کد خبر : 1830471 | 03 تیر 1401 ساعت 15:42 | 105.4K بازدید | 30 دیدگاه

یک نفر در لیست خروجی، یک نفر شاید روی نیمکت؛

آنالیز: مهره قهرمانی پرسپولیس چه کسی است؟

مهدی ترابی موثرترین بازیکن فصل گذشته پرسپولیس است که با حضور بازیکنان جدید شاید آزادی عمل بیشتری در فضای تهاجمی پرسپولیس پیدا کند.

آنالیز: مهره قهرمانی پرسپولیس چه کسی است؟

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس لیگ بیست و یکم را با جدایی سه بازیکن تاثیرگذار خود آغاز کرد و در غیاب کنعانی‌زادگان، مغانلو و نوراللهی، سرخپوشان روزهای دشواری را سپری کردند و در نهایت نیز به عنوان نایب قهرمانی رسیدند.

اما با این حال در فصلی که نوار قهرمانی پرسپولیس پاره شد، این تیم بازیکنان موثری هم داشت که باعث شدند تا این تیم بالاتر از سپاهان و گل‌گهر در جایگاه دوم قرار بگیرد و برای هفتمین سال متوالی، پایین تر از رتبه دوم نرود.

* از عبدی تا سرلک؛ ترین‌های فصل پرسپولیس
مهدی عبدی موفق شد بیشترین گل را برای تیمش بزند و میلاد سرلک نیز بیشترین دقت پاس و دقایق بازی را به نام خود ثبت کرد. وحید امیری بیشترین دریبل را داشت و کمال کامیابی‌نیا نیز در تکل موفق رکوردزنی کرد.

علی نعمتی شاید پدیده فصل پرسپولیس بود که در اولین سال بازی با پیراهن این تیم در قطع توپ، دفع توپ و نبرد هوایی برترین بازیکن بود. سایر رکوردها به مهدی ترابی اختصاص دارد؛ بازیکنی که بیشترین پاس گل، بیشترین خلق موقعیت، بیشترین شوت و بیشترین شوت در چارچوب را داشت.

1723106

* پنج بازیکن برتر فصل پرسپولیس

۱. مهدی ترابی (۷.۴۱)
او بیشترین نمره را از پایگاه آماری «یازده» دریافت کرد تا بهترین بازیکن فصل پرسپولیس باشد. ترابی روی ۱۳ گل پرسپولیس تاثیر داشت و سه بار هم در تیم منتخب قرار گرفت. هافبک چپ سرخپوشان بیشترین خلق موقعیت را هم در بین بازیکنان لیگ برتری به نام خود ثبت کرد.

1723103

۲. وحید امیری (۷.۳۳)
امیری نیز سه بار در تیم منتخب هفته قرار گرفت. او دقت پاس ۸۰٪ را ثبت کرد و ۲۰ موقعیت نیز برای مهاجمان پرسپولیس خلق کرد و همچنین دریبل‌زن‌ترین بازیکن پرسپولیس و لیگ برتر شد و شاید اگر مصدومیت نبود، می‌توانست آمار خود را بهتر هم کند.

1723104

۳. کمال کامیابی‌نیا (۷.۲۳)
هافبک دفاعی سرخپوشان با نرخ دقت پاس فوق العاده و بیشترین تعداد تکل، سومین بازیکن برتر پرسپولیس شد. او همچنین در هر بازی بیش از دو نبرد هوایی موفق داشت و بیش از ترابی و امیری در تیم منتخب هفته جای گرفت.

1723105

۴. رامین رضاییان (۷.۱۵)
رضاییان در نیم فصل دوم به فهرست پرسپولیس اضافه شد و چهار پاس گل هم داد. او سومین بازیکن برتر پرسپولیس در خلق موقعیت بود و پس از کمال کامیابی‌نیا، بیشترین تکل موفق را هم زد. نکته مهم اینکه او هر بازی ۴۹ پاس نیز داد و یک بار هم وارد تیم منتخب هفتگی شد.

1723101

۵. علی نعمتی (۷.۱۳)
علی نعمتی آمار فوق‌العاده چهار گل را ثبت کرد و گلزن‌ترین مدافع پرسپولیس شد. او در کنش‌های دفاعی درخشان ظاهر شد اما حالا با ورود پورعلی‌گنجی و گئورگی ولسیانی کار سختی برای حضور در ترکیب اصلی خواهد داشت و شاید تا آمادگی امیری حتی به سمت چپ خط دفاعی هم منتقل شود.

1723102

نکته جالب اینکه از بین پنج بازیکن برتر این فصل پرسپولیس، تنها رامین رضاییان جدا شده که به جای او هم دانیال اسماعیلی‌فر در ترکیب پرسپولیس حضور خواهد داشت.

با اضافه شدن علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی گولسیانی، سروش رفیعی و احتمالا سعید صادقی و کاسیانو سرخپوشان زهردارتر در حمله و احتمالا مستحکم‌تر در دفاع خواهند شد و البته برای بازگشت به فرم قهرمانی، مهره‌های بیشتری را در اختیار خواهند داشت.

دیدگاه‌ها