کد خبر : 1828388 | 19 خرداد 1401 ساعت 23:53 | 8.6K بازدید | 6 دیدگاه

محمد صلاح، بهترین بازیکن سال انگلیس از دید PFA

محمد صلاح، مهاجم مصری لیورپول، جایزه بهترین بازیکن سال فوتبال انگلیس را از اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای (PFA) دریافت کرد.

محمد صلاح، بهترین بازیکن سال انگلیس از دید PFA

به گزارش "ورزش سه"، مهاجم مصری لیورپول، محمد صلاح، بعد از فصل درخشانی که با پیراهن مرسی‌سایدی‌ها پشت سر گذاشت موفق شد جایزه بهترین بازیکن سال فوتبال انگلیس را از اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای دریافت کند. در فوتبال زنان هم این جایزه به سم کِر، بازیکن تیم زنان چلسی، رسید.

اتحادیه PFA درحالی جایزه بهترین فوتبالیست سال را به محمد صلاح اهدا کرد که لیگ برتر انگلیس جایزه بهترین بازیکن فصل 2021-2022 را به کوین دی‌بروینه، ستاره بلژیکی منچسترسیتی، تقدیم کرد. در جوایز PFA هم صلاح با کوین دی‌بروینه رقابت می‌کرد اما اتحادیه در نهایت مهاجم مصری را سزاوار جایزه دانست. صلاح برای دومین بار موفق به کسب این جایزه می‌شود. از دیگر نامزدهای دریافت جایزه PFA می‌توان به کریستیانو رونالدو، هری کین، ویرژیل فن‌دایک، و هم‌تیمی او سادیو مانه اشاره کرد.

1720275

در طول تاریخِ این جوایز تنها 7 فوتبالیست مرد موفق شده‌اند 2 بار جایزه بهترین بازیکن سال را به خود اختصاص دهند. این هفت بازیکن علاوه بر صلاح، کریستیانو رونالدو، دی‌بروینه، مارک هیوز‌، آلن شیرر‌، تیری آنری‌، و گرت بیل بوده‌اند.

جوایز PFA هر ساله با رای‌‌گیری از فوتبالیست‌های شاغل و بازنشسته عضو اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای به بهترین‌های سال گذشته در فوتبال انگلیس اهدا می‌شود.

محمد صلاح بعد از اعلام نامش به‌عنوان دریافت‌کننده این جایزه گفت:" بردن هر جام و جایزه‌ای، چه فردی باشد و چه تیمی، هیمشه باعث افتخار است. این جایزه‌، جایزه بزرگی است و من از بردنش خوشحال و مفتخر هستم. شیرینی کسب این جایزه بیشتر از این جهت است که برنده‌اش با رای فوتبالیست‌ها انتخاب می‌شود. این جایزه تایید تلاش‌های یک فوتبالیست است".

ستاره مصری خط حمله لیورپول در ادامه گفت:" من در یک اتاق خانه‌ام محفظه مجزایی برای جام‌ها و جوایز دارم که حالا باید برای یک جایزه دیگر جای خالی باز کنم. همیشه به این جوایز با لذت نگاه می‌کنم و تصور می‌کنم چه جایزه‌ها و جام‌های دیگری قرار است به آنها اضافه شود".

دیدگاه‌ها