کد خبر : 1829016 | 23 خرداد 1401 ساعت 23:20 | 15.1K بازدید | 2 دیدگاه

پیرلو: چرا لیگ ترکیه را برای مربی‌گری انتخاب کردم

آندره‌آ پیرلو که در روزهای اخیر سکان هدایت باشگاه ترکیه‌ای کاراگومروک را به‌عهده گرفته درباره دلایل این تصمیم خود توضیح داد.

پیرلو: چرا لیگ ترکیه را برای مربی‌گری انتخاب کردم

به گزارش "ورزش سه"، آندره‌آ پیرلو که در روزهای اخیر رسماً به‌عنوان سرمربی باشگاه ترکیه‌ای کاراگومروک منصوب شد درباره دلایل خود توضیحاتی ارائه کرد. بسیاری از فوتبال‌دوستان منتظر بودند شاهد حضور او در یکی از لیگ‌های بزرگ اروپایی باشند و به همین علت از تصمیم پیرلو متعجب شدند.

1720844

پیرلوی 43ساله دو سال پیش، در تابستان 2020، بعد از جدا شدن سرمربی وقت یوونتوس، مائوریتسیو ساری، به‌عنوان سرمربی بیانکونری انتخاب شد. این اولین تجربه پیرلو در مربی‌گری بود و آندره‌آ نتوانست موفق باشد. با اینکه او در تورین موفق به فتح جام حذفی ایتالیا و سوپرجام ایتالیا شد اما پروژه او برای مدیران یووه به اندازه کافی قانع‌کننده نبود و باعث شد پیرلو یک سال بعد از نیمکت یووه اخراج شود.

پیرلو بعد از اعلام رسمی منصوب شدنش به‌عنوان سرمربی باشگاه کاراگومروک در ترکیه، به خبرنگاران گفت:" بعد از یک سال وقفه در مربی‌گری، دوباره شروع کردن برایم مهم است. من با تیم‌های دیگر صحبت‌های زیادی داشتم چه در ایتالیا و چه در کشورهای دیگر. ولی اطلاع از برنامه‌ها و جاه‌طلبی‌های این تیم متقاعدم کرد به اینجا بیایم. آنها مثل من جاه‌طلب هستند".

پیرلو بعد از یک سال سخت در تورین به‌دنبال این است که در جایی بیرون از ایتالیا، مربی‌‌گری را از نو استارت بزند. عزیمت به خارج از ایتالیا به او فضایی بیشتر می‌دهد تا از یک سو بتواند سبک و سیاق کاری مخصوص خود را بسازد و از سوی دیگر هم با حضور در یک لیگ باکیفیت، تجربه‌اندوزی کند.

تیم فاتح کاراگومروک فصل گذشته در سوپرلیگ ترکیه در رتبه هشتم جدول قرار گرفت. پیرلو اگر به جاه‌طلبی‌ای که در مصاحبه‌اش به آن اشاره کرده پایبند باشد برای رقابت با چهار غول سنتی فوتبال ترکیه، گالاتاسارای، بشیکتاش، فنرباغچه، و ترابزون‌اسپور کار سختی در پیش خواهد داشت.

دیدگاه‌ها