کد خبر : 1828853 | 22 خرداد 1401 ساعت 22:51 | 50.4K بازدید | 25 دیدگاه

این تیم به حمایت نیاز دارد؛

در مورد این باخت تلخ؛ لطفا از کاه کوه نسازید

تیم ملی والیبال ایران در روزی که نمایش خیلی خوبی نداشت در سه ست پیاپی از ژاپن شکست خورد.

در مورد این باخت تلخ؛ لطفا از کاه کوه نسازید

به گزارش "ورزش سه"، ما با مربی ایرانی به هیچ جایی نمی‌رسیم، چقدر جای سعید معروف و سید محمد موسوی و امیر غفور در تیم ملی خالی است و اگر آنها بودند این‌گونه شکست نمی‌خوریم، دوران خوب والیبال ایران به پایان رسیده و نظراتی شبیه به اینها که حالا بعد از باخت تلخ به ژاپن در فضای مجازی پر شده است.

اما بیایید به یک سوال پاسخ بدهیم؛ ما تا چه زمانی می توانیم از اسامی ستاره‌های نسل قبلی والیبال ایران به‌عنوان یک حربه برای کوباندن جوانان نسل جدید استفاده کنیم؟ آیا بهتر نیست به جای این کار قبول کنیم که والیبال ایران دوران تازه‌ای را شروع کرده و از اهل فن گرفته تا هواداران باید تا آنجا که می‌شود از این تیم حمایت کنند؟

بله هیچکس منکر این نیست که ما به ژاپن باختیم و بد هم باختیم اما این تیم یک تفاوت مهم با تیم سال‌های گذشته دارد و آن هم عنصر جوانی است. این جوانان در اول راه خود هستند و افراط در انتقاد از آنها می‌تواند نتیجه تلخی برای والیبال ایران داشته باشد؛ همان‌طور که حمایت از آنها در ادامه راهی که شروع کرده‌اند، می‌تواند مثل یک موتور محرک برای‌شان عمل کند.

1720023

باید به این نکته هم توجه داشت که محمد موسوی‌ها و سعید معروف‌ها هم چنین دورانی را گذرانده‌اند اما با این تفاوت که در آغاز کار آنها، والیبال مثل الان دومین یا سومین ورزش پرطرفدار ایران محسوب نمی‌شد اما آنها به‌قدری به‌همراه دیگر ستاره‌های نسل خود خوش درخشیدند که حالا باخت در لیگ ملت‌ها مردم را آزرده خاطر می‌کند.

انتقاد سازنده حق هر کارشناس یا والیبال‌دوستی است. قطعا تیم ملی والیبال ایران امشب یک عملکرد قابل بحث را در مقابل ژاپن ارائه داد و این مسئله بر هیچ‌کس پوشیده نیست اما در عین حال باید بدانیم که دود حمله افراطی به این نسل جوان در نهایت در چشم خود والیبال‌دوستان خواهد رفت چرا که می‌تواند باعث تخریب و سوختن این استعدادها شود؛ پس احتمالا بهتر است که در کنار انتقادات کمی حمایت هم از این تیم وجود داشته باشد. در پایان برای پی بردن به استعداد تیم کنونی کافی است به اظهار نظر چندی پیش سعید معروف اشاره کنیم که گفت: "من مطمئن هستم این نسل جدید از ما هم بهتر خواهند شد."

مهدی اسدی

دیدگاه‌ها