کد خبر : 1830717 | 04 تیر 1401 ساعت 23:38 | 111.1K بازدید | 28 دیدگاه

جنگ لفظی دوساعته در مجمع کشتی

دعوای باورنکردنی دبیر و پولادگر - شرح کامل

علیرضا دبیر که با وزارت ورزش وارد جنگی علنی شده، روز سخت و عجیبی را برای معاون وزیر ورزش رقم زد.

دعوای باورنکردنی دبیر و پولادگر - شرح کامل

به گزارش "ورزش سه"، تنها چند روز بعد از درگیری لفظی علیرضا دبیر با سیدمحمد پولادگر در جلسه خصوصی در وزارت ورزش، برگزاری مجمع عمومی فدراسیون کشتی باعث شد تا این دو، بار دیگر با یکدیگر روبه‌رو شوند. رئیس فدراسیون کشتی که در ماه‌های اخیر به‌ خاطر بحث‌های بودجه‌ای به‌شدت با وزارت ورزش درگیر بوده، امروز شمشیر را برای معاون وزیر ورزش از رو بسته بود. حتی اعضای مجمع و به‌ویژه روسای هیئت‌های استانی نیز در حمایت از دبیر به پولادگر تاختند و بارها در طول جلسه از او انتقاد کردند.
در حالی‌که مجمع فدراسیون کشتی به‌ شدت طولانی شده بود و دبیر هم دائما در صحبت‌های حسابرس وزارت ورزش و البته پولادگر می‌آمد و جواب آن‌ها را می‌داد، جنگ لفظی بین رئیس فدراسیون کشتی و معاون وزیر ورزش بالا گرفت. 
در نهایت این پولادگر بود که کاسه صبرش لبریز شد و تصمیم گرفت مجمع فدراسیون کشتی را بدون اینکه به‌طور رسمی پایان یافته باشد، ترک کند. البته که علیرضا دبیر با تغییر رئیس جلسه به مجمع ادامه داد!
در ادامه جزئیات جنگ لفظی امروز علیرضا دبیر و سیدمحمد پولادگر را مشاهده می‌کنید.
* اینجا کشتی مازندران است. در اسلو نروژ حداقل ۸ نفر از مازندران بودند؛ آبروی ورزش این مملکت. کشتی ایران آبرو و پیشینه و عقبه دارد‌. از سال ۱۹۴۸ المپیک لندن تا اینجا آبروی ورزش این کشور را کشتی خریداری کرده و به دوش کشیده است. اولین مدال آور طلای ورزش کشورمان در سال ۱۹۵۶ المپیک ملبورن ‌آقای امامعلی حبیبی است و بعد از آن هم آقای تختی. باید این را بدانیم. هر کسی دست یا علی به کشتی بدهد ضرر نخواهد کرد. همانطور که دوستان گفتند از آن سال از اولین المپیک تا اینجا ۷۶ مدال داریم و ۴۷ تا برای کشتی بوده و ۱۴ تا از آنها هم برای استان مازندران بوده است. بعد از انتخابات حرف‌های زیادی زده شده و انتقادات شده اما آن چیزی که برای ورزش ممکلت ما مهم است این است که باید همدلی را در استان مازندران ایجاد کرد. صد در صد کشتی برای ورزش ‌کشور آبروداری خواهد کرد. ما در مازندران سه رویداد جام بین‌المللی، سه قهرمانی کشور، یک اردوی نوجوانان تیم ملی را برگزار کردیم و بالغ بر ۵هزار کشتی‌گیر در این رویداد‌ها کشتی گرفتند اما سهم مازندران چقدر بود؟ چقدر‌ کمک شده؟ فدراسیون نمی‌تواند، فدراسیون خودش ساخت و ساز دارد. همانطور که آقای دبیر فرمایش کردند دو سالن زده و یک سالن در خاورمیانه تک است و الان هم چند هزار متر مربع را فدراسیون بنا می‌کند. آقای پولادگر شما باید این وفاق را ایجاد کنید. این دست یا علی را باید به کشتی داد و ضرر‌ نخواهید کرد. من در بحث بانوان صحبت می‌کنم؛ در شالیزار‌های استان مازندران بچه‌های ۶-۷ ساله با پدر و مادرشان کار می‌کنند. اینها یعنی پتانسیل. به ورزش بانوان جفا شده است. خواهشی که دارم در رابطه با ورزش بانوان و به خصوص کشتی است. سعی خودتان را بکنید.

پولادگر: اجازه بدهید من هم صحبت کنم. مثل اینکه ما اینجا آمده‌ایم تا فقط حرف‌ها را بشنویم. اگر همه دوستان بخواهند صحبت کنند.

* دردی است که امروز از ابتدای جلسه حس خیلی بدی به اعضای مجمع دست داده که...

پولادگر: برای اینکه حرف‌هایم را نشنیده‌اید. اجازه بدهید من حرف‌هایم را بزنم و اگر شما هنوز درد به دلت بود ادامه بده. من اول صحبتم خیلی محترمانه عرض کردم اینکه آقای دبیر گفته نیست. شما این را ادامه می‌دهید.

1723384

* بفرمایید ما گوش می‌کنیم.

پولادگر: نه! من دیگر ادامه نمی‌دهم. من از ساعت ۷:۳۰ صبح امروز جلسه داشتم و از همین جلسات به اینجا آمده‌ام. یک لحظه هم تنفس بین آن نبوده است. شما دوستان اینجا تشریف داشته‌اید. الان هم در این جلسه دو ساعت صحبت کرده‌ایم و قطعا نه من کشش دادم که ادامه بدهم نه شما‌ و وقتی تایمی از زمان نشستن بگذرد؛ چشم و گوش و حواس دچار مشکل می‌شود. من صحبت‌هایم را عرض می‌کنم. اولا که قطعا کشتی ورزش اول کشور است اما همه ورزش ایران نیست. قطعا در کشتی زحمات زیادی کشیده شده و افتخارات فراوانی کسب کرده ولی من در‌ جایگاهی نشسته‌ام که باید پاسخگوی ۴۸ رشته ورزشی و ۴۸ فدراسیون باشم که ۲۶ تا از آنها المپیکی هستند. آقای دبیر فرمودند که این گزارش را من نمی‌خوانم چون از نظر من فقط طلای المپیک ملاک است. همان افرادی که طلای المپیک گرفتند از من طلب دارند و برای بودجه‌شان مطالبه دارند. همین طلای المپیک را با هم ببینیم. استاد عزیز و بزرگوارم آقای عسگری محمدیان صحبت کردند. من تا جایی که حافظه‌ام یاری می‌کند و بوده‌ام می‌گویم. در المپیک سیدنی کشتی یک طلا گرفت و وزنه‌برداری دو تا. در‌ المپیک آتن کشتی اصلا طلا نگرفت و تکواندو و وزنه‌برداری هر کدام یک طلا گرفتند.‌ این صحبت خود جناب آقای دبیر است. در المپیک پکن فقط تکواندو طلا گرفت و کشتی برنز گرفت. در المپیک لندن با دوپینگ‌هایی که درآمد؛ تعداد طلاهای وزنه‌برداری از کشتی هم بیشتر شد. در المپیک ریو وزنه‌برداری دو طلا گرفت؛ کشتی یک طلا گرفت. من نمی‌خواهم بگویم کشتی ضعیف است؛ می‌گویم رشته‌های دیگر هم از ما طلب دارند. آنها هم بودجه می‌خواهند. باید به آنها هم توجه کرد.

دبیر: یک شاخصه‌اش طلای المپیک است.

پولادگر: آقای دبیر قرار نیست ما صحبت کنیم. یک ساعت گوش کردم؛ فقط گوش کن. برادران بزرگوار عدالت اصلی در جهان تعادل است. ما باید در بودجه‌ها و هزینه‌ها رعایت تعادل کنیم. به خدا همه فدراسیون‌ها دوست دارند ماشین اختصاصی داشته باشند و ورزشکاران‌شان در هیوندای ویژه بنشینند و با بگو بخند تا فرودگاه بروند و برگردند ولی آیا برای همه این امکانات است؟ خیلی خوب است که ما این کار را بکنیم اما آیا می‌توانیم؟ بعضی از هزینه‌ها، هزینه‌های غیرضروری است.

دبیر: درآمدهای شما که نیست.

پولادگر: اینکه ایشان مدام تکرار می‌کند که از درآمد‌های شما نیست...

1723373

دبیر: از کمک‌های شما نیست. شاید من از بخش خصوص می‌گیرم. شما ناراحت می‌شوی؟ واقعیت را تغییر‌ می‌دهید.

پولادگر: من حرف‌هایی را می‌زنم...

دبیر: من هم پس از آن حرف می‌زنم. می‌نویسم. امروز اینها قاضی هستند. امروز اینها قاضی هستند.

پولادگر: نه اینها قاضی نیستند.

دبیر: شما نباید از المپیک سیدنی بگیری...

پولادگر: من اینطور‌ نمی‌توانم. آقای دبیر شما یک ساعت صحبت ‌کردی.

دبیر: شما نباید از المپیک سیدنی بگیری از المپیک ۱۹۴۸ بگیر. آقای دبیر کمیته المپیک اینجا است. ۶۵ درصد مدال‌های المپیک مال کشتی است. اینطور ببینید. چرا از سیدنی می‌گیری؟ از لندن بگیر.

پولادگر: اجازه بدهید من حرفم را بزنم.

دبیر: من می‌گویم چرا سیدنی؟ مثل همه شاخص‌هایتان است؟

پولادگر: بزرگواران اگر قرار است قضاوت کنید..؛ آقای دبیر همین‌طور در جلسات حرف می‌زند. مهلت نمی‌دهد کسی حرف بزند.

دبیر: شما حرف غیرکارشناسی می‌زنید.

پولادگر: هر‌ چه احترام می‌گذاریم، گوش می‌کنیم، ایشان باز همین‌طور جدل می‌کند. من هم بلد نیستم جدل کنم. ایشان مهارت فوق‌العاده‌ای در جدل دارد.

دبیر: ارتباط شما با فدراسیون‌های دیگر در‌ پشت صحنه خوب است.

پولادگر: بله با فدراسیون‌های دیگر و همه‌جا خوب است. وظیفه‌ام این است.

دبیر: بله. شما فعلا پول کشتی را تخس می‌کنی.

پولادگر: بنده در معاونت ورزش قهرمانی. تیکه پرانی، متلک گفتن، نیش زبان زدن سیستم آقای دبیر است.

دبیر: شما همین الان درباره ماشین‌ها چه گفتی؟ من متلک می‌اندازم یا شما؟

پولادگر: شما صحبت کردید و یک ساعت است من گوش می‌کنم. الان شما گوش کن.

1723294

دبیر: من گوش می‌کنم اما شما بعد از آن بنشینید و نگویید خسته‌ام.

پولادگر: من عرض می‌کنم.‌ بودجه‌ای که ایشان می‌گوید... اولا می‌گویم متخصص در جدل است. خدا را شکر ۷-۸ سال در شورای شهر بوده و این ویژگی را ایشان بلد است.

دبیر: ماشاالله ۲۱ سال ایشان در فدراسیون‌ها، حرفه‌ای شده است.

پولادگر: ما بلد نیستیم.

دبیر: خودش تیکه می‌اندازد. می‌دانید که حاجی طلبه بوده است.

پولادگر: آقایان قضاوت کنید. من یک ساعت سکوت کردم.

دبیر: من هم ملازاده بودم.

پولادگر: من هم در تک تک صحبت‌های ایشان می‌توانستم تیکه بپرانم.

دبیر: همه را پراندی.

پولادگر: همه را گوش کردم. حالا عرض می‌کنم و بعد از آن رفع زحمت می‌کنم.

دبیر: نه. باشید و من گوش می‌دهم. شما ۷۰ تا را بگویید. ما اگر ماشین خریدیم از کمک شما نبوده است. بد کاری کردم؟

پولادگر: با جدل کار جلو نمی‌رود. ایشان اصلا اجازه صحبت به من نمی‌دهد.

دبیر: بفرمایید.

پولادگر: اینکه من عرض می‌کنم شما آشپرخانه‌ای می‌سازی‌ که مدعی هستی می‌توانی غذای استادیوم آزادی را بدهی و حتی بیرون‌بر داشته باشی، این سلیقه شماست. بودجه آن را از هر کجا دربیاوری بودجه کشور است. از منابع دولت است. روزهای قبل وقتی این جدل اتفاق افتاد آقای دبیر فقط آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه را پشت تلفن نکشید. همه را پشت تلفن کشید. این ارتباطات خیلی خوب است.‌ اینکه فلان نماینده مجلس عضو هیئت‌رئیسه شما باشد و وزیر ورزش را تهدید کند که شما را به چهارمیخ می‌کشیم و شما کار غیرقانونی کردید.

دبیر: می‌گویید چرا پشت تلفن کشیدم؟ واقعیت را بگو.‌ چرا روی خط آوردم؟ گفتند کار شما تخلف است. خواهشا واقعیت را بگو. طوری وانمود می‌کنی انگار من پارتی بازی کردم. من از آنها سوال کردم این آقا بودجه ما را صفر کرده، می‌تواند؟ همه هم گفتند نه. جز این بود؟

پولادگر: راجع به بودجه هم صحبت می‌کنم.

دبیر: واقعیت را بگو. شما در ظاهر آدم متدینی هستی.

پولادگر: ما به ظاهر متدین هستیم. اینها تیکه پرانی‌هایشان است.

دبیر: ما که باطن کسی را نمی‌بینیم.

پولادگر: الحمدلله که ظاهر شما خوب است.

دبیر: نه ما که درب و داغون هستیم.

پولادگر: دوستان عزیز این چیزی که اعلام شده و فدراسیون‌ها به آن معترض هستند از طرف مجلس اعلام شده است. اینکه این جدا است و آن جدا من خبر ندارم. به ما یکی اعلام کرده‌اند.‌ اولا عرض می‌کنم بودجه‌ای که پارسال برای کل فدراسیون‌ها سازمان برنامه و بودجه به ما اعلام کرده بود ۳۷۰ میلیارد تومان بود.

دبیر: در قهرمانی.‌ کامل باز کنید.

پولادگر: اجازه بدهید صحبت می‌کنم. در قهرمانی. من جای دیگر بلد نیستم.

دبیر: شما اگر کارشناس این‌ کار هستی ریزش را بگو.

پولادگر: اگر ایشان به این روش ادامه بدهد من با کمال احترام به شما بزرگوار، جلسه را ترک می‌کنم.

دبیر: حاج آقا اصلا مشکلی نیست شما برو.

پولادگر: ایشان اجازه صحبت به من نمی‌دهد.

دبیر: من بودجه‌ای هستم. وقتی می‌گوید ۳۷۰ میلیارد تومان بودجه در حال بازی با کلمات است. ۳۷۰ تومان بودجه چی؟ قهرمانی. بودجه وزارت ورزش بالای ۲-۳ هزار میلیارد تومان است. این می‌داند چه می‌گوید. من می‌فهمم. من بلدم با اینها بازی کنم. من از جنس اینها هستم. شما را می‌توانند دور بزنند؛ من را نمی‌توانند. اگر به من رای دادید اعتماد کنید. برادر اعلام کن ۳۷۰ میلیارد تومان بودجه قهرمانی، نه وزارت ورزش. خواهشا باز صحبت کنید. آن روز هم با من همینطور صحبت می‌کردید. می‌گفتید من دیشب صفر کردم. گفتم چرا صفر کردید. خواهشا شفاف و صادقانه صحبت کنید.

پولادگر: ایشان اجازه صحبت به من نمی‌دهد. واقعا خسته شدم.

دبیر: بفرمایید. من هر جا ایراد داشته باشد می‌گويم.

پولادگر: من اینطور نمی‌توانم و بلد نیستم.‌ هر کسی آدابی دارد. اگر قرار است آقای دبیر در هر کلامی بپرد و توهین کند...

دبیر: خب دروغ می‌گویید. راستش را بگویید.

پولادگر: ما دروغ گفتیم؟ عرض کردم ۳۷۷ میلیارد تومان بودجه‌ای بود که برای ورزش قهرمانی به ما اعلام شده بود که از این مبلغ ۸۵ درصد که ۲۷۵ میلیارد تومان بود، ما توانستیم به فدراسیون تخصیص بدهیم. حالا این ۸۵ درصد در اکثر فدراسیون‌ها بود و فدراسیون کشتی از جمله فدراسیون‌هایی بود که اتفاقا بودجه‌اش را هم بیش از صد در صد گرفت. اینها را از این جهت می‌گویم که بدانید هیچ دشمنی نسبت به کشتی نیست و همواره و همیشه وزارت ورزش و همه نهادها دست حمایتی برای کشتی داشته‌اند. اینطور حرف زدن خیلی کم لطفی است. منِ پولادگر امروز به‌عنوان نماینده دولت اینجا نششته‌ام. این کم لطفی است که آدم راجع به دولت با این ادبیات صحبت کند. کشتی همیشه حمایت شده و همین الان بودجه‌تان این را نشان می‌دهد. ایشان می‌گوید از اینطرف و آنطرف آورده‌ایم و کلمه‌ای هم به‌کار می‌برد که اجازه بدهید من بگویم؛ می‌گویند شما محلل هستید و بابت این بودجه‌ها هیچ کاره‌اید. همینجا عنوان کرده‌اند ۳۸ میلیارد مبلغ تفاهم نامه بوده و ما ۳۹ میلیارد تومان پرداخت کرده‌ایم. غیر از آن ۲۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم مازاد و خارج از سهمیه کشتی دریافت کرده‌اید. این یعنی دشمنی؟

دبیر: شما دادید؟

پولادگر: دوستان اینطور که نمی‌توانیم صحبت کنیم.

دبیر: اجازه بدهید من مدیریت کنم. عملکرد ما ۱۳۱ میلیارد تومان بوده و شما ۳۸ میلیارد داده‌اید. یعنی زیر یک‌سوم. چرا امسال همان را صفر می‌کنی؟ با کلمات بازی نکنید.

پولادگر: ما صفر نکردیم عزیز من.

دبیر: چرا ۷۰ تای مجلس را پای خودت می‌گذاری؟ حرف من این است. کار شما تخلف است‌. بیایید این را باز کنیم. ما ماشین خریدیم، آشپرخانه را بخش خصوصی به ما کمک می‌کند. شما ناراحتی؟ ماشین را بخش خصوصی دوست دارد کمک کند. شما چرا ناراحتی؟ حرف من این است. دست‌شان درد نکند.

1723372

پولادگر: اگر بخش خصوصی می‌خواهد کمک کند پس مصوبه مجمع چیست؟

دبیر: جان؟ یک تکه از درآمدهای خودمان بوده است.

پولادگر: بالاخره از خودت خریدی یا بخش خصوصی است؟

دبیر: ۱۴۰۰ بوده و وقتی الان سه تومان است شما باشید چه کار می‌کنید؟ آقای پولادگر من یک سوال دارم. ما پارسال ۱۳۱ میلیارد بودجه داشتیم و شما در‌ جلسه صفر کردید و گفتید من نمی‌دهم و امسال صفر است. همین را توضیح بدهید و بقیه را حاشیه نروید. شما بلد هستید با کلمات بازی کنید و من بچه جنوب شهر هستم و بلد نیستم و ساده صحبت می‌کنم. شما چرا می‌گویی امسال صفر؟ چرا بودجه ما را بین فدراسیون‌های دیگر تخس می‌کنی که فدراسیون‌های دیگر را علیه ما می‌کنید که عدالت یعنی این. عدالت یعنی هر کسی ۴۵ هزار تومان پول بگیرد؟ یکی نگیرد و یکی ۱۰۰ هزار تومان بگیرد و یکی ۴۵ هزار تومان؟ طلای المپیک یک شاخصه است. من به شما اعلام کردم ما ۱۴۵۰ نفر اعزام داشتیم. اگر من اعزام‌هایم را کم کنم شما ببین کدامیک از اینها اندازه ما اعزام داشتند؟ شما اینها را پاسخ بده. شما یک سوال ما را جواب بده و ما ممنونیم. ما باید در مجلس و وزارتخانه با هم صحبت کنیم چون این بحث فنی است. شما بگو چرا بودجه وزارتخانه را صفر کردید؟ این ۷۰ تا را ول کن. این را چرا صفر کردید؟

پولادگر: همین بودجه صفر را خود ایشان گفت ۴/۵ میلیارد گرفته است‌. می‌دانید بیشترین رقم را از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا الان کشتی گرفته است؟

دبیر: ۴/۵ میلیارد از چقدر؟ همین را بگو.

پولادگر: گفتند صفر.

دبیر: نه. ۴/۵ را می‌گوید از ۷۰. در جریان باشید. من بودجه‌ای هستم. من همه جوره از شما عقب هستم و شما بزرگ ما هستید اما در قهرمانی و بودجه کمی از شما جلوترم. شما ۴/۵ را از ۷۰ حساب می‌کنید. بعد ما ۳۸ میلیارد از اول سال خرج کردیم. ۴/۵ دادی و منت هم می‌گذاری؟ حتی شما جایی ۸۰۰ داده بودی و معاون دیگری کرد یک. دست شخص شما بود که همان را هم نمی‌دادی. من ریزش را می‌دانم. سوال من این است شما روی ۴۰ تای ما چقدر می‌خواهید بالا بیاورید؟ شما به تبصره ۱۴ کاری نداشته باش و این را به دوستان بگو. چرا می‌گویی امسال بودجه من را در قهرمانی که باید با شما تفاهم امضا کنم؛ صفر کردی؟ چقدر می‌خواهی بدهی؟ به جز تبصره ۱۴. با تبصره ۱۴ کاری نداشته باش؛ آن کمک مجلس است. آقایان پارسال با تبصره ۱۴ به ۱۱ فدراسیون کمک شد؛ "مازاد بر بودجه وزارت ورزش" است. امسال هم مازاد بر بودجه وزارت ورزش، بیشتر از ۳۰۰ میلیارد به ۲۳ فدراسیون کمک شده است. همه فدراسیون‌ها را صفر کردی؟ پس بودجه وزارت ورزش را چرا می‌گیرید؟ تبصره ۱۴، ۷۰ میلیارد را کنار بگذاریم که شاید محقق نشود. چرا بودجه قهرمانی را بعد از ۶۰-۷۰ سال صفر می‌کنی؟ ورزشی که ورزش اولت است. به حاشیه هم نرویم.‌ من اصلا حرف زدن بلد نیستم. یک بچه جنوب شهری هستم و صادقانه صحبت می‌کنم. اگر اینطور باشد آقای سعیدی هم باید بودجه من را در کمیته المپیک صفر می‌کرد و می‌گفت آقای دبیر ۷۰ تومان داری. پس چرا آقای سعیدی این کار را نکردند و گفتند همه فدراسیون ۲۵ درصد رشد؛ شما با کشتی شخصی برخورد می‌کنی. مثل کمیته المپیک برخورد کن؛ پارسال بودجه ما ۳۸ بوده و شما باید بگویی چقدر افزایش می‌دهی که درباره آن صحبت کنیم. آقایان بودجه ۳۸ تا را هم من با آقای سلطانی‌فر بسته‌ام. شاهد است و زنگ بزنید بپرسید. نظر‌ ما روی ۴۸ میلیارد تومان بود که ایشان روی ۳۸ بست که شما می‌گویید. آن بودجه باید ۴۸ می‌شد.

پولادگر: بیشتر از صد در صد.

دبیر: من به احترام ایشان حرف نزدم. قرار بود ۴۸ میلیارد باشد. وزارت ورزش پایین می‌آورد و وقتی پر می‌شود می‌گویند ما بیشتر از صد در صد دادیم. وزارت ورزش یک‌سوم بودجه کشتی را می‌دهد. چرا همان یک‌سوم را صفر می‌کنی؟ رشته‌ای که همیشه کار جمع کرده است. همین را به ما پاسخ بده. شما فکر کنید تبصره ۱۴ نبوده است. چرا ۴۰ تا را صفر‌ می‌کنی؟ بگو چقدر می‌خواهی روی آن بگذاری؟ به اینها پاسخ بده. اینها نماینده‌های استان‌هایشان هستند. من سکوت می‌کنم. همین را بحث کنیم.

پولادگر: اگر آقای دبیر مهلت بدهد من صحبت می‌کنم.

دبیر: باشه چشم. همین را بگو.

پولادگر: بودجه‌ای که پارسال اعلام کرده بودند ۳۳۷ میلیارد تومان بود که چیزی که محقق شد ۲۷۷ میلیارد تومان بود و در واقع بعضی از فدراسیون‌ها را با زحمت توانستیم به ۸۵ درصد برسانیم. اکثرا هم نرسیدند اما کشتی یکی از فدراسیون‌هایی بود که بودجه‌اش را بیش از صد در صد هم دریافت کرد. علاوه‌بر آن، خارج از سهمیه هم از کمیته و هم از وزارت ورزش دریافت داشتند. امسال بودجه‌ای که برای کل فدراسیون‌ها تخصیص دادند ۲۷۷ میلیارد تومان است؛ یعنی از پارسال هم کمتر.‌ یعنی ما همان ۸۵ درصد را هم نمی‌توانیم به فدراسیون‌ها بدهیم. در کنار این ۳۰۰ میلیارد هم مجلس داشت که ۲۸۵ میلیارد تومان بین فدراسیون‌ها بوده، تخصیص دادند. اگر چیزی که آقای دبیر می‌گویند اتفاق بیفتد، قطعا ما نه تنها نمی‌توانیم به فدراسیون‌ها افزایش بدهیم، بلکه باید به نسبت پارسال کاهش هم بدهیم. آنها هم مشکل دارند، اعزام و مسابقات مهم دارند و چشم ورزش به آنها هم هست که افتخار کسب کنند و آنها هم جمعیتِ مخاطب زیادی دارند. هندبال ما اولین مدال جهانی‌اش را در رده نوجوانان گرفت. بین همین تقسیمی که مجلس انجام داده، خود شما قضاوت کنید؛ مثلا رشته تیراندازی که طلای المپیک توکیو را گرفته اصلا نیست. من می‌توانم به این هیچ افزایشی ندهم؟ طبیعی است که اینجا باید طوری تقسیم کنیم که بعضی از فدراسیون‌ها با توجه به فعالیتی که دارند و امسال دیگر موضوع کرونا هم نیست و فعالیت‌ها افزایش پیدا کرده است، بتوانیم جوابگو باشیم. الحمدالله شرایط کشتی خوب است؛ من فدراسیونی دارم که چند ماه است حقوق پرسنلش را نداشته است و شرایط اردویی بدی دارد. باید بتوانیم به اینها توجه کنیم. این وظیفه ماست؛ باید اینها را ببینیم و کمک کنیم. اما در این میان کشتی باز از همه سرآمد است. الان آقای دبیر اشاره کردند این ۷۰ میلیارد هم معلوم نیست محقق شود؛ اتفاقا تفاهم نامه‌ای که ما امضا می‌کنیم یعنی ما تقبل می‌کنیم و وزارت ورزش آن ۷۰ میلیارد را تعهد می‌دهد؛ کاری نداریم که از تبصره ۱۴ محقق می‌شود یا خیر.

1723346

دبیر: شما کارشناسی به ۷۰ رسیدید؟ چرا ۷۰؟ چرا ۶۹ نه؟ دقیقا روی ۷۰ آنها به جمع‌بندی رسیده‌اند.

پولادگر: افزایشی که ما توانستیم در بعضی از فدراسیون‌ها بدهیم حداکثر ۴۰-۴۵ درصد بوده است. بعضی از فدراسیون‌ها را تا ۲۵ درصد بیشتر نتوانستیم. این نزدیک به صد در صد افزایش در کشتی است.

دبیر: اگر ۱۰۰ بود؛ ۱۰۰ می‌کردید. آقای پولادگر با کلمات بازی نکنید و امام حسینی صحبت کنید. چون بودجه مجلس را نمی‌توانی بشکنی و پایین بیاوری؛ چون زیرمجموعه هستی، این را ۷۰ کرده‌ای.

پولادگر: بالاترین رقم افزایش برای کشتی بوده است.

دبیر: ۷۰ هم برای مجلس است نه اینها. عین حرفی که زد که نوشته بود صفر. خودش شاهد است. ما بودجه شما را در این حوزه صفر کرده‌ایم. شما بودجه ما را تخس نمی‌کنید؟

پولادگر: پس چرا ۷۰ میلیارد تومان به شما تعهد می‌دادیم؟

دبیر: ۷۰ که مال مجلس است.

پولادگر: خب بروید از مجلس بگیرید.

دبیر: شما رابط ما هستید. مجلس که پدل ندارد، اعتبار دارد.

پولادگر: ما تفاهم نامه‌ای که امضا می‌کنیم..؛ ایشان قرار بود سکوت کند اما عهدشکنی می‌کند.

دبیر: من از شما یک سوال کردم و جواب نمی‌دهید. * چرا بودجه ورزش کاهش پیدا کرده است؟ این یک ایراد برای کل ورزش است. چرا بودجه ورزش در این‌همه تورم پایین آمده است؟

پولادگر: من مسئول نیستم.

دبیر: اینطور نیست. مجلس را خراب نکنید. ایشان طوری صحبت می‌کند انگار مجلس سر ورزش را بریده است. نه؛ اگر آنجا ۲۷۰ تومان کرده؛ در تبصره ۱۴، ۳۳۵ تومان کمک کرده است.

پولادگر: بله، ولی با نظر خودش تصویب کرده است.

دبیر: مجلس است. آنها تشخیص داده‌اند. خودش از جای دیگری آورده است.

* ۲۷۷ میلیارد تومان بودجه کل فدراسیون‌ها و ۳۳۵ میلیارد تومان از تبصره ۱۴ به ۲۳ رشته می‌دهند.

پولادگر: بحث عمرانی اصلا مربوط به من نیست. چرا تکرار می‌کنند؟ اینجا ورزش قهرمانی است. آقای دبیر من به شما می‌گویم...

دبیر: مجلس نمی‌تواند از این موضوع بگذرد.

پولادگر: مجلس نگذرد.

دبیر: شما یا کار بودجه کردی یا نکردی. اگر کردی من یک سوال دارم. چرا ۷۰ تا به جمع‌بندی رسیده‌ای؟ مگر نمی‌گویی کارشناسی کردی؟ چرا ۸۰ تا ۶۰ نه؟

دبیر: مگر نمی‌گویید ۵۷۷ میلیارد تومان بودجه کل قهرمانی است؟ بالاترین رقم بودجه برای چه کسی است؟ 

* شما ۷۰ که مشخص شده کنار بگذارد. یک نکته دارد؛ دو تا جدول است. در حد ۲۰ ثانیه اجازه بدهید.

پولادگر: نه نشد. اجازه بده. شما ۳۰ ثانیه هم زیاد گفته‌ای.

‌* شما حرف من را تکرار می‌کنی.

پولادگر: این فقط برای کشتی نیست. الان تیر و کمان هم ۱۲ میلیارد بودجه گرفته است. ما یک‌ ریال نداده‌ایم. بودجه‌اش همین است. آن هم فدراسیونی است که پارسال مجموعا ۶ میلیارد دریافت کرده و امسال دو برابر شده است. تکواندو هم همینطور.

دبیر: آقای پولادگر یک جوی درست می‌کند. اینها ۲۱ سال با کشتی زاویه داشته‌اند.

پولادگر: اینها تهمت است. من اجازه نمی‌دهم اینطور حرف بزنید. این کم لطفی است.

دبیر: جوی درست می‌کند که فدراسیون‌های دیگر موضع بگیرند. یکی از شاخصه‌ها، طلای المپیک است. من یکی دیگر از شاخصه‌ها را گفتم‌ تعداد اعزام‌های ما بود. خود این آقا مصوب کرده هست. آقای پولادگر این دوستان دیده‌اند. کدام هیئت در استان‌ها مثل شما اعزام دارد؟ من همین را می‌گویم. تیراندازی و تکواندو روی سر من‌. من مخلص همه هستم. من می‌گویم خرج کشتی بالا است. نمی‌خواهی اعلام کن. من مثل شما نیستم که بگویم ماساژور نرود. من ‌دبیر هستم. به من می‌خندند.

پولادگر: این دروغ است.

دبیر: به خودم گفتی. ماساژور را خط زدی.

پولادگر: من خبرنگار خط زدم.

دبیر: خبرنگاران آنجا نشسته‌اند. ما جز مسابقات جهانی هیچ جا خبرنگار نمی‌فرستیم. حق‌شان هم بوده است. آقای مهربان، آقای رجبی، آقای وظیفه؛ کجا در‌ مسابقات بین‌المللی خبرنگار فرستاده‌ایم؟

* خیلی وقت است هیچ جا نفرستاده‌اید.

دبیر: هیچ جا نمی‌فرستیم.‌ آدم‌هایی که تصمیم می‌گیرند آنجا نشسته‌اند. اسامی و بلیت‌ها هست. فدراسیون‌های دیگر بدانند ما هیچ موضعی نداریم. هر‌ کدام از دوستان در وزارت ورزش حرف می‌زنند چه مدیر کل برنامه‌ریزی و چه دوستان ما مخلص هستیم. ما درباره خود کشتی حرف می‌زنیم و می‌گوییم بر اساس مدال‌هایی که ما آورده‌ایم، اعزام‌هایی که داریم و هر شاخصی که تعریف کنید من حرف می‌زنم. بگو شاخص اعزام است من حرف می‌زنم، بگو شاخص مدال آوری است من حرف می‌زنم. اینکه من نقد می‌کنم چرا سال‌هایی که کشتی پایین بوده را می‌گویی؟ چرا ۲۰۰۰؟ چرا نمی‌گویی ۱۹۹۲ یا ۲۰۰۸؟ حرف من این است. یا می‌گویی بودجه کشتی ۷۰ تا؟ زرنگ باشید؛ من بودجه‌ای بوده‌ام.

پولادگر: من ۷ المپیک اخیر را گفتم.

دبیر: چرا ۷۰؟ چون ۷۰ تای مجلس را نمی‌توانند دست بزنند؟ چرا ۶۰ تا نه؟ قبول کنید حرف شما غیرکارشناسی است. آقای پولادگر من آن روز امضا نکردم، ما به اندازه خودت دوستت داریم. من در این حوزه آتش به اختیار هستم و چیزی که حق کشتی است را محکم می‌ایستم. آن روز به شما گفتم شما و معاونان و وزیر من را بردارید و من دستتان را هم می‌بوسم که به من و زن و بچه‌ام لطف می‌کنید و انقدر حرص نمی‌خورم ولی من آدمی نیستم که استعفا بدهم.‌ آدم‌های ضعیف استعفا می‌دهند. تا روزی که هستم با جان ...

پولادگر: اینها سفسطه در بحث است. نه کسی به ایشان گفته برود...

دبیر: شما توانستید رشد کنید و معاون وزیر بشوید.‌ من که دنبال این هستم که به دنبال زندگی‌ام بروم.

پولادگر: خیلی رشد کردیم که امثال شما که ورزشکار بودی و من رئیس فدراسیون؛ اما به‌راحتی هر توهینی می‌کنی.

دبیر: من چه توهینی کردم؟ این توهین نیست که شما بودجه ورزش اول را صفر می‌کنی و جلو مجمعش غیر واقع صحبت می‌کنی؟ شما باید الان در مجمع پاسخ بدهی روی چه حسابی بودجه کشتی را سر خود صفر کردی؟

پولادگر: بودجه کشتی صفر نشده است.

دبیر: شما با وزیر هماهنگ کردی؟ این برای من سوال است؛ می‌خواهم بدانم و اطلاع‌رسانی هم کنم. شما با وزیر هماهنگ کردی یا خودت آوردی؟ چون من از آقای سجادی هم سوال کردم و می‌خواهم از ایشان هم بپرسم. شما هماهنگ کردی و به جلسه آمدی یا پیشنهاد خودت بود؟

پولادگر: کار کارشناسی خودم بوده.

دبیر: جواب بده چرا ۷۰؟ چه چیزی را ضرب و تقسیم کردی که به ۷۰ رسیدی؟ ما با ضرب و تقسیم به ۳۲۰ رسیدیم. شما چطور به ۷۰ رسیدی؟ از همین جا بفهمیم غیرکارشناسی می‌گویید آقای پولادگر.‌ اگر من برای خودم یک بار به شما و ایشان حرف زدم؛ خدا از من نگذرد ولی من جایی آمده‌ام که فقیرترین بچه‌ها به کشتی می‌آیند. می‌گویی پوپولیستی. فرق من و شما این است که شما درکی از ورزش قهرمانی نداری. شما مدیریت کردی.

پولادگر: اینها توهین است.

دبیر: توهین چی؟ مثل این است که به من بگویید درکی از تکواندو نداری. ندارم.

پولادگر: من از حضور همه عزیزان عذرخواهی می‌کنم. (پولادگر پس از این جمله جلسه را ترک کرد)

دبیر: آقایان بنشینید رئیس را تغییر‌ می‌دهیم. دوستانی که موافق هستند رئیس مجمع را...

* آقای پولادگر جلسه را ترک نکنید.

دبیر: آقای پولادگر بی احترامی به جمع است.

1723374
اینجا جایی است که محمد پولادگر در واکنش به این جمله دبیر که درکی از ورزش قهرمانی ندارید جلسه را ترک می‌کند

* ۲۳ رشته را بگویید؛ واقعا برای هیچکس را افزایش نداده‌اید؟

دبیر: کسی بلند نشود که می‌خواهیم رای‌گیری کنیم.

* آقای پولادگر جلسه را ترک نکنید که بی احترامی به جلسه است.

دبیر: چون رئیس جلسه ایشان بود که رفت ما یک رای دیگر داریم که اگر موافق هستید من خودم به‌عنوان رئیس جلسه می‌ایستم. آقایان در‌ مورد ساختمان پاسارگاد ما زورمان نمی‌رسد‌. پارسال من در ۲۰:۳۰ حرف زدم. نه آنها توانستند از ما بگیرند نه ما توانستیم. همینقدر که نگذاشتم شوهرش بدهند کلی است. خواهش می‌کنم این را به وزارت ورزش بسپاریم؛ شاید آنها بتوانند حق و حقوق ما را بگیرند. من نمی‌توانم و الکی از بین می‌رود. تنها کاری که کردم جلوی آن را گرفتم. اگر دوستان موافق هستند اختیار بدهیم که اینها دنبال کنند چون از بین می‌رود. من رسما می‌گویم زورم نمی‌رسد آن را تحویل بگیرم. می‌گویم جلوی اینها (اشاره به صندلی پولادگر) می‌ایستم چون یک خبطی فدراسیون وقت کرده است. نیت‌شان خیر بوده ولی یا با خودشان برده‌اند؛ هیچ تفاهم نامه‌ای بین آقای خادم به‌عنوان رئیس فدراسیون و بانک پاسارگاد نوشته نشده که این هبه است. او می‌گوید من پولم را می‌خواهم و اگر می‌خواهی ۱۰۰ میلیارد پول بده. من بخواهم ۱۰۰ میلیارد بدهم خودم بهترین را می‌سازم. خودم دو هکتاری دارم و حرفه‌ای می‌سازم. ما ۱/۵ هکتار دیگر را هم می‌گیریم و کمپ‌مان ۳/۵-۴ هکتار می‌شود. من نمی‌آیم ۱۰۰۰ متر را بگیرم. اگر دوستان موافقت کنند وزارت ورزش از طرف ما دنبال کند. من زورم نمی‌رسد.

* پیگیری انجام بدهد؟

دبیر: خودش هر کاری می‌خواهد انجام بدهد. نه اینکه مال وزارت؛ پیگیری کند. ولی می‌خواهم بگویم هیچ کاغذی ندیده‌ام یا با خودشان برده‌اند. من با معاون وزیر می‌ایستم و تعارف هم ندارم. گفتم آتش به اختیار هستم چون اگر اینطور بود اینها هم باید بودجه ما را صفر می‌کردند. از اول بودجه ما ۹ تا بوده و کمک‌هایی هم کمیته المپیک به ما می‌کند. کسی کمک کند می‌گوییم دستش درد نکند. آقایان در هر صورت ببخشید؛ من هر چقدر زورم رسیده مقابل اینها ایستاده‌ام. نمی‌دانم تا کی جان داشته باشم اما بدانید هر روزی که بیرون بیایم خودم و زن و بچه‌ام راحت هستند. وعده‌ای با خودم و خدا کرده‌ام. مثلا آقای عزیزی رفیق من بوده و در انتخابات به من رای داده است اما دلیل نمی‌شود من کوتاه بیایم. من به خدا از حق و حقوق کشتی نمی‌گذرم. اگر یک روزی بیایید و بگویم چطور سفرها را انجام‌ می‌دهیم گریه‌تان می‌گیرد که چطور من با ۳۰-۴۰ هزار یورو اعزام انجام می‌دهم. خودش اعلام کرد ۴/۵ میلیارد داده و تیم الان ایتالیا است، دو تیم نوجوانان بوده است، نونهالان می‌رود، تیم به قزاقستان فرستاده‌‌ایم؛ با چه نفراتی؟ تیم آسیایی به مغولستان فرستاده‌ام. ۳۸ میلیارد مشخص است. خیلی قشنگ می‌گوید ۴/۵ میلیارد داده‌ایم.

ویدئو: 254427

دیدگاه‌ها