کد خبر : 1830551 | 04 تیر 1401 ساعت 10:06 | 21.8K بازدید | 4 دیدگاه

پای جریمه 25 هزار دلاری در میان است

بیانیه شدیداللحن کی‌روش علیه فدراسیون مصر

کارلوس کی روش سرمربی سابق تیم ملی مصر نسبت به جریمه 25 هزار دلاری خود واکنش شدیدی نشان داد.

بیانیه شدیداللحن کی‌روش علیه فدراسیون مصر

به گزارش "ورزش سه"، کارلوس کی روش سرمربی سابق تیم ملی ایران با صدور اطلاعیه‌ای به شدت نسبت به جریمه‌ای که از سوی فدراسیون فوتبال مصر برای او در نظر گرفته شده واکنش نشان داد.

پس از غیبت این سرمربی پرتغالی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار با مراکش از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آفریقا، او از سوی کنفدراسیون فوتبال آفریقا با جریمه 25 هزار دلاری روبرو شد که فدراسیون فوتبال مصر نیز این مبلغ را از باقیمانده حقوق کی روش کسر کرد.

کی روش در آن زمان به دلیل ازدحام ترافیک و نبود بیمه تکمیلی برای خودروی مربی جهت حضور در نشست خبری، نتوانست خود را به مقر کنفرانس در ورزشگاه احمدو آهیجو برساند، زیرا اولویت تیم امنیتی، اتوبوس تیم ملی مصر بود که پس از برگزاری آخرین تمرین، راهی هتل محل اقامت خود شده بود.

در همین خصوص، کی روش پیامی را برای خبرنگاران مصری ارسال و به شدت از فدراسیون فوتبال مصر انتقاد کرد. او در این پیام نوشته است:

«آقای ولید! (مدیر اجرایی فدراسیون فوتبال مصر) فکر نمی‌کنم شما همان کسی باشید که مرا برای شام در خانه‌اش دعوت کرد. شرمنده آقا! چطور جرات کردی بعد از آخرین ملاقات ما اینقدر بد و با این تصمیم یک طرفه با من رفتار کنی؟

شما دو نوع رفتار دارید. یکی روبروی من و زمانیکه کنار هم هستیم و دیگری پشت سر من. خودتان هم می دانید که رئیس فدراسیون می داند که من در این جریمه مقصر نیستم. ما شاهد داریم. سرلشکر حلمی مشهور، راننده خودرو و آقای اسامه اسماعیل.

کل تیم می توانند شهادت بدهند که کنفرانس به دلیل اشتباه فدراسیون فوتبال آفریقا و مقامات امنیتی از دست رفته است. چگونه می توانید با کسر این مبلغ از من رفتاری غیر اخلاقی انجام داده و به من توهین کنید؟

شرمنده آقا ولید! من مستحق این رفتار از سوی فدراسیون فوتبال مصر نیستم و قول می دهم تا با این سوء‌استفاده و این تصمیم ناصادقانه مبارزه کنم.»

یک منبع از فدراسیون فوتبال در اظهاراتی اختصاصی به FilGoal گفت: ابتدا حازم امام (رئیس فدراسیون مصر) چند روز پیش با کی روش تماس گرفت و با او در مورد بازگشت به تیم ملی صحبت کرد که این مربی پاسخ داد که ابتدا باید حقوق دیرکرد خود را  دریافت کند.

وی افزود: رئیس فدراسیون نیز به کی روش اطمینان داد که فوراً حقوق خود را به طور کامل دریافت خواهد کرد و از ولید العطار (از مدیران فدراسیون) خواست تا این پرونده را تکمیل کند، بنابراین تمام حقوق این سرمربی از جمله جوایز جام عرب و جوایز پلی آف جام ملت های آفریقا را بررسی کرد.

این منبع توضیح داد: العطار فقط جریمه های امضا شده توسط فدراسیون فوتبال آفریقا علیه کی روش را کسر کرد که فدراسیون فوتبال مصر حق پرداخت آن را ندارد زیرا این یک تخلف مالی محسوب می شود. تمامی فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها مسئولیتی در قبال جریمه مربیان و بازیکنان ندارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال از پیام‌های کی‌روش که برای همه خبرنگاران مصر درباره آنچه بین او و فدراسیون می‌گذرد ارسال شده، متعجب است و این را پاسخی از سوی او در مورد بازگشتش به مصر دانست.

دیدگاه‌ها