مدافع جوان که در بازی با پرسپولیس به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شده بود در بازی با فولاد از ابتدا در ترکیب تیم شهر خودرو به میدان آمد و در کنار مجتبی بیژن باتجربه زوج خط دفاعی تیم شهر خودرو را تشکیل داد. او در این بازی نمایش خوبی در قلب خط دفاعی تیم مشهدی داشت بطوریکه شهر خودرو بدون گل خورده و با یک امتیاز این فصل از بازی های لیگ برتر را به پایان برد. این در حالی بود که تیم فولاد برای تثییت جایگاه چهارمی خود در جدول رده بندی به پیروزی در این بازی نیاز داشت.

1718865


رافائل سیلوا (استقلال)
رافائل سیلوا در قلب خط دفاعی استقلال این فصل یکی از مهره های کلیدی تیم آبی بود و در یک فصل نباختن آبی ها نقش مهمی داشت. او در بازی با نفت مسجد سلیمان هم به این نمایش خوب ادامه داد و نفتی ها را که روی زمین خوب بازی می کردند، مجبور  به شوت از راه دور کرد. او مثل همیشه در بازیسازی هم با پاس های بلند موفق به ایجاد موقعیت های خوب برای تیم آبی شد. استقلال در بازی با نفت مسجد سلیمان اگر چه پیروز نشد اما به رکورد یک فصل نباختن به همراه جام قهرمانی دست پیدا کرد.

1718076


حسن جعفری (مس رفسنجان) 
سانتر دقیق و خوب از سمت چپ توسط میثم تیموری رو سر حسن جعفری به‌خوبی سوار شد تا مس کار را به تساوی بکشاند. این اتفاقی بود که منجر به گل مساوی تیم مس رفسنجان در بازی با پیکان شد. این اتفاق نشان داد زمانی که توپ از جناح چپ در گردش بود حسن جعفری به عنوان بازیکن ضلع مخالف به خوبی پیشروی کرد و در نهایت با ضربه سر بازی را به تساوی بکشاند. ضربه سر از سوی حسن جعفری که بازیکن بلند قامتی به حساب نمی آید یک کار فوق العاده  بود که موجب شد مس دست پر میدان را ترک کند.

1717093


شایان مصلح(گل گهر) 
شایان مصلح زننده آخرین گل لیگ و گل برتری گل گهر در برابر ذوب آهن بود. گلی که موجب شد گل گهر 3-2 ذوب آهن را شکست دهد و به رده چهارم جدول صعود کند. درآن دقایق گل زدن تنها از بازیکنی بر می آید که اعتماد به نفس بالایی دارد و شایان مصلح این قدر این کار را به خوبی انجام داد که گویی یک مهاجم ششدانگ است نه یک مدافع چپ پا. او در شلوغی خط دروازه تیم ذوب آهن به صورت چکشی به توپ ضربه زد. این یکی از مهمترین گل های او در دوران بازی‌اش بود.

1712366

هافبک ها:

امین پورعلی(گل‌گهر سیرجان)
بازگشت کاپیتان به خط میانی اتفاق خوبی برای شاگردان امیر قلعه‌نویی رقم زد و سبک بازی این تیم نسبت به دو دیدار اخیرشان را نیز هجومی‌تر کرد. امین پورعلی که در این فصل چهار گل زده و چهار پاس گل داده بود، در آخرین مسابقه گل‌گهر و در شرایطی که بازی با ذوب‌آهن با تساوی پیش می‌رفت، یک پاس گل زیبا داد تا پیش بیفتند و در ادامه نیز با سرعت دادن به بازی تیمش، موجب شد تا حملات بیشتری به وجود بیاورند و در نهایت هم برنده شوند.

1695540


امید عالیشاه (پرسپولیس) 
کاپیتان پرسپولیس در پست شماره 10 و در روزی که تیمش خیلی از مهره ها را در اختیار نداشت با یک ضربه دقیق از پشت محوطه، دروازه فجر سپاسی را باز کرد و همین گل برای کسب سه امتیاز و نایب قهرمانی تیم پرسپولیس در این فصل از بازی ها کافی بود. البته با توجه به اینکه نایب قهرمانی پرسپولیس و سقوط تیم فجر سپاسی پیش از بازی قطعی شده بود طبیعی بود دو تیم آن انگیز و عطش همیشگی را برای بازی نداشته باشند اما با این حال گل امید عالیشاه یخ این بازی را باز کرد.

1717780


محمد علی‌نژاد(آلومینیوم اراک) 
محمد علی‌نژاد با وجود مصدومیت جزئی در ترکیب تیم آلومینیوم اراک برابر تیم سپاهان به میدان آمد و یکی از خوب‌های تیم اراکی در این بازی بود. او بارها در بطن حملاتی قرار گرفت که منجر به ایجاد خط روی دروازه تیم سپاهان شد و در یکی از این حملات تیم آلومینیوم اراک که او ساخت، اراکی‌ها روی پاس زیبای محمود قائدرحمتی و ضربه محمد علی‌نژاد گلزنی کردند. هرچند آلومینیوم اراک می‌توانست گلش را در این بازی تکرار کند و علی‌نژاد هم ۲ شوت خطرناک دیگر داشت، اما این بازی پر موقعیت در نهایت با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید و شاگردان مهدی رحمتی با امتیاز اصفهان را ترک کردند.

1718864


محمدمهدی لطفی (پیکان) 
وینگر چپ تیم پیکان در نیمه نخست بازی با پنالتی که برای تیمش گرفت می رفت تا با گل بازیکن خارجی طلسم پیروز نشدن تیم پیکان در هفته های پایانی لیگ برتر به خصوص در استادیوم پاس را بشکند اما در نیمه دوم بازی به تساوی کشیده شد تا پیکان و مس به نتیجه مساوی یک بر یک رضایت دهند. پیکان اگر چه نتوانست رتبه فصل گذشته را تکرار کند اما با میدان دادن به جوان ها و کسب تجربه آنها می تواند درفصل آینده برای ماجراجویی بیشتر و کسب نتایج بهتر برنامه‌ریزی کند؛ یکی از این جوان ها محمد مهدی لطفی است.

1718863


مهاجمان :

مرتضی تبریزی (گل گهر)
گل گهر در یک بازی جذاب و تماشایی تیم ذوب آهن را 3-2 شکست داد و با این پیروزی به رتبه چهارم جدول صعود کرد. چهره برتری این میدان مرتضی تبریزی بود که گل اول بازی را به ثمر رساند و پاس گل سوم را داد. مرتضی تبریزی اگر چه در شروع نتوانست انتظارات را در تیم گل گهر بر آورده کند اما هر چه زمان به جلوتر رفت او موقعیت خود را در ترکیب تیم پیدا کرد. او اکنون در ترکیب گل گهر یک مهاجم آماده و تاثیر گذار به حساب می آید و نقش خود را هم در بازی پایانی نشان داد.

1713567


سجاد شهباز زاده (سپاهان)
ضربه سجاد شهباززاده مانع از این شد سپاهان فصل را با شکست خانگی در برابر آلومینیوم اراک تمام کند. مهاجمی که روزهای خوبی در نوک خط حمله تیم سپاهان سپری کرد و گفته می شود با پایان فصل آماده جدایی از این تیم می شود و به نظر می رسد قصد حضور در جمع شاگردان یحیی گل محمدی را دارد. سجاد که هم در نوک خط حمله و هم در کناره ها بازی می کند با توجه به اینکه جزو مهاجمان باتجربه فوتبال کشورمان است در صورت حضور در تیم پرسپولیس می تواند پاسخگوی انتظارات سرخ ها در فاز تهاجمی باشد.

1714338

دیدگاه‌ها