کد خبر : 1828106 | 17 خرداد 1401 ساعت 21:14 | 9.9K بازدید | 4 دیدگاه

شب باشکوه در استادیوم قایقران

تونل برای قهرمان؛ ملوان آمده تا بماند

ملوان با شکست یک بر صفر ویستا توربین در هفته پایانی لیگ یک شمار امتیازات خود را به عدد 71 رساند و در سایه صعود به لیگ برتر، قهرمانی در لیگ یک را جشن گرفت.

تونل برای قهرمان؛ ملوان آمده تا بماند

به گزارش "ورزش سه"، آخرین فصل حضور ملوان در لیگ برتر فصل 95-94 بود. بعد از سقوط به دسته اول این  تیم به دنبال بازگشت زودهنگام به لیگ برتر بود اما تنها در اولین فصل حضور در بازی های دسته اول بعد از سقوط بود که نتایج نسبتا قابل قبولی گرفت و چهارم شد اما پیش از بازی های این فصل در سایر فصول حضور قابل دفاعی در بازی های دسته اول نداشت و حتی در برهه ای هم خطر سقوط به دسته پایین تر را حس کرد. سرانجام ملوان این فصل با هدایت مازیار زارع یکی از ستاره های سال های نه چندان دور خود، لیگ برتری شد. مربی ای که به خاطر شوت هایش در دورانی که بازی می کرد با سیروس قایقران مقایسه می شد. مازیار زارع یکی از ستاره های معرفی شده توسط تیم ملوان که پیراهن تیم پرسپولیس و تیم ملی را هم برتن کرد.

شاید که یک بار دیگر باید گفت جرقه صعود ملوان به لیگ برتر بعد از 7 سال جایی زده شد که پژمان نوری، مدیر عامل باشگاه ملوان در پی کسب یازدهمی در مسابقات فصل گذشته و به رغم انتقادات از مازیار زارع قرارداد همبازی خود را به عنوان سرمربی تمدید کرد چرا که او می دانست اگر تیم یازدهم شد به خاطر ناتوانی مازیار زارع در هدایت تیم نبود بلکه دست او از نظر فنی خالی بود.

1719832
حمید کاظمی گلزن متخصص لیگ دسته اول گل آخر ملوان در رقابت‌های لیگ را به ثمر رساند.

ملوان این فصل از همان هفته ابتدایی مسابقات جایی که آرمان گهر تیم خوب این فصل از بازی ها را دو بر صفر شکست داد در حد و قواره قهرمانی نشان داد. حتی هفته های متمادی که این تیم در صدر جدول قرار داشت و فاصله خوبی با تیم سوم ایجاد کرده بود مازیار زارع به خودش و تیمش هشدار داد که الان زمان برپایی جشن قهرمانی در لیگ یک و صعود به لیگ برتر نیست و زمانی می توانیم این کار را انجام دهیم که به طور واقعی جام را  لمس کنیم و آنوقت است که حق داریم صعود به لیگ برتر را جشن بگیریم. اتفاقی که دقایقی پیش در استادیوم سیروس قایقران فقید رخ داد. در شبی که حضور تماشاگران در استادیوم 100 درصدی است. البته نقدی به این تصمیم وارد نیست به این خاطر که کرونا مدت هاست کمرنگ شده و در فوتبال حرفه ای مدت هاست که درهای استادیوم ها به سوی تماشاگران باز شده است و دیگر  هیچ محدودیتی برای تماشاگران منظور نمی کنند.

بگذریم. بدون شک جدا از تیم خوبی که مازیار زارع ساخت باید مدیریت تیم را تحسین کرد که به تیم پول تزریق کرد و به موقع دستمزدها را داد. این در کنار تلاش های مازیار موجب صعود تیم ملوان به لیگ برتر شد و در ادامه هم می تواند موجب حضور شایسته تیم در لیگ برتر شود. بدون شک در فصل پیش رو هم مهیا کردن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و تزریق بودجه برای تیم به اندازه مهیا کردن بازیکن برای تیم مهم است.

در انزلی همه شاد هستند و در کوچه و خیابان شور و بلوایی راه افتاده به این خاطر که ملوان در انزلی فراتر از یک تیم فوتبال است. یک فرهنگ است. بهانه ای برای غرور و بالندگی؛ اما از فردا این تیم و مازیار زارع یک ماموریت مهم پیش رو دارند. آماده شدن برای بازی های لیگ برتر. مسابقاتی که حال و هوایش از همه نظر به خصوص فنی با لیگ یک دنیایی تفاوت دارد...

 

1719833
1719834
1719835
1719836

دیدگاه‌ها