کد خبر : 1830822 | 05 تیر 1401 ساعت 16:16 | 3.1K بازدید | 0 دیدگاه

هندبال ساحلی ایران نهم جهان شد

تیم ملی هندبال ساحلی ایران با غلبه بر پرتغال به مقام نهم رقابت های قهرمانی جهان رسید.

هندبال ساحلی ایران نهم جهان شد

به گزارش "ورزش سه"، در آخرین روز نهمین دوره رقابت های هندبال ساحلی قهرمانی مردان جهان در هراکلیون یونان، تیم ملی ایران برای کسب رتبه نهمی برای بار دوم در این دوره از مسابقات به مصاف تیم پرتغال رفت.
ملی پوشان که پیش از این نیز یکبار و در ضربات پنالتی از سد تیم پنجم اروپا عبور کرده بودند، نیمه نخست را بهتر آغاز کردند و 8 بر 4 پیش افتادند. در نیمه ای که بسیار پایاپای و نزدیک دنبال می شد و دیوگو اولیویرا پرتغالی یک تنه 12 امتیاز برای تیمش به دست آورد، ساحلی بازان ایران از حداقل اشتباهات حریف استفاده کرده و 20 بر 18 به پیروزی رسیدند. در نیمه دوم  که یکی از پرگل ترین نیمه های جام بود و دروازه بان های دو تیم عملکرد جالبی نداشتند، مهاجمان دو تیم هر گل حریف را با گلی متقابل پاسخ می دادند. در نهایت و در لحظات پایانی، ملی پوشان کشورمان با گل یک امتیازی علیرضا پیرزاده، با نتیجه 29 بر 28 پیش افتادند و آخرین ضربه پرتغالی ها نیز از سوی جواد صادقی مهار شد تا تیم ایران با برتری در این نیمه، دو بر صفر پیروز این مسابقه شده و در رتبه نهم این دوره از رقابت ها قرار بگیرد؛ رتبه ای که در مقایسه با عنوان هشتمی دوره قبلی رقابت ها در سال 2018، یک پله تنزل را نشان می دهد.
در دیدار پایانی این رقابت ها، امشب دانمارک در نخستین حضور خود در دیدار پایانی و در تکرار فینال قهرمانی اروپا به مصاف کرواسی خواهد رفت. برزیل نیز که برای اولین بار از سال 2006 به بعد نتوانسته به فینال راه پیدا کند، در دیدار رده بندی مقابل یونان میزبان قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها