کد خبر : 1829303 | 25 خرداد 1401 ساعت 17:24 | 19.5K بازدید | 22 دیدگاه

خاویر تباس تایید کرد

رسمی؛ شکایت لالیگا از پی اس جی و منچسترسیتی

خاویر تباس، رئیس لالیگا، می‌گوید لیگ تحت مدیریتش، شکایت‌هایی علیه دو باشگاه پاری‌سن ژرمن و منچسترسیتی به یوفا ارائه کرده است.

رسمی؛ شکایت لالیگا از پی اس جی و منچسترسیتی

به گزارش "ورزش سه"، خاویر تباس، رئیس لالیگا از مدت‌ها پیش یکی از منتقدین صریح دو باشگاه ثروتمند PSG و منچسرسیتی بوده و انتقادهایش از این دو باشگاه شهره عام و خاص است. باشگاه‌هایی که تباس بارها آنها را به‌عنوان باشگاه‌هایی تحت اداره حکومت‌ها توصیف کرده است.

تباس روز دوشنبه گفت لالیگا علیه سیتی و نیز پاری‌سن ژرمن شکایتی تنظیم کرده است.

1615148

سیتی با فعال‌سازی بند آزادسازی ارلینگ هالند به مبلغ 63میلیون دلار، او را از بوروسیا دورتموند به‌خدمت گرفت. این در حالی است که گفته می‌شود با احتساب دستمزد هالند و کمیسیون ایجنت‌ها مبلغ نهایی قرارداد به نزدیک به 300 میلیون یورو می‌رسد.

شکایت دومی که تباس به آن اشاره می‌کند به ماجرای PSG و امباپه برمی‌گردد. باشگاه فرانسوی با امباپه به توافق رسید تا دستمزدی 40 تا 50 میلیون یورویی به او پرداخت کند. بعد از رسمی شدن تمدید قرارداد امباپه با PSG به زیان رئال مادرید، لالیگا گفته بود علیه اقدامات باشگاه فرانسوی به یوفا، دادگاه‌های فرانسه و دادگاه‌های اتحادیه اروپا شکایت خواهد کرد.

1721597

بیانیه رسمی لالیگا:« لالیگا این هفته شکایتی را علیه PSG به یوفا ارسال کرد که به شکایت از منچسترسیتی در ماه آوریل خواهد پیوست، زیرا متوجه شده‌ایم که این باشگاه‌ها به‌طور مداوم قوانین بازی جوانمردانه مالی فعلی را نقض می‌کنند.

لالیگا معتقد است که این شیوه‌ها اکوسیستم و پایداری فوتبال را تغییر می‌دهند، به تمام باشگاه‌ها و لیگ‌های اروپایی آسیب می‌رسانند و تنها به تورم مصنوعی بازار کمک می‌کنند، آن هم با پولی که در خود فوتبال تولید نمی‌شود.

لالیگا می‌داند که تأمین مالی این باشگاه‌ها، یا از طریق تزریق مستقیم پول یا از طریق اسپانسرینگ و سایر قراردادهایی انجام می‌شود که با شرایط بازار مطابقت ندارند و منطقی اقتصادی ندارند.

شکایات قبل به یوفا از منچسترسیتی در ماه آوریل و همین هفته گذشته شکایت مربوط به PSG ارائه شده است، هرچند بعید نیست که در روزهای آینده برخی از این شکایات با کمک اطلاعات جدید به‌روزرسانی شوند.

علاوه بر این، لالیگا با شرکت‌های حقوقی در فرانسه و سوئیس از جمله شرکت فرانسوی وکیل خوان برانکو قرارداد بسته است تا در اسرع وقت اقدامات اداری و قضایی را در مراجع ذی‌صلاح فرانسوی و در اتحادیه اروپا انجام دهد.

در سوئیس، لالیگا به‌دلیل تضاد منافع احتمالی ناصر الخلیفی که ناشی از نقش‌های متفاوت او در PSG، یوفا، اتحادیه باشگاه‌های اروپایی و کمپانی BeIN Sports است، گزینه‌های مختلف نمایندگی را بررسی می‌کند

دیدگاه‌ها