کد خبر : 1828620 | 21 خرداد 1401 ساعت 14:19 | 7K بازدید | 4 دیدگاه

خاطراتی برای قاب گرفتن و ماندن؛

مس کرمان این چهار سال را فراموش نمی‌کند

صعود این فصل مس کرمان به رقابت های لیگ برتر، فرصتی شد که هواداران این تیم بعد از سال‌ها به یاد خاطرات خوش خود با این تیم بیفتند و در ذهن خود به مرور آن ها بپردازند.

مس کرمان این چهار سال را فراموش نمی‌کند

به گزارش "ورزش سه"، مس کرمان در طول عمر خود پیروزی های بزرگ و موفقیت های به یادماندنی کم نداشته است، اما چهار صعود مس کرمان بیش از همه در ذهن هواداران این تیم باقی مانده که تا همیشه به عنوان ستاره‌های درخشان این باشگاه نیز برروی سینه اش خودنمایی کند.

*اولین صعود به لیگ برتر
تیم فوتبال مس کرمان در سال 1376 رسما فعالیت خود را در رقابت های لیگ دسته دوم آغاز کرد. این تیم در بازی های لیگ دو آن زمان در چند نوبت به خصوص در سال 1378 تا یک قدمی صعود به لیگ یک آن زمان که سطح اول فوتبال کشور بود رسید اما در گام آخر موفق به کسب این جواز نمی شد. در سال 1380 که لیگ برتر ایران راه اندازی شد، مس کرمان به همراه تمامی تیم های لیگ دسته دوم آن زمان، رقابت های خود را در لیگ دسته یک آغاز کردند و این بار فعالیت مس کرمان برای صعود به لیگ برتر آغاز شد تا به بالاترین سطح فوتبال باشگاهی ایران برسد. انتظاری که در سال 1385 سرانجام به پایان رسید و مس کرمان در حالی که در گروه خود صدرنشین شده بود، در بازی پلی آف صعود موفق شد تیم هما که در گروه دیگر دوم شده بود را در دو بازی رفت و برگشت شکست دهد و به نوعی اولین صعود ماندگار خود را جشن بگیرد و به لیگ برتر صعود کند.

 

*صعود به جام باشگاه های آسیا
در حالی که مس کرمان سه فصل از حضور خود در لیگ برتر را تجربه می کرد اما حرکت این تیم در این مسابقات آنقدر باکلاس و با شخصیت بود که خود را به تیم های بالای جدول نزدیک کند و در نهایت در لیگ 87-88 رسما خود را به عنوان یکی از مدعیان بالای جدول معرفی نماید.در هشتمین دوره از رقابت های لیگ برتر و در حالی که تیم هایی مثل پرسپولیس و فولاد در حسرت کسب سهمیه آسیایی باقی ماندند، مس کرمان یکی دیگر از صعودهای طلایی خود را رقم زد و با 61 امتیاز و در حالی که پنج امتیاز کمتر از قهرمان لیگ برتر آن فصل داشت، در جایگاه سوم مسابقات قرار گرفت و بالاتر از سپاهان موفق شد صعود خود را به جام باشگاه های آسیا رقم بزند و تجربه ای بزرگ را برای خود به ثبت برساند. دو بازی آخر مس کرمان در آن فصل برابر صبا در قم و پیکان در کرمان که این صعود ماندگار را برای مس کرمان به جام باشگاه های آسیا رقم زد، بازی های خاطره سازی در ذهن هواداران این تیم شدند.

1720576

*صعود از گروه در جام باشگاه های آسیا
در سال 1389 در حالی که وضعیت مس کرمان در لیگ برتر به گونه ای بود که کمتر کسی بر روی موفقیت مس کرمان در جام باشگاه های آسیا حساب باز کرده بود، اما این تیم در کمال شگفتی موفق شد جواز صعود از گروه خود در جام باشگاه های آسیا را کسب کند. در بازی های لیگ فصل 2010 این رقابت ها مس کرمان در حالیکه هر سه بازی خارج از خانه خود را برابر الهلال عربستان، الاهلی امارات و السد قطر واگذار کرده بود، در هر سه بازی خانگی خود در ورزشگاه باهنر این سه تیم را قاطعانه شکست داد و درنهایت موفق شد تا در جام باشگاه های آسیا در کرمان خاطرات بسیار ماندگاری را برای هواداران این تیم رقم بزند. اما اوج این خاطرات به بازی مس کرمان برابر الهلال عربستان برمی گردد. در روزی که مس کرمان کمترین شانس را برای صعود از گروهش داشت، تنها در صورتی می توانست این اتفاق را انجام دهد که در کرمان تیم پرقدرت الهلال را شکست دهد و در بازی همزمان تیم حذف شده الاهلی موفق به شکست تیم السد که در رده دوم گروه قرار داشت و تیم قطری با یک تساوی هم با حذف مس به دور بعد صعود می کرد. در حالی که خیلی ها به تبانی این دو تیم عربی برای حذف مس ایران فکر می کردند اما در کمال شگفتی از امارات خبر رسید که الاهلی موفق به شکست السد شده است تا مس در کرمان هم با نتیجه خیره کننده 4بر 1 الهلال را شکست دهد تا در یک اتفاق خارق العاده مس کرمان از گروه خود در لیگ قهرمانان آسیا صعود کند و در دور بعد اولین دربی ایرانیان در جام باشگاه های آسیا را با بازی برابر ذوب اهن در اصفهان رقم بزند. این صعود بین المللی نیز از خاطرات طلایی مس کرمان در تاریخ خود محسوب می شد.

1720575

* صعود دوباره به لیگ برتر
شاید اگر دوری مس کرمان از لیگ برتر به مدت زمان طولانی و چیزی در حدود هشت سال نمی رسید، این صعود تا این حد دلنشین و جذاب نمی شد. مس کرمان می توانست در اولین سال سقوط خود به لیگ یک، بلافاصله در سال 1394 به لیگ برتر بازگردد که بازی پلی آف برابر تیم لیگ برتری مانع این اتفاق شد و سال ها مس کرمان را در انتظار بازگشت به لیگ برتر گذاشت. هرچند در این سال ها مس در مقاطعی دیگر به صعود نزدیک شده بود اما هر بار راه خود را برای بازگشت به لیگ برتر سد شده می دید و در مقاطع زمانی نیز بحث خرید سهمیه لیگ برتری برای این تیم مطرح می شد تا اینکه سرانجام در سال 1401 این تیم برروی پای خودش و به شکلی مقتدرانه صعود به لیگ برتر رخ داد تا پس از سال ها یک جشن تمام عیار و خاطره ای ماندگار از صعودی دوباره برای مس کرمان و هوادارانش ثبت شود.

1720577

دیدگاه‌ها