کد خبر : 1829017 | 23 خرداد 1401 ساعت 23:20 | 34.6K بازدید | 6 دیدگاه

قطر میزبان‌ترین میزبان تاریخ جام‌های جهانی!

قطر با میزبانی از تعداد زیادی از بازی‌های انتخابی جام جهانی 2022 دو رکورد جالب را به ثبت رساند.

قطر میزبان‌ترین میزبان تاریخ جام‌های جهانی!

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌های استرالیا و پرو امشب در ورزشگاه احمد بن‌علی برگزار کننده یکی دیگر از بازی‌های انتخابی جام جهانی هستند؛ جامی که در قطر برگزار می‌شود و برگزاری انتخابی‌های پرتعداد، این کشور را به رکوردی بسیار منحصر به‌فرد رسانده است.
تا سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ که بازی استرالیا و پرو در دوحه قطر برگزار می‌شود، ۳۳ بازی مقدماتی جام جهانی که ۲۵ تیم ملی مختلف از ۴ کنفدراسیون عضو فیفا در آن حضور داشته‌اند، به میزبانی قطر انجام شده است.

جالب اینجاست که قطر با ثبت این عدد، رکوردی را شکست که سال‌ها پیش به نام خودش ثبت شده بود. میزبانی از ۳۳ بازی انتخابی جام جهانی توسط یک کشور یک رکورد جهانی جدید است. رکورد قبلی هم که ۲۹ سال پیش ثبت شد متعلق به قطر بود.
این کشور در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۴  آمریکا، مجموعا ۲۵ بازی انتخابی منطقه آسیا را از ۲۰ فروردین ۱۳۷۲ تا ۶ آبان ۱۳۷۲ میزبانی کرده بود.

1721127

کامبوج و پاکستان، برگزار کننده اولین دیدار انتخابی جام جهانی 2022 به میزبانی کشور قطر بودند. این دیدار در تاریخ 21 خرداد 1398 در ورزشگاه حمد بن خلیفه برگزار شده بود.

قطر همچنین سومین کشور تاریخ جام جهانی است که از رقابت‌های انتخابی جامی که میزبانش خواهد بود، میزبانی می‌کند. همه‌گیری ویروس کووید-19 و عدم آمادگی برخی از کشورها از میزبانی بازی‌هایشان باعث شد تا قطر تعداد قابلی توجهی از بازی‌های انتخابی را میزبانی کند.
مکزیک اولین کشوری است که از رقابت‌های انتخابی جامی که خودش میزبان آن بود، میزبانی کرد. این کشور از بازی پلی‌آف نهایی بین السالوادور و هندوراس در سال 1969 میزبانی کرد. این سومین دیدار دو تیم بود که هر کدام یک بار پیروز شده بودند. جنگ بین دو کشور، ارتباطات عادی طرفین را هم به صفر رسانده بود. در بازی سوم که به میزبانی مکزیکوسیتی برگزار شد السالوادور در وقت‌های اضافه سه بر دو پیروز شد. یک‌دهه قبل هم آفریقای جنوبی که میزبان جام جهانی 2010 بود، از سه دیدار تیم لسوتو در انتخابی آن دوره میزبانی کرد.

1721128

با توجه به اینکه دور دوم انتخابی جام جهانی 2022 در آسیا، انتخابی جام ملت‌های آسیا 2023 نیز به‌شمار می‌رفت، قطر هم در آن حضور داشت و 6 بازی انجام داد. بنگلادش، هند، عمان و افغانستان همگروه‌های قطر بودند.

تیم‌های ملی کاستاریکا و نیوزلند فردا برگزار کننده آخرین دیدار انتخابی جام جهانی در پلی‌آف بین المللی خواهند بود که میزبانی از آن هم به‌عهده قطر (ورزشگاه احمد بن‌علی) است. همچنین قطر که در دور دوم حضور داشت، دیدارهای خانگی خود را بالطبع در کشورش برگزار کرد. در کنار این دیدارها، قطری‌ها از بازی‌های افغانستان و بنگلادش و چند تیم دیگر هم میزبانی کردند تا حدود 4 درصد از کل رقابت‌های انتخابی را میزبانی کرده باشند.

1721129

بازی استرالیا و پرو (پلی‌آف بین المللی) سی و دومین بازی از انتخابی جام جهانی 2022 است که به میزبانی قطر برگزار می‌شود. کاستاریکا و نیوزلند فردا برگزار کننده آخرین بازی انتخابی جام جهانی 2022 در قطر خواهند بود تا تکلیف همه 32 تیم راه‌یافته مشخص شود.

دیدگاه‌ها