کد خبر : 1829044 | 24 خرداد 1401 ساعت 09:40 | 21.1K بازدید | 4 دیدگاه

دوست ترامپ جانشین مالک ایرانی اورتون می‌شود؟

به نظر می‌رسد که دوران حضور فرهاد مشیری، تاجر ایرانی، در راس باشگاه اورتون در حال پایان است.

دوست ترامپ جانشین مالک ایرانی اورتون می‌شود؟

به گزارش "ورزش سه"، عملکرد فاجعه‌بار اورتون در چند فصل اخیر و خصوصا در این فصل رقابت‌های لیگ برتر انگلیس انتقادات بسیاری را از فرهاد مشیری به همراه داشته است.  
روزنامه انگلیسی میرر شب گذشته مدعی شد که این تاجر ایرانی الاصل تصمیم به فروش این باشگاه لیگ برتری گرفته و در حال انجام مذاکراتی برای بررسی شرایط خریداران است. 
ظاهرا ضررهای مالی سنگین چند ماه اخیر باعث شده که مالک باشگاه اورتون تصمیم به بررسی پیشنهاداتی بگیرد که از چهار مشتری متفاوت برای خرید این باشگاه دریافت کرده است. 
میرر خبر داده که جدی‌ترین پیشنهاد ارائه شده از سوی کنسرسیومی با مدیریت پیتر کنیون، مدیر اجرایی سابق منچستریونایتد و چلسی، است که اخیرا یک شرکت تخصصی در زمینه ارائه مشاوره برای خرید باشگاه‌های فوتبال تاسیس کرده است. 
کنیون پیش از این پیشنهادی را برای خرید نیوکاسل نیز ارائه کرده بود اما موفق به رقابت با عربستانی‌ها نشد و حالا امیدوار است که بتواند مالکیت اورتون را به همراه سایر شرکای خود در اختیار بگیرد. 
یکی از افرادی که در این کنسرسیوم با کنیون همکاری دارد جان ثورنتان، تاجر معروف آمریکایی، است که جزو تیم مدیریتی و اجرایی دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا، است. او با ترامپ رابطه نزدیکی دارد و نماینده او در مذاکرات با کشور چین بود. 
گفته می‌شود که چندین جلسه بین اعضای این کنسرسیوم و مشیری برگزار شده و قرار است ادامه مذاکرات برای انجام این انتقال به زودی صورت بگیرد. 
هرچند به نظر می‌رسد که قیمت در نظر گرفته شده برای فروش اورتون پس از چند سال عملکرد ضعیف و شرایط این تیم در فصل گذشته لیگ برتر که در آستانه سقوط قرار داشت بسیار بالا بوده و همین ممکن است جلوی امضای هر قراردادی را بگیرد.
ظاهرا فرهاد مشیری حاضر به فروش این باشگاه با قیمتی کمتر از یک میلیارد پوند نیست که رقم قابل توجهی به حساب می‌آید. 
این تاجر ایرانی از سال 2016 تا به حال نزدیک به 600 میلیون پوند برای این باشگاه هزینه کرده و همین باعث شده که در حال حاضر نزدیک به 94 درصد سهام آن را در اختیار داشته باشد. او حالا امیدوار است که این مبلغ هزینه شده را با سودی قابل توجه جبران کند. 
تمام این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که مشیری پیش از این به اعضای هیئت مدیره اورتون اعلام کرده بود که تصمیمی برای فروش این باشگاه ندارد اما به دلیل قرار گرفتن عثمانوف، یکی از حامیان و شرکای مشیری، در فهرست افراد تحریم شده از سوی دولت بریتانیا به دلیل رابطه نزدیک با روسیه و ولادمیر پوتین، آنها احتمالا مجبور به بررسی پیشنهادات دریافتی هستند.

دیدگاه‌ها