کد خبر : 1828722 | 22 خرداد 1401 ساعت 08:28 | 30.9K بازدید | 0 دیدگاه

برگزاری مرحله نهایی در 7 وزن کشتی آزاد

بعد از عموزاد و امامی؛ یزدانی هم ملی‌پوش شد

در پایان رقابت‌های جام تختی، چهره سومین ملی‌پوش قطعی کشتی آزاد در مسابقات جهانی 2022 بلگراد مشخص شد.

بعد از عموزاد و امامی؛ یزدانی هم ملی‌پوش شد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، رقابت‌های کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی به عنوان سومین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی آزاد طی دو روز پنجشنبه و جمعه گذشته در تنکابن به انجام رسید و احمد جوان در 57 کیلوگرم، رضا اطری در 61 کیلوگرم، وازگن توانیان در 65 کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در 70 کیلوگرم، محمدصادق فیروزپور در 74 کیلوگرم، محمد نخودی در 79 کیلوگرم، علیرضا کریمی در 86 کیلوگرم، مهدی حاجیلوئیان در 92 کیلوگرم، مجتبی گلیج در 97 کیلوگرم و امیررضا معصومی در 125 کیلوگرم در اوزان دهگانه قهرمان شدند.

پیش از این رحمان عموزاد و یونس امامی در دو وزن 65 و 74 کیلوگرم باتوجه به قهرمانی در مسابقات کشوری و قهرمانی آسیا عضویت خود را در تیم اعزامی به جهانی بلگراد قطعی کرده بودند. بعد از رقابت‌های جام تختی، امیرمحمد یزدانی نیز در وزن 70 کیلوگرم به عنوان ملی‌پوش انتخاب شد و تکلیف 7 وزن دیگر و چگونگی انتخاب ملی‌پوشان آنها مشخص شد.

به این ترتیب در 57 کیلوگرم، علیرضا سرلک دارنده مدال نقره جهان و احمد جوان قهرمان جام تختی در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی حضور خواهند داشت. اگر سرلک در فینال جام تختی احمد جوان را شکست می‌داد به عنوان ملی‌پوش این وزن انتخاب شده بود اما باتوجه به اینکه جوان این فینال را به سود خود خاتمه داده، محک دیگری طبق چرخه برای دو کشتی‎گیر در پیش است. شاید دو کشتی‌گیر در تورنمنت بین‌المللی محک بخورند.

در 61 کیلوگرم، هرچند رضا اطری با اقتدار از سد رقبایش در انتخابی جام تختی و جام تختی به عنوان مراحل دوم و سوم انتخابی تیم ملی گذشت اما طبق چرخه همراه با داریوش حضرتقلی‌زاده که مدال نقره قهرمانی آسیا را به خود اختصاص داده، در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی خواهد گرفت.

در وزن 79 کیلوگرم، علی سوادکوهی که با قهرمانی آسیا از حضور در جام تختی معاف شد همراه با محمد نخودی مسابقه انتخابی در پیش خواهد داشت.

دروزن 86 کیلوگرم، حسن یزدانی که قهرمان جام تورلیخانوف شد در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی به مصاف علیرضا کریمی قهرمان جام تختی خواهد رفت. باید دید باتوجه به غیبت موجه محسن مصطفوی در جام تختی، آیا او نیز مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی را پیدا می‌کند.

در وزن 92 کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور قهرمان آسیا و دارنده مدال نقره جام تورلیخانوف قزاقستان با مهدی حاجیلوئیان نایب قهرمان سال گذشته جوانان جهان و قهرمان جام تختی رقابت خواهد کرد و برنده این دو کشتی‌گیر به مصاف کامران قاسم‌پوری که در اسلو قهرمان جهان شده، خواهد رفت.

در وزن 97 کیلوگرم، مجتبی گلیج دارنده مدال برنز سال 2021 جهان و قهرمان جام تختی با محمدحسین محمدیان قهرمان آسیا کشتی خواهد گرفت.

در وزن 125 کیلوگرم، امیررضا معصومی که در جام تختی قهرمانی سنگین‌وزن را از آن خود کرد با یدالله محبی کشتی خواهد گرفت و برنده این مبارزه به مصاف امیرحسین زارعی خواهد رفت که سال گذشته طلای جهانی را از آن خود کرده است.

به نظر می‌رسد در اوزانی که تعداد مدعیان سه نفر بوده، احتمال برگزاری مسابقه داخلی بیشتر از اعزام بین‌المللی است.

تیم کشتی آزاد ایران که سال گذشته با اختلاف کمی نسبت به آمریکا، تیم سوم جهان شد خود را برای شرکت در جهانی 2022 بلگراد آماده می‌کند.

دیدگاه‌ها