کد خبر : 1829560 | 28 خرداد 1401 ساعت 10:21 | 71.6K بازدید | 11 دیدگاه

په په لوسادا کیست و از کجا می‌آید؟

فارغ‌التحصیل دانشگاه مادرید، بدنساز جدید پرسپولیس!

کسی که باعث حذف گل‌گهر از لیگ قهرمانان آسیا شد، به عنوان مربی جدید تیم پرسپولیس معرفی شد.

فارغ‌التحصیل دانشگاه مادرید، بدنساز جدید پرسپولیس!

به گزارش "ورزش سه"، اگر پیگیر جدی فوتبال ایران باشید، نام «په په لوسادا» را در پرونده بررسی مجوز حرفه‌ای نمایندگان ایران برای لیگ قهرمانان آسیا شنیده‌اید؛ کسی که در دوره مجید جلالی به کادرفنی این تیم اضافه شد و سپس با شکایت خود به فیفا، به عامل محرومیت گل‌گهر از لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ تبدیل شد.

او حالا در شرایطی به کادرفنی پرسپولیس اضافه می‌شود که آخرین مربی بدنساز خارجی سرخپوشان، مارکو استیلینوویچ بود که بدون تجربه کار در باشگاه حرفه‌ای فوتبال به ایران آمد اما با تمرینات سفت و سخت، نظرها را به خود جلب کرد.

په په لوسادای اسپانیایی قرار است جایگزین مظاهر رحیم‌پور بشود که در شهر خودرو و پرسپولیس همراه یحیی بود اما در نهایت از کادر قرمزها جدا شد؛ لوسادا دقایقی پیش سرانجام از سوی سرخپوشان به عنوان مربی بدنساز جدید این تیم معرفی شد.

1721915


اما په په لوسادا کیست و چه پیشینه‌ای دارد؟

* او فارغ التحصیل رشته مربیگری بدنسازی و بازپروری فوتبال از دانشگاه مادرید است. این اصلی‌ترین تخصص ورزشی اوست و به واسطه تحصیل در دانشگاه مادرید توانسته در باشگاه‌های مختلف شغل پیدا کند.

* په په مدرک مربیگری حرفه‌ای یوفا را هم به زودی خواهد گرفت؛ او در کلاسهای پرو لایسنس فیفا شرکت می‌کند تا احتمالا در آینده به عنوان مربی نیز فعالیت داشته باشد.

* وی متخصص در کارهای قدرتی و جلوگیری از مصدومیت و بازپروری است. نکته جالب اینکه پرسپولیس فصل گذشته مصدومان زیادی داشت.

* لوسادا همچنین مدتی استاد در دانشکده فوتبال مربیان اندولسی بوده است. این دانشگاه در منطقه سویا واقع شده است.

1721914


* لوسادا خود را فردی با تجربه کار با فوتبالیست‌های حرفه‌ای، در زمینه انفرادی و تیمی دانسته است.

* او تجربه کار در تمامی سطوح فوتبال حرفه‌ای اسپانیا از لیگ دسته اول تا دوم، رده جوانان و همچنین کار در دست اول مجارستان، لیگ فیلیپن و لیگ برتر ایران را دارد.

* په‌په در بین موفقیت‌های ورزشی‌اش بارها صعودهای متفاوتی را تجربه کرده است (کادیز 09-2008 به لالیگای 2، رئال بالومپدیکا لینس 21-2020 به REEF)، دو قهرمانی در دسته دوم (کادیز در 09-2008 و 12-2011)، قهرمانی ای اف سی کاپ و لیگ فیلیپین (سرس نگروس اف سی 2017) و حضور در لیگ قهرمانان آسیا (سرس نگروس اف سی 2018).

1721912


باید دید این مربی بدنساز در سومین تجربه خود در لیگ ایران پس از نساجی و گل‌گهر چه خواهد کرد و آیا می‌تواند از نظر آمادگی جسمانی شرایط سرخپوشان را تغییر دهد یا خیر؟

دیدگاه‌ها