کد خبر : 1827973 | 16 خرداد 1401 ساعت 23:45 | 18.7K بازدید | 6 دیدگاه

ستایش از صدتایی شدن بهترین بازیکن آسیا

سون در جشن بزرگ درخشید

سون هیونگ مین کاپیتان کره‌جنوبی در جریان پیروزی 2-0 مقابل شیلی صدمین بازی ملی خود را انجام داد تا به این‌ترتیب رسما به جمع اسطوره‌های فوتبال کره بپیوندد.

سون در جشن بزرگ درخشید

به گزارش "ورزش سه"،  سون هیونگ مین ستاره کره‌ای تاتنهام که اخیرا آقای گل لیگ برتر انگلیس شده امشب موفق شد در سطح ملی هم رکورد مهمی را به نام خود ثبت کند. او در بازی دوستانه مقابل شیلی صدمین بازی ملی‌اش را انجام داد تا وارد باشگاه صدتایی‌های فوتبال کره شود.

سون در عین حال موفق شد صدمین بازی ملی خود را با گلزنی هم همراه کند تا شب ورودش به باشگاه صدتایی برای او شیرین‌تر شود. گلی که در واپسین دقایق بازی و در وقت‌های تلف شده به ثمر رسید تا پیروزی کره را قطعی کند. این سی و ششمین گل ملی سون هیونگ مین بود. حالا دیگر به‌صراحت می‌توان از سون به‌عنوان یکی از اسطوره‌های فوتبال ریشه‌دار کره‌جنوبی یاد کرد.

سون در دقیقه 91 مسابقه و در وقت‌های تلف شده انتهای بازی از روی ضربه ایستگاهی گلی تماشایی به ثمر رساند. سون که معمولا به‌عنوان مهاجم کناری برای کره بازی می‌کند در بازی امروز از سوی بنتو، سرمربی کره به‌عنوان مهاجم نوک به میدان فرستاده شده بود. ستاره گلزن تاتنهام در بازی بسیار فعال بود. جالب اینجا است که سون یک دقیقه بعد از گلزنی خود و در دقیقه 92 تعویض شد.

سون اولین بازی ملی‌اش را در دسامبر 2010 یعنی حدود 12 سال پیش و درحالی‌که بازیکنی 18ساله بود انجام داد. اولین بازی ملی او دیداری دوستانه مقابل سوریه بود و صدمین بازی ملی‌اش دیداری دوستانه مقابل شیلی.

بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال کره سون شانزدهمین فوتبالیست کره‌ای است که به باشگاه صدتایی‌های تیم ملی این کشور وارد می‌شود. سون تا کنون برای کره در 47 بازی دوستانه، 35 بازی در مراحل مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا، 12 بازی در جام ملت‌های آسیا و 6 بازی در جام جهانی به میدان رفته است.

از این 100 بازی سون هیونگ مین در 83 بازی به‌عنوان بازیکن فیکس به میدان رفته و در 51 مسابقه از ابتدا تا انتها در میدان حضور داشته و تعویض نشده است. سون در 31 بازی ملی بازوبند کاپیتانی تیم ملی کشورش را به بازو بسته. اولین باری که سون بازوبند را به بازو بست سال 2018 و در یک بازی دوستانه مقابل هندوراس بود.

از 100 بازی ملی سون، کره جنوبی در بیش از نیمی از این بازی‌های پیروز بوده است. کره در 100 بازی‌ای که سون را در ترکیب داشته 51 پیروزی، 17 تساوی و 32 شکست داشته است.

در پایان بازی مقابل شیلی مراسمی به مناسبت ورود سون به باشگاه صدتایی‌های تیم ملی برگزار شد. درحالی‌که فیلمی از بازی‌های ملی او از اسکوربورد ورزشگاه پخش می‌شد بازیکنان کره جنوبی تونلی تشکیل دادند تا سون درحالی‌که از سوی آنها تشویق می‌شد به سمت جایگاه موقت که برای این مراسم تعبیه شده بود حرکت کند. او سپس مجسمه یادبود صدمین بازی ملی‌اش را از رئیس فدراسیون فوتبال کره دریافت کرد.

اما ستایش از صدتایی شدن سون تنها به میهن او، کره خلاصه نشد و باشگاه او تاتنهام هم با واکنش سریعی که نشان داد ثابت کرد تا چه اندازه رویدادهای مرتبط با ستاره گلزنش را دنبال می‌کند. اکانت توییتری باشگاه تاتنهام با توییتی، یک طرح گرافیکی از سون انتشار داد که او را درحالی‌که پرچم کره جنوبی را در دست دارد به‌همراه عدد 100 و لوگوی باشگاه تاتنهام نشان می‌دهد. باشگاه تاتنهام در این توییت نوشت:" 100 بازی ملی برای کره جنوبی. تبریک به سون".

1719686

دیدگاه‌ها