کد خبر : 1830318 | 02 تیر 1401 ساعت 11:29 | 10.4K بازدید | 2 دیدگاه

او در تیم‌های خوب پرتغال مربیگری کرده است

نامجومطلق: ساپینتو می‌تواند نظر هواداران را جلب کند

پیشکسوت استقلال می‌گوید که اگر ساپینتو استقلال را قهرمان کند، آن زمان دیگر کسی به رکوردها اهمیتی نمی‌دهد.

نامجومطلق: ساپینتو می‌تواند نظر هواداران را جلب کند

به گزارش "ورزش سه"، مجید نامجومطلق بازیکن سابق استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره انتخاب ریکاردو ساپینتو به‌عنوان سرمربی جدید آبی‌های پایتخت گفت: زمانی‌که کارنامه ایشان را نگاه می‌کنید، در تیم‌های معتبری مانند اسپورتینگ و براگای پرتغال بوده و جزو مربیان خوبی بوده‌اند؛ حالا شاید به‌خاطر برخی مشکلات سال قبل در تیم موریرنسه نتایج خوبی نگرفته‌اند. ولی زمانی‌که به کارنامه ایشان نگاه می‌کنید، در تیم‌های خوب پرتغال مربیگری کرده است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه سبک فوتبال پرتغال یک جورهایی به فوتبال ما می‌خورد، امیدوار هستم که این مربی در استقلال موفق شود. قطعا تداوم قهرمانی سخت‌تر از کسب قهرمانی است. به همین دلیل آقای ساپینتو باید سخت تلاش کند و سطح فوتبال استقلال را ارتقا دهد. رکوردهای سال گذشته کار را برای مربی بعدی سخت می‌کند ولی امیدوارم ایشان آنقدر خوب باشد که نظر هواداران را جلب کند.

1529227

وی در مورد صحبت‌های ساپینتو مبنی بر کسب 4 قهرمانی نیز گفت: امیدوارم که این‌گونه باشد و به حرفی که می‌زند، عمل کند. اکنون برای هواداران مهم‌تر از هر چیزی، تکرار قهرمانی است. قطعا این رکوردها تا سال‌ها جابه‌جا نمی‌شود. ولی اینکه این تیم قهرمان شود، رضایت هواداران را جلب می‌کند و کسی دنبال آمار و ارقام نمی‌رود. قهرمانی می‌تواند هم به خود آقای ساپینتو کمک کند و هم به هواداران که قهرمانی دیگری را ببینند.

نامجو‌مطلق در مورد اینکه برخی از پیشکسوتان اعتقاد دارند اگر اسکلت تیم حفظ شود، استقلال می‌تواند تیم قدرتمندتری نسبت به پرسپولیس داشته باشد، پاسخ داد: من اعتقاد دارم برای ساختن یک تیم خوب، باید در درجه اول شاکله اصلی را حفظ کرده و نقاط ضعف را تقویت کنید. استقلال سال قبل خیلی مقتدرانه و بدون شکست قهرمان شد. ولی اگر بخواهیم از دید کارشناسانه نگاه کنیم، ضعف‌هایی داشتیم که باید آن را ترمیم کنیم. استقلال امسال برای تکرار قهرمانی کار سختی خواهد داشت.

وی ادامه داد: فصل بعد شرایط به گونه‌ای خواهد بود که همه تیم‌ها مقابل استقلال برنامه خواهند داشت و به دنبال این هستند که سد راه موفقیت تیم شوند. این وظیفه کادرفنی و بازیکنان را سخت‌تر می‌کند. به نظر من شما باید تیمتان را قوی‌تر از فصل گذشته ببندید. باز هم تکرار می‌کنم که علی‌رغم قهرمانی در فصل قبل، در یکی دو پست نیاز به تقویت داریم.

دیدگاه‌ها